Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 12:20
  #6181
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pampaz71
Håller med dig till 100%.
Dom har varit mina å fam vänner i 30 år.
Å två underbara människor med hjärtat på rätt stället.
Har inte läst allt som skrivits, men vilka spekulationer 🤔.
Man blir ju mörkrädd Hur mycket det kan spekuleras.
Min önskan är att dom hittar rätt person/ personer som har kunnat göra detta mot två så underbara människor.

Du behöver inte bli mörkrädd. Polisen läser trådarna på Flashback och har vid flera tillfällen haft god hjälp av alla spekulationer här för att föra utredningen framåt.
Citera
2017-12-13, 12:23
  #6182
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pampaz71
Jag det är en kvinna med skjorta å utan byxor men kortare stövlar. Man ser lite av ena strumpa kanten. Å tros kanten för hon ville skölja sin ena sko, hade stängt av vattnet. Sen kom hon som hade häst hos mig in samtidigt när då den okända kvinnan väljer att gå ut på logen, när tjejen som hade häst hos mig tände när hon gick in, vilket ej den andra gjorde.
Hur vet du att "stallflickan" ville skölja sin ena sko, om du inte ens vet vem det är?
Citera
2017-12-13, 13:06
  #6183
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du behöver inte bli mörkrädd. Polisen läser trådarna på Flashback och har vid flera tillfällen haft god hjälp av alla spekulationer här för att föra utredningen framåt.
Exakt. Polisen är öppna med det också.

Även om alla rykten och spekulationer inte leder till ett genombrott här i tråden, så hjälper det defenitivt polisens utredare med pusselbitar.
Citera
2017-12-13, 23:10
  #6184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampaz71
Tjejen på kamera bilden. Jag polisen valt att gå ut med info att denna person inte har något med detta att göra.
Men klart man undrar när någon går in utan byxor å inte tänder i stallet. Vilken den andra tjejen gjorde, hon tände gick in å hämtade glidmedel, släckte å åkte till sommarnatten.
Men enligt p så hade jag en kamera som kunde missvisa klädmässigt, vilket då jag tycker är konstigt.
Men hoppas p har rätt, ett av korten vet vi vem det är men inte dom andra jag har.
Men är glad att hon som då hade häst hos mig bara var inne å hämtade glidmedel å sen åkte.
Å den vi inte vet vem det är kommer tillbaka från logen när stalltjejen åkte.
Är pampaz71 ett troll eller grannen som äger stallet?
Om detta stämmer kanske vi skall damma av "öststatsspåret" igen.
Hoppas polisen följer den här tråden.
Citera
2017-12-14, 12:48
  #6185
Medlem
Kexet65s avatar
Vad tror nu? Får vi någon ny info i morgon?
Enligt sista omhäktningen skall åtal vara väckt senast den 15:e december, annars måste det väl bli ytterligare en omhäktning?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6822122
Citera
2017-12-14, 15:07
  #6186
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Vad tror nu? Får vi någon ny info i morgon?
Enligt sista omhäktningen skall åtal vara väckt senast den 15:e december, annars måste det väl bli ytterligare en omhäktning?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6822122
Ny omhäktning borde det bli. Åtal lär vara väckt inom en månad gissningsvis.

Ska bli spännande.
Citera
2017-12-14, 18:57
  #6187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hur vet du att "stallflickan" ville skölja sin ena sko, om du inte ens vet vem det är?
För kameran visar det, å vattnet var avstängt.
Citera
2017-12-14, 19:56
  #6188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampaz71
För kameran visar det, å vattnet var avstängt.
Intressant. Jag tolkar inlägget som att vattnet var avstängt i hela området vid den här tidpunkten och att stallflickan därför inte lyckdes att skölja av sin sko. Vet du i så fall om hon lämnade kranen i öppet läge, och om den sedan stod och spolade vatten för fullt när väl vattnet kom tillbaka?
Citera
2017-12-14, 20:34
  #6189
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysteryRunner
Intressant. Jag tolkar inlägget som att vattnet var avstängt i hela området vid den här tidpunkten och att stallflickan därför inte lyckdes att skölja av sin sko. Vet du i så fall om hon lämnade kranen i öppet läge, och om den sedan stod och spolade vatten för fullt när väl vattnet kom tillbaka?
Mycket intressant.

Min teori är att de har en egen brunn, och att det var strömavbrott vid tidpunkten för mordet.

Utan el så kommer det inget vatten, om man har en egen brunn.

Kanske är det förklaringen till att alla kranar var öppna. GM vred på alla kranar för att kunna tvätta sig, men ingen fungerade. När elen väl fungerade dagen efter, så bara sprutade det vatten ut kranarna.
Citera
2017-12-14, 22:20
  #6190
Medlem
Är det Mantorp 2:2 så ger vattenbrunnen 1000 l/tim enligt SGU. Inte så tillförlitliga uppgifter då de är från 1984, men det verkar vara en bra vattenbrunn iaf som teoretiskt skulle kunna ställa till med den vattenoreda som det pratas om i tråden.
Citera
2017-12-15, 00:10
  #6191
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Hittade flickvännens gamla blogg, hon bodde i Tenhult förr enligt bloggen.
Googla på hennes namn med Tenhult efter så kommer det upp Mantorpsryttarna och en häst som heter Nova, googlade lite till och såg att travbanan ligger endast 7 min från gården.
Dock har jag inte hittat någon bild med henne och någon häst så det ör ju inte säkert att det är hon.
Men hon hade inte Faceb eller Insta före tiden med ES
Citera
2017-12-15, 00:22
  #6192
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Mycket intressant.

Min teori är att de har en egen brunn, och att det var strömavbrott vid tidpunkten för mordet.

Utan el så kommer det inget vatten, om man har en egen brunn.

Kanske är det förklaringen till att alla kranar var öppna. GM vred på alla kranar för att kunna tvätta sig, men ingen fungerade. När elen väl fungerade dagen efter, så bara sprutade det vatten ut kranarna.
Fungerar övervakningskameran utan el?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback