2017-12-15, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Saklart har negrofoben ratt, stor det Dig?

Varför såklart?
Det stör mig när man sprider icke bekräftad skit, ja.
Att AT har ägnat sig åt diverse skit tvivlar jag inte på, men man behöver inte låtsas som att man vet detaljer som man faktiskt inte vet för det.
Men det är ett typiskt flashback-beteende så förvånande är det inte. Begreppet "flashback-sanning" finns av en anledning.
Citera
2017-12-15, 12:54
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nu när det gått ett tag och den värsta vågen kanske lagt sig vore det intressant att veta vad som egentligen har hänt. Inte så att jag vill försvara AT, är mer nyfiken på hur han egentligen är?

Att han visat könet och tafsar är ju klart, men i vilken omfattning och hur är hans person generellt? Om man samlar ett trackrecord på 10-20 år så är det nog lätt att räkna upp upp ett antal grejer. Men hur är han i vanliga livet. Är han taskig mot folk? Våldsam, psykotisk och alltid på folk? Eller är det en serie grejer som är utspridda över en lång period?
En osäker typ som blivit känd genom sin bror av samma sort. Förnekande människa som försöker lura i folk att han knarkat 1 gång i sitt liv trots att han visar alla tendenser på motsatsen. En naiv gycklare som i desperation skaffar barn fast han är 53 och kunde vara farfar. Otrevlig och vill gärna trycka ner andra i skoskaften och göra narr av. Hoppas du fick lite kött på benen.
Citera
2017-12-15, 17:41
Medlem
Utopiantoss avatar
Någon som vet om Anders Timell kommer att vara med i Gladiatorerna om två timmar? Jag har inte hittat någon info om det.
Citera
2017-12-15, 17:59
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Någon som vet om Anders Timell kommer att vara med i Gladiatorerna om två timmar? Jag har inte hittat någon info om det.
Han är bortklippt som jag har förstått. Snart är bröderna ett minne blott. Tack Gud!!
Citera
2017-12-15, 18:08
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
En osäker typ som blivit känd genom sin bror av samma sort. Förnekande människa som försöker lura i folk att han knarkat 1 gång i sitt liv trots att han visar alla tendenser på motsatsen. En naiv gycklare som i desperation skaffar barn fast han är 53 och kunde vara farfar. Otrevlig och vill gärna trycka ner andra i skoskaften och göra narr av. Hoppas du fick lite kött på benen.

Det av substans du säger är att han vill trycka ner andra. Det är det jag undrar hur det ter sig i verkligheten?
Att han är/var i svängen och har kolat samt att han skaffat barn tycker jag är två positiva saker.
Vad är det för fel med det?
Citera
2017-12-15, 18:14
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Det av substans du säger är att han vill trycka ner andra. Det är det jag undrar hur det ter sig i verkligheten?
Att han är/var i svängen och har kolat samt att han skaffat barn tycker jag är två positiva saker.
Vad är det för fel med det?
Felet är att det är helt sjukt när gamla gubbar som inte klarar att ta hand om sig själva skaffar barn. Helt sjukt.
Om det är häftigt att ta kola får stå för dig men det larvigaste är att han ska ljuga och tala om för alla att han knarkat en gång och i en annan intervju ingen gång. Nej, jag ser inte upp till den här fule fan och inte hans lika fula bror heller. Inklusive övriga pajasar som blivit sparkade och ertappade sista tiden.
Citera
2017-12-15, 18:19
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Han är bortklippt som jag har förstått. Snart är bröderna ett minne blott. Tack Gud!!
Bortklippt? Har alla avsnitt redan spelats in?

Då får vi inte se när deltagarna springer ut från arenan, in i korridoren där Anders brukar stå och växla några ord precis efter att de tävlande lyckats eller misslyckats. Visst, kanske inte kvällens höjdpunkt, men jag tycker att Anders gjorde bra ifrån sig.

Blir avsnitten då kortare? Brukade han även inne på arenan prata med deltagare och annonsera nästa gren och inkommnade reklam?
Citera
2017-12-15, 18:20
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Tror faktiskt inte att han är så taskig eller våldsam/psykotisk. Jag tror mest det handlar om att han helt enkelt inte fattar. Han har fått köra sitt race i alla år utan att bli tillsagd på skarpen och tror därmed att det är helt ok.
Däremot tror jag att han har befattat sig med en del olagliga substanser genom åren. Om man har läst (hört?) lite mellan raderna på radion så finns det såna tendenser.
Tror han kan vara rätt taskig i den meningen att han själv tycker att han bara gör det på skämt och räknar med att folk fattar det. Men han saknar förmågan att uppfatta om någon tar illa vid sig (som Läckberg t.ex)
Tror säkert att det han är anklagad för ang. metoo också handlar om det. Han tycker att han bara gör det på skämt, fattar inte att alla inte ser på saken likadant som honom och märker inte om någon tar illa vid sig.
Tycker att det skulle vara lite intressant att veta hur han betedde sig efter att Metoo och drevet kring hans bror briserade.
Han satt ju i alla fall i radion och sade sig ha fått en tankeställare och efter det lugnade han ner sig betydligt i radion också. Det märktes tydligt när han ibland var på väg in i det spåret att han liksom hejdade sig och blev tyst. Om det var för egen maskin eller om han fick något tecken från Gry låter jag vara osagt.

