Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Vi har helt olika perspektiv på detta, när vi tolkar Tovas situation.
Min tro är att Tova inte hade mycket att säga till om när det gällde Billys visit i lillstugan. Det handlade inte om "prostitution" som jag tycker att du vinklar det till. Att hon skulle välkomna honom för droger är att skuldbelägga offret, när man vet vad forskningen visar.
När det kommer till lördagen tror att hon inte missbedömde läget totalt.
Hon kanske inte visste att det var denna kväll det skulle ske, det har du nog rätt i. Men hon kände att det skulle kunna ske, när som helst. Det vittnar hennes dagbok om.
Hon pejlade av, vad är bäst att göra för att inte göra Billy retad. Jag tänker att hennes meddelanden till Emma att hon skulle komma snart, var bara ett sätt att hålla balansen, att få koll på läget och göra det som var bäst för stunden. "Du ger mig en sista chans annars" har ju Billy skrivit många gånger senaste tiden......
Jag är övertygad om att Tova pejlade in läget och gjorde det som var minst farligt enligt henne. Men jag tror att hur hon än hade gjort, hade det slutat lika illa.
Ditt perspektiv tycks vara detta:
”jag tror att hur hon än hade gjort, hade det slutat lika illa.”
Så det var ödet. Eller låg i Guds händer. Och man skulle definitivt inte ha kunnat göra något åt att hindra det..
Ändå vill du att samhället ska fortsätta att satsa MILJARDER för att ”forska i ämnet”..
Varför det?
Det är naturligtvis intressant för forskare att forska. Och trevligt om de vet att de har sin lön garanterad – men det hjälper ju inte dessa brottsoffer. Du och dina likasinnade tycks anse att det är helt enkelt omöjligt att hjälpa dem. Så varför slösa på pengarna? Satsa på något annat som ger resultat.
Du kan kalla det för prostitution eller utbyte av varor. Eller helt enkelt gemensamma intressen: först drogar man sig – sen har man sex.
Både Lotta och Tova trodde sig besitta övernaturliga krafter och lik en lejontämjare kunna hantera sina gärningsmän. De hade fel.
Många kvinnor – särskilt de som inleder relationer med mördare – tycks tro en massa om sig själva. De har allihopa fel. De är inte speciella och deras relation är inte mer värd eller mindre riskabel än någon annan relation dessa våldsamma män har haft eller kommer att ha.
Men tjejer bär på en önskan om en speciell position i det vilda djurets värld. Tills de blir uppätna.