2017-12-16, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Det är mycket spekulationer om megafonernas om Bechir Rabanis plötsliga död.

Här kommer även kopplingar till #jagärhär. Jag är inte tillräckligt insatt för att hänga med här dock. Är Aschberg med i jagärhär?

Det är från nya "alternativet" till Facebook, och jag vet inte vem personen är som skrivit:

"Bechir hade kontaktat Aschberg som givetvis ljög friskt när han bara ville veta sanningen om vad som hände. Vi har som de flesta säkert redan känner till hittat kopplingar mellan Facebook, hatnätverket #jagärhär och inte minst Expo - där Aschberg ju är en av ledarfigurerna - och Bechir skulle snart göra ett nytt stort avslöjande."

https://m.vk.com/wall370320813_2891

Står lite om jagärhär i den långa Flashback-tråden om Bechir Rababis plötsliga död.

Ett nytt ordspråk myntas:

"Ett felaktigt ord så är du borta snabbare än en avlöning om du får #jagärhär efter dig"

(FB) Bechir rabani från megafonerna avliden!!

Dock tror jag inte Bechir Rabani hade några direkta avslöjanden mot jagärhär?

Men hade Aschbergs besök hos frisören med denna video om jagärhär att göra - där "frisören" Åsa samtalar med jagärhär:s ledare Mina Dennert:

https://youtu.be/h0Keg4ajWLc

Bechir Rabani syftar ju sedan på detta under sitt besök hos Aschberg - då han bara får prata med Aschbergs fru:

https://youtu.be/w4cJzKvKCfc
Senast redigerad av LinusGlad 2017-12-16 kl. 01:37.
Citera
2017-12-16, 01:43
Medlem
Mer om jagärhär från tråden om Bechir Rebanis död:

"Jag är normalt sett skeptisk till konspirationsteorier men detta känns verkligen inte bra alls. Bechir hade precis dragit trådar från anställda på Facebook Sverige till flera aktivistorganisationer och politiska partier/rörelser på vänsterkanten, så hela #jagärhär-skiten får liksom en lite djupare dimension nu."

Citera
2017-12-16, 01:50
Medlem
Här är det "frisören" som skrivit om jag fattat rätt. Jagärhär:s kopplar till regeringen tas upp:

"”Nu vet jag med 100 % säkerhet att vår älskade vän och sanningskrigare Bechir Rabani blev mördad - och jag vet även att jag står på tur. Vi pratades vid för bara ett par dagar sedan då han behövde mer information om hur det egentligen gick till när Aschberg stövlade in på min salong i släptåg med den vedervärdiga psykopata bedragarafghanen FK17. Bechir hade kontaktat Aschberg som givetvis ljög friskt när han bara ville veta sanningen om vad som hände. Vi har som de flesta säkert redan känner till hittat kopplingar mellan Facebook, hatnätverket #jagärhär och inte minst Expo - där Aschberg ju är en av ledarfigurerna - och Bechir skulle snart göra ett nytt stort avslöjande. För detta blev vår älskade sanningssägarbroder nu alltså mördad, men mordet på honom kommer givetvis aldrig utredas som ett sådant eftersom de som ligger bakom har kopplingar ända upp till regeringen och till och med bortanför Sveriges gränser, det kommer avskrivas som ”naturliga” orsaker! "

Det är, om jag förstått rätt, samma kvinna som försöker prata med Mina Dennert här:

Citera
2017-12-16, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jag och mitt uttryck är en stolt avart. Så ni vill alltså "rensa" mig från nätet? Exakt hur tänker ni att rensningen av mig och den fortsatta homogeniseringen av åsikter och uttryck ska gå till?
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Du får vara kvar och skriva som du vill. Vi vill bara försöka få folk att skriva på en accepterad nivå. Sedan är ni inte en homogen grupp som många tycks tro. Näthatare och verbala ordböjare är väldigt splittrade men de flesta är fattiga extremögerfolk. Hur nu fattigdom och extremhöger går ihop.

Ok, ett par saker här då. Jag får vara kvar och skriva "som jag vill" men bara på ett sätt som ni accepterar? Du är medveten om motsägelsen i det va? Vad får dig att tro att jag behöver ert godkännande för något jag skriver? Ledtråd: det behöver jag inte. Så sluta låtsas som att du/ni har mandat att styra och ställa över något överhuvudtaget.

