2017-12-15, 00:28
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Fungerar övervakningskameran utan el?
Det finns modeller med batteribackup och integrerat minneskort.
Citera
2017-12-15, 00:30
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterpupp
Det finns modeller med batteribackup och integrerat minneskort.
Det gör det men var det så i det här stallet?
Citera
2017-12-15, 00:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Sökte på adressen där de grep ES (stallg 11 A) och jag tror att det är ett boende som ägs av kommunen. Han och flickvännen är fortfarande folkbokförda på den gamla adressen.jvg 11.
Hittade då en koppling till amerikanska bilar. en kille vid namn R*nneke *=ö
har också bott på stallg 11a och hans pappa är med i klubben D*shing *=s
Cru*sers *=i när jag googlade på den klubben så ser det ut som ES på en av bilderna de som känner ES kan ju googla på klubben och kolla bilderna om det är han eller bara likt, bilden är tagen bakifrån men hur många långa killar med krulligt/vågigt rött hår kan det finnas i Mullsjö?
Menar inte att det finns något samband mellan ovan nämnda person och ES utom att de haft samma adress och det var så jag sökte på Google.
Citera
2017-12-15, 12:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Hittade lite till på Google om en SB som 2006 deltog i en ridtävling (Skoglottens tf)
då denna SB tävlade för mantorpsryttarna.
Får se om någon spm kände henne förr kan bekräfta om det är rätt SB som hade hästar som hobby.
Citera
2017-12-15, 12:46
Medlem
Blir ingen hemmajul för EG

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6843810
Citera
2017-12-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamborion
Är pampaz71 ett troll eller grannen som äger stallet?
Om detta stämmer kanske vi skall damma av "öststatsspåret" igen.
Hoppas polisen följer den här tråden.
Jag är både troll å ägare.
Citera
2017-12-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampaz71
Jag är både troll å ägare.
Polisen har bestämt sig att denna person är samma som stalltjejen. Vilket inte stämmer, hon har aldrig varit inne i stället utan byxor. Men litar på att polisen har rätt, för hade kontakt dagligen med polisen i 3v.
Sen finns det en stor dam i sommar hagen, hästarna har alltid druckit vattnet där.
Men efter måndagen å tisdagen å inte någon gång mer den sommaren drack dom ej där.
Man såg väl när dom hade druckit vatten i dammen för en av hästarna älskade å gå ut en bit å lerig till knäna.
Men tyvärr inget polisen tyckte var intressant.
Man funderar mycket på detta, men hoppas polisen har rätt.
Damen utan byxor? Dammen ej hästarna drack i längre ?
Finns för många frågetecken,
Citera
2017-12-15, 15:53
Medlem
Citat:
Det gör det men var det så i det här stallet?
Fanns minneskort som på natten överlämnades till polisen
Citera
2017-12-15, 16:28
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Det kan ha varit ett kort strömavbrott på någon halvtimme. När sedan strömmen kom igång så gick övervakningskameran igång igen.

Eller hur menar du?
Citera
2017-12-15, 19:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Polisen har bestämt sig för att denna person är samma som stalltjejen. Vilket inte stämmer, hon har aldrig varit inne i stället utan byxor. Men litar på att polisen har rätt, för hade kontakt dagligen med polisen i 3v.
Sen finns det en stor dam i sommar hagen, hästarna har alltid druckit vattnet där.
Men efter måndagen å tisdagen å inte någon gång mer den sommaren drack dom ej där.
Man såg väl när dom hade druckit vatten i dammen för en av hästarna älskade å gå ut en bit å lerig till knäna.
Men tyvärr inget polisen tyckte var intressant.
Man funderar mycket på detta, men hoppas polisen har rätt.
Damen utan byxor? Dammen ej hästarna drack i längre ?

Vet du om polisen verkligen förhörde den ordinarie stalltjejen? För i så fall borde hon ju ha sagt att det inte är hon på bilden. Eller har polisen dragit sina slutsatser själva, utan att ens förhöra den ordinarie stalltjejen?

Jag har hela tiden tyckt att polisens avfärdande av den byxlösa stallpersonen har varit väldigt märkligt.
(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-12-15 kl. 19:25.
Citera
2017-12-15, 20:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det viktigaste är att de anhöriga till paret Lekander får klarhet i vad som har hänt .

