Citat:
Ursprungligen postat av
80231
Jag vet inte så mycket om asperger. Kan du skriva om vad som gör att du tycker att han är aspig,
Visst kan det vara så. Vilka är det som du tycker står ut?
Som jag skrev tidigare, det är ganska svårt att upptäcka de med Asperger, för de är oftast klart över normalbegåvning, ibland nära Mensa.
De lär sig i den feministiska grundskolan, hur man tar sig fram, utan att ha intuitiv förmåga. Asperger är en diagnos, som inte ges längre, enligt de nya kriterierna. Men diagnosen kännetecknas av vissa drag, som kan ta väldigt många skepnader i livet. Gemensamt är svårigheter att se att det finns andra personer med känslor och åsikter, en typisk Asperger ser bara till sig själv och sina behov, och tar ingen hänsyn till andras. De Asperger i den högre intelligenskvoten, lär sig att klara dagens krav och det finns massor med odiagnostiserade verksamma läkare, advokater mm. som klarat sig bra i samhället, födda på 40-60-talet. Det är svårare idag, allt fler får en "diagnos", vid avvikande socialt beteende.
PM, om ni frågar mig, är en mycket typisk Asperger, som lärt sig koden för att överleva, men har noll fantasi att klara sig från det brott han begått. Hans huvudlösa uttalanden i rätten, har tydligt visat på funktionshindret. Kommer det att ge förvaring eller lindrigare dom till fängelse, är frågan......