• 25 186 online
  • 1 175 443 medlemmar
  • 60 633 973 inlägg
2018-01-13, 18:19
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Av någon anledning glömde jag av det här efter FUP. Någon som orkar sig på en snabb sammanfattning. Var befinner vi oss nu? Hur slutade det i tingsrätten? Är de fortfarande frihetsberövade?

De blev friade i tingsrätten, åklagaren överklagade och den förhandlingen blev klar i mitten av december typ.
Alex blev häktad på övervägande bevisning och genomgår en RPU just nu, domen väntas komma i februari.
Citera
2018-01-13, 18:42
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Stupido86|62895106]Fast att Erika har ljugit har ju ingenting med fallet att göra..
Visst det visar att hon inte drar sig för att böja sanningen så det passar henne och det visar att hon är oerhört egoistisk som inte ens vill infinna sig i rätten när det gäller hennes döda dotter. Allt för att upprätthålla lögnen och dölja sin graviditet.
Men på vilket sätt skulle det ändra utgången i hovrätten tänkte du?
Alex är lika skyldig ändå och inget av det skulle ändra på det.[/QUOT. Så du är helt säker....100% på att inte det är Erika då? Helt säker?

Jag är ingen domare, utan förlitar mig på att hovrätten gjort en god bedömning i detta fall. Eftersom de anser att Alex är skyldig så det också det jag utgår ifrån.
Citera
2018-01-13, 20:23
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
De blev friade i tingsrätten, åklagaren överklagade och den förhandlingen blev klar i mitten av december typ.
Alex blev häktad på övervägande bevisning och genomgår en RPU just nu, domen väntas komma i februari.

Tack så mycket. Oj, där ser man.
Citera
2018-01-14, 14:21
Medlem
Citat:
....

Så det handlade inte om obehagliga inlägg...

Men du som verkar förstå Erika kan kanske förklara hur detta inte är mera påfrestande psykiskt?
Jag själv hade ju aldrig suttit i en grupp och följt förhandlingarna, utan hade jag valt att inte närvara för att jag mådde så dåligt och inte ville uppleva allt igen hade jag också undvikit detta.
Men det är ju jag...

Angående Alex har jag ingen aning, men du kanske kan fylla på med något där?

Jag föreställer mig att förhandlingarna i både tr och hr har varit mycket påfrestande framför allt psykiskt. De åtalade har laglig rätt att närvara eller välja att inte närvara. E:s ombud har närvarat personligen. A och hans ombud har bägge närvarat även i hr. Det är kanske lättare att närvara på en "lajv"-rapportering än att faktiskt vara fysiskt närvarande i domstolen. Varken A eller E var häktade under hr -förhandlingarna. HR-förhandlingarna innebär omprövning av samma bevisning och vittnesmål som lagts fram i TR .

Parterna har också möjlighet att lägga fram ny bevisning, kalla nya vittnen och rubricera om åtalen. De får då i allmänhet information om det i förväg eller under förhandlingarna. Men ingen åtalad är tvingad att närvara utan de kan förlita sig på t.ex. sina ombuds närvaro. A:s ombud hade väl i TR kallat egna sakkunniga vittnen? A var tydligen tillräckligt stark för att närvara i HR och blev kanske förhörd där också. Alla åtalade får också framföra egna åsikter innan rätten avslutar de öppna förhandlingarna och påbörjar sina slutna överläggningar.

Jag känner inte till de enskilda personerna och deras hälsotillstånd. Jag skulle inte känna igen någon av de bägge här i Skåne åtalade om jag var på Liseberg eller i Ullared. Jagkan inte alls uttala mig om någon av de åtalades hälsotillstånd, kläder eller beteende. Här har jag fått intrycket att några närmast förföljer E.

Hovrätten över Skåne och Blekinge har bedömt att A. är skyldig till synnerligen grov misshandel och vållande till H:s död. Det underlättar inte för A:s del att någon beter sig som man gör här mot E. Min personliga bedömning är att HR inte kommer att väga in de här trakasserierna mot E, men de är "kungjorda" för alla inom psykiatrin och Kriminalvården nu.
Citera
2018-01-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Hur kommer det sig att du svängt så i din uppfattning om E, här i tidigare inlägg försvarar du henne och skriver att hon är omtänksam. Nu däremot är hon en manipulativ lögnare osv..Mycket märkligt må jag säga!

Nej inte det minsta märkligt
Citera
2018-01-16, 13:57
Medlem
Citat:
Fast att Erika har ljugit har ju ingenting med fallet att göra..
Visst det visar att hon inte drar sig för att böja sanningen så det passar henne och det visar att hon är oerhört egoistisk som inte ens vill infinna sig i rätten när det gäller hennes döda dotter. Allt för att upprätthålla lögnen och dölja sin graviditet.
Alex är lika skyldig ändå och inget av det skulle ändra på det.
så Erika kan inte ha gjort det? OK. Helt säker?
Citera
2018-01-16, 13:58
Medlem
Citat:
Fast att Erika har ljugit har ju ingenting med fallet att göra..
Alex är lika skyldig ändå och inget av det skulle ändra på det.
har inte med faller att göra?
Citera
2018-01-21, 20:02
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
har inte med faller att göra?

Nej. På vilket sätt anser du att det har något med hovrättens förhandlingar att göra?
På vilket sätt skulle hennes nuvarande privatliv spela nån roll över domen angående Hailey's död?

Som sagt, det visar vad hon har för typ av karaktär och att hon gärna ljuger nära vänner rakt upp i ansiktet så länge hon har något att vinna på det.
Men det kommer inte ändra de faktum att Alex ändå kommer bli dömd. Hur mycket ni än vill det..
Citera
2018-01-22, 19:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Precis. Skit på dig Rubin22! Kan ej utesluta sjukdom!!!!!

Blev du som fick skita på dig, Alex fälld nu!
Citera
2018-01-25, 12:18
Medlem
Citat:
Nej. På vilket sätt anser du att det har något med hovrättens förhandlingar att göra?
På vilket sätt skulle hennes nuvarande privatliv spela nån roll över domen angående Hailey's död?

Som sagt, det visar vad hon har för typ av karaktär och att hon gärna ljuger nära vänner rakt upp i ansiktet så länge hon har något att vinna på det.
Men det kommer inte ändra de faktum att Alex ändå kommer bli dömd. Hur mycket ni än vill det..
har precis fått veta att e o Tobias har diskuterat fallet när e satt häktad!! Smart!
Citera
2018-01-25, 14:49
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
har precis fått veta att e o Tobias har diskuterat fallet när e satt häktad!! Smart!

Fick precis veta? Snälla, det har ju stått i tråden sen länge.. Ligger ju screenshots på hennes förhör där hon nämner honom också.

Det är ju det en isolationsbrytare ska göra, prata med den häktade.
Sen går det ju inte att bevisa att han sagt något han inte får säga. Eller har du några bevis på det?

Visst är det högst olämpligt av honom att inleda en sexuell relation med en misstänkt som han dessutom jobbat med.
Det är även olämpligt av Erika att inleda denna relation, sen att dessutom ljuga och gå över lik för att upprätthålla lögnen när allt håller på att avslöjas.
Men jag håller fast vid att det inte är något som berör hovrätten eller deras dom.
Citera
2018-01-26, 16:33
Medlem
http://24kristianstad.se/2018/01/26/...an-fa-sin-dom/
Citera