Självklart är det det. Men allting har olika lager. Om vi tänker på det här utifrån individ, grupp och samhällsnivå. På individ nivå tänker jag familj, anhöriga och vänner. Men oxå alla som blir kallade till förhör. Det man säger i ett förhör måste man stå för. Det kommer att finnas att läsa i fuben ä, med personens namn och födelsenummer för alla som vill läsa. Det gör att många är försiktiga med vad de säger. På gruppnivån i det här finns tillexempel boende i området och en jäkla massa fb-troll. På den här nivån florerar en massa ryckte. Både sånna med sanning i och helt befängda. Såna ryckte vill ingen tala om i ett förhör. När man vet att alla sedan kommer att läsa vem som sa det. Vi troll däremot behöver ju inte stå för vad vi säger på individnivå. Och det är här jag tror stt samhälls nivån, polisen och rättsväsendet kan ha bytte av vad som skrivs här.

Citat:
Å två underbara människor med hjärtat på rätt stället.

Det var de säkert. Men någonting gjorde ju att de blev, brutalt mördade under tortyrliknande former den där söndagen i sommras. Och det kan ju ha varit en ren slump. Men om man inte tror det så måste det ju finnas en koppling. Den må vara vag eller gammal eller kanske knappast att paret visste om den. Men Eddieboy ( och enligt vad jag tror, minst 1 eller 2 till) måste ju ha haft någon form av syfte med att åka dit.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Hittade lite till på Google om en SB

Gud vad spännande. Henne har jag helt missat att lägga energi på. För googlat om det här fallet har jag då fasiken gjort. Asså jag tycker du hittat en av de bästa kopplingarna hittills. Googla mer! För det ska jag oxå göra. Hoppas någon av oss hittar något yttligare om henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Blir ingen hemmajul för EG

Nä tydligen inte. Men det känns ju som de inte har mycket på honom. Och som att de sista resultaten från NFC inte gav mycket. De binder honom fortfarande bara till tejpjköpet och brottsplatsen. Men jag tror ju som jag tidigare skrivet att det beviset består av fimpar från hans nervösa kedjerökande utanför huset. Åklagaren sa för ett tag sedan "vi söker inte aktivt någon ny DNA profil". Betyder detta att man vet vilka misstänkta profiler är. Men att detta DNA har en naturlig förklaring att finnas i huset, men är svår att bilda till brottet? Eller betyder det att brottsplatsen var så söndertrampa av sommarvikarier? Jag vet att personer som jobbade med fallet som civilutredare i sommras besökte brottsplatsen i sommras. Man kan ju fråga sig på vilka grunder det var nödvändigt på en sån här unik brottsplats. Eller var huset helt vattenskadat, allt DNA inne i huset helt förstört. Bara Eddiboys nervösa fimpar utanför.

Citat:

Jo du, det kan man lungt säga. Och av någon anledning så har trott på dig från början. Det känns att du är mer än troll.

Stallflickan är ju intressant. Jag antar att du sett hela filmen. Samt att du följt med lite här. Vad tänker du om likheterna med "Boxholmsflickan". Känns den rimlig? Har polisen letat DNA på din loge? Jag tror inte att hon som har häst hos dig. Glömt att hon tagit av sig byxorna och återvänt in i stallet. Så jag utesluter henne. Har de annars liknade kroppsform? Även om polisen iallafall officiellt hysser ett svagt intresse för henne. Tycker jag hon är väldigt intressant. Det är så väldigt mycket slump att hon är där annars. För hur vanligt är det att du har främmande människor i stallet?
Det där med dammen känns intressant. Ända anledningen jag kan tänka att få höstarna att sluta dricka där är att vattnet förorenats på något sätt. Vad kan ha kastas eller hällts i vattnet? Om vi antar att det är gärningsmännen, tänker jag att man dumpat något för att undanröja bevis av något slag? Vad sjutton är så giftigt att djur slutar dricka?
Citera
2017-12-15, 21:07
Medlem
Citat:
Kan ha gått en propp till själva pumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in