"Sedan är ni inte en homogen grupp som många tycks tro." Hur du lyckades få min kritik mot en påtvingad homogenisering av åsikter till att "vi" skulle vara den homogena gruppen vet jag inte. "Vi" är varken en grupp, homogena eller ens ett "vi" överhuvudtaget. Här skriver alla för sig själva och har inget behov av att ingå i och gömma oss bakom det rena antalet i något gäng för att ha stake nog att yttra sig om något.
Citera
2017-12-16, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Här är det "frisören" som skrivit om jag fattat rätt. Jagärhär:s kopplar till regeringen tas upp:

"”Nu vet jag med 100 % säkerhet att vår älskade vän och sanningskrigare Bechir Rabani blev mördad - och jag vet även att jag står på tur. Vi pratades vid för bara ett par dagar sedan då han behövde mer information om hur det egentligen gick till när Aschberg stövlade in på min salong i släptåg med den vedervärdiga psykopata bedragarafghanen FK17. Bechir hade kontaktat Aschberg som givetvis ljög friskt när han bara ville veta sanningen om vad som hände. Vi har som de flesta säkert redan känner till hittat kopplingar mellan Facebook, hatnätverket #jagärhär och inte minst Expo - där Aschberg ju är en av ledarfigurerna - och Bechir skulle snart göra ett nytt stort avslöjande. För detta blev vår älskade sanningssägarbroder nu alltså mördad, men mordet på honom kommer givetvis aldrig utredas som ett sådant eftersom de som ligger bakom har kopplingar ända upp till regeringen och till och med bortanför Sveriges gränser, det kommer avskrivas som ”naturliga” orsaker! "

Det är, om jag förstått rätt, samma kvinna som försöker prata med Mina Dennert här:

Detta med jagärhär:s eventuella inblandning i Bechir Rabanis mystiska död spekuleras det även om i en av flera punkter i ett inlägg i en konspirationstråd:

"* Åsa skriver att det finns kopplingar mellan svenska Facebook, #jagärhär och Expo. "

(FB) Varför dog Bechir Rabani? (Megafonerna)
Citera
2017-12-16, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Står lite om jagärhär i den långa Flashback-tråden om Bechir Rababis plötsliga död.

Ett nytt ordspråk myntas:

"Ett felaktigt ord så är du borta snabbare än en avlöning om du får #jagärhär efter dig"

Dock tror jag inte Bechir Rabani hade några direkta avslöjanden mot jagärhär?

Men hade Aschbergs besök hos frisören med denna video om jagärhär att göra - där "frisören" Åsa samtalar med jagärhär:s ledare Mina Dennert:

Bechir Rabani syftar ju sedan på detta under sitt besök hos Aschberg - då han bara får prata med Aschbergs fru:

https://youtu.be/w4cJzKvKCfc

"Med största sannolikhet finns det kopplingar mellan #jagärhär, Expo och svenska facebookanställda, precis som tjejen skriver"

(FB) Varför dog Bechir Rabani? (Megafonerna)
Citera
2017-12-16, 04:05
Medlem
Vem0ths avatar
Känns bara som Kosto är här för att trolla runt. Ingen fråga fick ett bra och genomtänkt svar istället bara dumma anklagelser. Brukar bli så när ingen allierad ser #jagärhär-signalen för att kliva in och hjälpa stackarn med massa 'likes'.
Citera
2017-12-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Känns bara som Kosto är här för att trolla runt. Ingen fråga fick ett bra och genomtänkt svar istället bara dumma anklagelser. Brukar bli så när ingen allierad ser #jagärhär-signalen för att kliva in och hjälpa stackarn med massa 'likes'.
Ja, vilken sanslöst dryg och otrevlig typ den där kosto verkar vara. Anklagar folk för att vara näthatare, konspirationsteoretiker, högerextremister och fattiga (!), men blir själv rasande så fort någon antyder att #jagärhär skulle ha slagsida åt vänster. Det är liksom ställt utom alla tvivel att gruppens artikelsamling/debattmanual innehåller mycket vänstertexter, inklusive kommunistapologetism. kosto kan själv se dessa inlägg för mer info:

(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Han kommer med dolda hot (Nej, jag har inte visat min järnnäve ännu. Den är många gånger värre än du kan ana. Men så länge jag är med i #jagärhär kommer den inte att visas), anser sig ha rätten att diktera samtalet och vad som är en "accepterad nivå" (sic). Han kommer med anklagelser om att vi hänger ut #jagärhäraktivister när vi citerar deras inlägg på Twitter och Facebook. Hur skulle man annars kunna belysa gruppens agerande? Dessutom är han makalöst uppblåst. (Nej, det är fel. Jag överglänser er i sättet att diskutera.)

Det tog en bra stund för mig att samla ihop alla de där bevisen för massanmälningar och #jagärhärhat som grävts fram i tråden. Maten blev bränd, jag missade På spåret, sambon blev sur (och katten) för att jag var så frånvarande. Men kosto ba "kan inte se några massanmälningar". God ton, pyttsan.
Citera
2017-12-16, 09:01
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
ja, jag måste ju det för ni maler på med samma felaktigheter om #jagärhär.
Du skapar bara rundgång eftersom du förnekar faktiska förhållanden hela tiden. Du bara upprepar sådant som alla kan se INTE stämmer. Du gör det väldigt tydligt för alla att #jagärhär INTE är inriktad på dialog.

Citat:
Det beror på frågan.
Var mobbar jag osv?
Att skriva att jag mobbar är mobbing.
Du och #jagärhär undviker ALLA sakfrågor. Företrädare för #jagärhär mobbar de som de angriper, vilket framgår av mängder av bevis i denna tråd.

