Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Det viktigaste är att de anhöriga till paret Lekander får klarhet i vad som har hänt .
Självklart är det det. Men allting har olika lager. Om vi tänker på det här utifrån individ, grupp och samhällsnivå. På individ nivå tänker jag familj, anhöriga och vänner. Men oxå alla som blir kallade till förhör. Det man säger i ett förhör måste man stå för. Det kommer att finnas att läsa i fuben ä, med personens namn och födelsenummer för alla som vill läsa. Det gör att många är försiktiga med vad de säger. På gruppnivån i det här finns tillexempel boende i området och en jäkla massa fb-troll. På den här nivån florerar en massa ryckte. Både sånna med sanning i och helt befängda. Såna ryckte vill ingen tala om i ett förhör. När man vet att alla sedan kommer att läsa vem som sa det. Vi troll däremot behöver ju inte stå för vad vi säger på individnivå. Och det är här jag tror stt samhälls nivån, polisen och rättsväsendet kan ha bytte av vad som skrivs här.
Citat:
Ursprungligen postat av
pampaz71
Å två underbara människor med hjärtat på rätt stället.
Det var de säkert. Men någonting gjorde ju att de blev, brutalt mördade under tortyrliknande former den där söndagen i sommras. Och det kan ju ha varit en ren slump. Men om man inte tror det så måste det ju finnas en koppling. Den må vara vag eller gammal eller kanske knappast att paret visste om den. Men Eddieboy ( och enligt vad jag tror, minst 1 eller 2 till) måste ju ha haft någon form av syfte med att åka dit.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Hittade lite till på Google om en SB
Gud vad spännande. Henne har jag helt missat att lägga energi på. För googlat om det här fallet har jag då fasiken gjort. Asså jag tycker du hittat en av de bästa kopplingarna hittills. Googla mer! För det ska jag oxå göra. Hoppas någon av oss hittar något yttligare om henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gormer
Blir ingen hemmajul för EG
Nä tydligen inte. Men det känns ju som de inte har mycket på honom. Och som att de sista resultaten från NFC inte gav mycket. De binder honom fortfarande bara till tejpjköpet och brottsplatsen. Men jag tror ju som jag tidigare skrivet att det beviset består av fimpar från hans nervösa kedjerökande utanför huset. Åklagaren sa för ett tag sedan "vi söker inte aktivt någon ny DNA profil". Betyder detta att man vet vilka misstänkta profiler är. Men att detta DNA har en naturlig förklaring att finnas i huset, men är svår att bilda till brottet? Eller betyder det att brottsplatsen var så söndertrampa av sommarvikarier? Jag vet att personer som jobbade med fallet som civilutredare i sommras besökte brottsplatsen i sommras. Man kan ju fråga sig på vilka grunder det var nödvändigt på en sån här unik brottsplats. Eller var huset helt vattenskadat, allt DNA inne i huset helt förstört. Bara Eddiboys nervösa fimpar utanför.
Citat:
Ursprungligen postat av
pampaz71
Finns för många frågetecken,
Jo du, det kan man lungt säga. Och av någon anledning så har trott på dig från början. Det känns att du är mer än troll.
Stallflickan är ju intressant. Jag antar att du sett hela filmen. Samt att du följt med lite här. Vad tänker du om likheterna med "Boxholmsflickan". Känns den rimlig? Har polisen letat DNA på din loge? Jag tror inte att hon som har häst hos dig. Glömt att hon tagit av sig byxorna och återvänt in i stallet. Så jag utesluter henne. Har de annars liknade kroppsform? Även om polisen iallafall officiellt hysser ett svagt intresse för henne. Tycker jag hon är väldigt intressant. Det är så väldigt mycket slump att hon är där annars. För hur vanligt är det att du har främmande människor i stallet?
Det där med dammen känns intressant. Ända anledningen jag kan tänka att få höstarna att sluta dricka där är att vattnet förorenats på något sätt. Vad kan ha kastas eller hällts i vattnet? Om vi antar att det är gärningsmännen, tänker jag att man dumpat något för att undanröja bevis av något slag? Vad sjutton är så giftigt att djur slutar dricka?