2009-06-24, 13:54
Medlem
Vem är han egentligen? Varit i blåsväder genom åren. Hyllad som en gud också.
Andra säger att han håller till i kriminella MC kretsar, andra att han håller på med hästar. Vissa menar att han var polare med Arkan och hans son i Malmö. Vissa att han avsagt sig allt samröre med sitt land.
Iof kan han väl göra alla sakerna, men han verkar vara skum, när man hör om honom. Har en släkting som vill gå dit för att bota en ond rygg. Men hon tvekar med vad hon hört.

www.dragisa.se
Citera
2009-06-24, 14:57
Medlem
unauthorizeds avatar
Han har väl fått en del lovord som kiropraktiker men den delen känner jag inte så väl till. däremot vet jag att han tävlat framgångsrikt i westernridning. Om han fortfarande är aktiv vet jag inte. Lite speciell herre får man väl säga. Känner honom egentligen inte mer än att vi morsar om vi möts.
Citera
2009-06-24, 17:03
Medlem
Riktigt och rätt

Stämmer. Han brukar springa runt i väst med Red & White Crew på.
Ska dessutom vara president, vad jag hört. Tung kille då!
R&W tillhör väl en av Hells Angeles närmsta under klubbar tillsammans med Red Devils. Många har nog gått igenom någon av dessa klubbar innan man blivit fullvärdig HA.
Pangar med pistol enligt min farbror på skjutbana flera dagar i veckan i Ängelholm. Tror t.o.m med västen på. Alltid ensam, eller med någon polare.
Inte så populär där kan jag meddela.
Stor sk. Mc tatuering i nacken.

Mycket märklig person som rör sig obehindrat i alla kretsar. Lite av psykologiskt fenomen, som man inte kommer riktigt underfund med.
Citera
2009-06-24, 20:00
Medlem
Dr Zlatans avatar
Och återigen ser vi en av alla dessa kiropraktorer som via utstuderade hemsidor och extravagant personkult försöker marknadsföra kiropraktikens helbrägdagörande hemligheter. Och som så många gånger tidigare utan någon som helst vetenskaplig substans bakom varken sina påståenden eller resultat.

Vem som helst kan ta bilder och påstå en massa kring dessa, vem som helst inser att detta precis lika gärna kan vara totalbluff. Kiropraktik har ingen som helst vetenskaplig evidens för annat än akut ländryggssmärta, och där finns endast begränsade data, motsägande resultat och dåliga studier.

Bara det faktum att han på sin egen hemsida omskrivs i tredje person tycker jag är mycket skojigt.

Fler grejer på hemsidan var faktiskt ganska humoristiska, smaka på dessa oneliners;

"Om du får problem med höger höft är det oftast höger axel som är lägre på samma sida."

"Om en patient söker för problem med vänster axel, då sitter problemet diagonalt; alltså i höger höft!"

"90% är invärtes problem trots att de söker för skellettproblem"

"Eksem och allergier är en annan form av problem som orsakas av fenomenet [!] kemisk/fysiologisk obalans."

Jag är övertygad om att den gode Dragisa vill väl men att han inte ens skulle klara en grundläggande kurs på komvuxnivå angående människans fysiologi. Däremot skulle han sannolikt briljera inom marknadsföring.
Citera
2009-08-12, 23:56
Medlem
DR? Zlatan verkar inte läst vad läkarna på rehab kliniken i Lund sa om Dragisa?
Citera
2009-08-13, 00:04
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterberg
Skriv/Länka det då. Eller ska vi leka gissningsleken?

Edit: Nevermind, jag antar att du menar de dokument Dragisa har på sin hemsida. Jag ser ingenstans att en rehabklinik rekommenderar Dragisa. Däremot verkar en (ej plural) före detta läkare uttrycka intresse. Starkt vetenskapligt bevis onekligen. Man kanske bor notera att läkarens förfrågan var skriven 1988 (!). Undrar vad klinikens inställning är idag.
Senast redigerad av Heller78 2009-08-13 kl. 00:15.
Citera
2009-08-16, 00:25
Medlem
Dr Zlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterberg
Jodå, det har jag. Vad är din invändning mot min post? Utveckla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in