När det gäller dig personligen så börjar du redan i ditt andra inlägg i tråden (18/10) med att avfärda en människa på ett osakligt och hånfullt sätt: ”För dig är det möjligen "totalt irrelevant" men uttrycket är mycket vanligt på Flashback och inget att bry sig om. Det betyder egentligen att postaren är rejält orolig.” Ett arrogant och oförskämt svar, kosto. Sedan blir det värre när du skriver om frågan du får och svarar på något annat. Du påstår sedan att ”Flashbackare” är ”livrädda för gruppen” och du kallar det ”hatet på Flashback”.

I ditt tredje inlägg i tråden (18/10) generaliserar du människor till ”näthatare och rasister” och påstår åter att ni gör ”flasbackare (sic) rädda”. Och sådär fortsätter du i inlägg efter inlägg.

Överlag har du en osaklig och arrogant attityd och påstår godtyckligt kränkande saker om människor som du inte känner. Det har visat sig symptomatiskt för #jagärhär. Det är ett fult mobbarbeteende och det är givetvis INTE mobbing att påtala det.

Citat:
Nej, det är fel. Jag överglänser er i sättet att diskutera. Kanske beror det på att ni är ovana vid att inte slänga ur er vad som helst.
Du ignorerar åter faktiska förhållanden. Du visar vidare att du har en uppblåst självbild utan motsvarighet i verkligheten. Du kommer åter med ett kränkande påstående som du inte på något sätt verifierar, din lilla mobbare.

Citat:
Jag får titta på det sedan, hinner inte nu.
Bra, då ser jag fram mot dina kommentarer till mitt inlägg 14/12 om Mats Leijons bloggande om ”Hatkampanjen mot #jagärhär”.
Citera
2017-12-16, 09:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Det tog en bra stund för mig att samla ihop alla de där bevisen för massanmälningar och #jagärhärhat som grävts fram i tråden. Maten blev bränd, jag missade På spåret, sambon blev sur (och katten) för att jag var så frånvarande. Men kosto ba "kan inte se några massanmälningar". God ton, pyttsan.
Bra jobbat, Nebeltag!
Tänk vad bra det skulle vara med alla dessa bevis, och många fler, samlade på en egen sajt. Allt i en stor sökbar databas. Kanske något som alternativmedia skulle kunna lägga upp?
Citera
2017-12-16, 09:20
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Han kommer med dolda hot (Nej, jag har inte visat min järnnäve ännu. Den är många gånger värre än du kan ana. Men så länge jag är med i #jagärhär kommer den inte att visas), anser sig ha rätten att diktera samtalet och vad som är en "accepterad nivå" (sic). Han kommer med anklagelser om att vi hänger ut #jagärhäraktivister när vi citerar deras inlägg på Twitter och Facebook. Hur skulle man annars kunna belysa gruppens agerande? Dessutom är han makalöst uppblåst. (Nej, det är fel. Jag överglänser er i sättet att diskutera.)
Just där skon klämmer, personens sätt att diskutera är att inte diskutera. Bara använda försäljningssnack för att upplysa hur god person man är och undvika att besvara med kritik eller argument.

Här har vi Sveriges framtid i ett nötskal, diskussioner och debatter håller på att bli ett minne blott.
Citera
2017-12-16, 09:56
Medlem
Tidigare i tråden postade användaren BlackBooks detta avslöjande collage med hatiska kommentarer från #jagärhärmedlemmar.

https://imgur.com/3crzJBs

kostos kommentar?

Citat:
#jagärhär

Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
https://imgur.com/a/ddgq9

Och hur förklarar du detta?

Favorit i repris: https://imgur.com/3crzJBs
titta på regdatum vs skrivna kränkande inlägg.

Jag tycker det är lite aningen löjligt med dessa bilder och det hjälper inte dig i din kamp att förstöra för de som vill få till stånd ett vänligare klimat på nätet.

Det här är en typisk reaktion när någon visar hur #jagärhärmedlemmar beter sig. Först hävdas det att alla anklagelser mot dem är falska, att kritikerna förtalar #jagärhär, att allt är konspirationsteorier o.s.v. När ovedersägliga belägg sedan presenteras (som här) anklagas kritikerna för att hålla på med åsiktsregistrering, uthängningar och förstörande av debattklimatet. Goddag yxskaft. Det här är en form av dubbelbestraffning som är oerhört typisk för #jagärhär.

Loan Sundman gjorde något liknande igår efter att Hanif Bali citerat en rad elaka inlägg från henne. Att exponera dåligt beteende från henne och andra värdegrundspoliser anser hon vara en form av åsiktsregistrering. Rätt magstarkt med tanke på att hon själv är med i Researchgruppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Loan Sundman
Det här är lite spännande, Moderate riksdagsmannen @hanifbali har tydligen en Loanmapp. Vilka fler medborgare har han mappar på?
https://twitter.com/LoanSundman/status/941752139688435713

Hur skulle Bali annars kunna visa hur illa Loan Sundman och andra på vänsterkanten beter sig? Om han bara hade påstått det utan belägg hade de kallat honom konspirationsteoretiker, lögnare o.s.v.

Dubbelbestraffning, som sagt.
Senast redigerad av Nebeltag 2017-12-16 kl. 10:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in