När jag ser AT ser jag urtypen för en viss typ av 80-tals stekare. Jag undrar hur mycket AT är offer för omständigheterna och kulturen han levt i?
På 80-90-talet fanns en grupp som inte var var som dagens stekare (rosa skjorta, snebena, vaska, Bateman psykochick).
Det var ett gäng som hände på Café Opera, solbrända, Sandhamn, segla, mer Pripps blå-blå än champagne, barfota i seglarskor, långt hår, ljusa jeans. Mycket sätta på brudar attityd.
Kan tänka att AT har tagit med det resten av livet påhejad av vissa gäster från gamla gänget som är stammisar på Riche.

PS - Vill bara tydliggöra att jag själv inte tillhört den gruppen. Jag är heller inget fan av AT och jag är helt för Meetoo. Jag är bara nyfiken i en strut vad som är verklighet och inte.
Senast redigerad av 526 2017-12-15 kl. 18:23.
Citera
2017-12-15, 18:21
Medlem
526s avatar
Citat:
Felet är att det är helt sjukt när gamla gubbar som inte klarar att ta hand om sig själva skaffar barn. Helt sjukt.
Om det är häftigt att ta kola får stå för dig men det larvigaste är att han ska ljuga och tala om för alla att han knarkat en gång och i en annan intervju ingen gång. Nej, jag ser inte upp till den här fule fan och inte hans lika fula bror heller. Inklusive övriga pajasar som blivit sparkade och ertappade sista tiden.
Men vad ska han säga då? Att han pundar regelbundet?
Citera
2017-12-15, 18:22
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Bortklippt? Har alla avsnitt redan spelats in?

Då får vi inte se när deltagarna springer ut från arenan, in i korridoren där Anders brukar stå och växla några ord precis efter att de tävlande lyckats eller misslyckats. Visst, kanske inte kvällens höjdpunkt, men jag tycker att Anders gjorde bra ifrån sig.

Blir avsnitten då kortare? Brukade han även inne på arenan prata med deltagare och annonsera nästa gren och inkommnade reklam?
Gjorde bra ifrån sig? Sket han på sig?
Citera
2017-12-15, 18:24
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Men vad ska han säga då? Att han pundar regelbundet?
Nej, men han behöver inte sitta och påstå att han gjort det en gång och i en annan intervju ingen gång. Likadant med bror Martin. Han satt också och sa att han hade provat knark en gång. Då kan dom väl hålla käften istället när man ändå ser att Anders har tuggat sönder käkleden. Och satt in lösgaddar.
Citera
2017-12-16, 02:46
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Vuxna med ADHD tycker oftast att deras symtom avtar gradvis när de blir äldre. Symtomen kan också bli mindre besvärande med tiden, eftersom patienterna lärt sig effektiva sätt att hantera dem. De utvecklar helt enkelt strategier för hur de ska hantera sina liv.

Det finns evidens för en överrepresentation bland t.ex. kockar och säljare vad gäller ADHD. Egentligen inte så konstigt. Ungdomar med ADHD dras till arbeten som de känner passar dem. En krogmiljö t.ex. är snabba ryck, snabba responser, split vision och någon större koncentrationsnivå är inte det primära.

Har man som Anders Timell grav ADHD med uppenbar beteendestörning blir livet betydligt mer komplicerat. Har man dessutom ingen medicin, ja då blir det oftast katastrofalt. Lider man dessutom av periodvisa depressioner blir det än värre. Skulle en sådan person dessutom slutligen ge sig på självmedicinering i form av allehanda droger, ja då är katastrofen ett faktum.

Sedan måste jag tyvärr tillägga att Anders ger intryck av svag begåvning. Lite korkad som det kallas i folkmun. Ungefär som en 16-åring. Det gör ju inte saken bättre.

Med hänsyn till ovanstående blir så Anders liv relativt logiskt. Det blir så här. Det har många med mig sett flera gånger.

Någonstans känns det som att det är just här Anders befinner sig och har befunnit sig i decennier.

Han behöver just nu och kommande år vård, terapi och medicin och ett enormt stöd från familj och vänner.

Resten måste läggas åt sidan.

Om några år kan vi då se en betydligt bättre människa. Det är i alla fall min förhoppning för allas skull.
Bra inlägg. Jag tänkte på en detalj till i sammanhanget. Det verkar inte som att han fattar att det är skillnad på män och kvinnor. Om ett sällskap med bara män håller en grov, sexuell jargong är det liksom deras sak och det behöver inte ligga så mycket allvar i det, men om det tillkommer en kvinna, kan det bli mycket plågsamt för henne. Han tycks inte ha förstått den nödvändig gränsdragningen och ingen har upplyst honom om den. Att som medelålders man visa kuken för andra män är sjukt, eller möjligen sjuk humor som bara går hem i mycket begränsade kretsar. Att visa kuken för kvinnor i arbetsmiljö är trakasserier.

Att folk säger upp sig har tydligen inte räckt till för att han ska dra några slutsatser. Han är ju kvar (var) alltså är det okej, liksom. Han är nog som sagt rätt dum.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2017-12-16 kl. 02:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in