Citat:
Nu när så många tydligen är inne och hart när gräver i E:s personalia och underbyxor, så är det så att Tingsrätten släppte både henne och A. i juli 2017. Både hon och han har varit fria i väntan på hovrättsförhandlingarna. Finns det kanske någon skribent och initierad person här som kan redogöra för när och med vilka A. har umgåtts med och om han har haft samlag med någon sen dess (förslagsvis från 6 juli till 12 december 2017). Vet vi alls om han gjort någon gravid eller har han använt preventivmedel?
Sen finns ju alltid möjligheten att en (eller flera) ny(a) partner till honom kan ha valt att avbryta en oplanerad graviditet. Bara för att inte riskera att bli av med sitt jobb, menar jag. Finns motsvarande beslutat för A efter den 6 juli?? Var kan jag f.ö. hitta initierade uppgifter om hans sexualvanor och umgänge? Gärna uppgifter om hans kalsongmodell och -byte också.
Ja, det finns en del regler om umgänget mellan de anställda och de intagna på häktet. Men, ni som är initierade i E:s livmoderfrågor, menar ju att hon skulle vara gravid i v. 14-15 nu och alltså v. 0 under första veckan i september. Hon var inte häktad då. Vem har beslutat att hon ska vara utestängd från normalt liv med normala personer efter häktningstiden?
F.ö. så tycker jag att häktesledningen ska gå igenom sekretessreglerna bland de anställda. Det är ganska avancerat tycker jag att läcka om f.d. intagna och även om sina kollegor.
Sen finns ju alltid möjligheten att en (eller flera) ny(a) partner till honom kan ha valt att avbryta en oplanerad graviditet. Bara för att inte riskera att bli av med sitt jobb, menar jag. Finns motsvarande beslutat för A efter den 6 juli?? Var kan jag f.ö. hitta initierade uppgifter om hans sexualvanor och umgänge? Gärna uppgifter om hans kalsongmodell och -byte också.
Ja, det finns en del regler om umgänget mellan de anställda och de intagna på häktet. Men, ni som är initierade i E:s livmoderfrågor, menar ju att hon skulle vara gravid i v. 14-15 nu och alltså v. 0 under första veckan i september. Hon var inte häktad då. Vem har beslutat att hon ska vara utestängd från normalt liv med normala personer efter häktningstiden?
F.ö. så tycker jag att häktesledningen ska gå igenom sekretessreglerna bland de anställda. Det är ganska avancerat tycker jag att läcka om f.d. intagna och även om sina kollegor.
Nu får du ju ge dig.
Faktum är att tjänstefel har begåtts. Jag citerar ur Kriminalvårdens arbetsordning del 6.2 Särskilda skyldigheter gällande säkerhet:
"En medarbetare inom Kriminalvården är skyldig att noga se till att det inte finns eller uppstår ett beroendeförhållande till en klient. Om en klient försöker förmå en medarbetare att bidra med något otillbörligt ska medarbetaren omedelbart anmäla detta till sin närmaste chef eller till den medarbetare som har funktionsansvar för säkerheten. Om en medarbetare inleder eller har en relation med en klient som inte är förenlig med anställningen, ska detta anmälas till närmaste överordnad chef."
Erika är snarare i vecka 15-16. Hon släpptes den 20 juli. Detta betyder att hon blev gravid ca 4-5 veckor senare. Det blir nog svårt att förneka att något inletts redan på insidan.
Och nej, ingen anställd har läckt. En utomstående har upptäckt detta och informerat häktet, vilka är skyldiga att anmäla detta (läs ovan). Ingen har gjort fel förutom personen som begått tjänstefel.
Vi får innerligt hoppas att detta inte har förstört utredningen på något sätt, för lilla Hs skull. För det är hon som är det viktiga i detta. Inget skvaller, inga personliga åsikter. Bara att hon ska få rättvisa.
Sedan en sak till som tydligen har gått dig spårlöst förbi, Erika är inte misstänkt för att ha misshandlat Hailey!