2017-12-15, 16:34
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Hittade en artikel om en isolationsbrytare som jobbar på häktet i Helsingborg heter Tobias, bor i Ljungbyhed.
Letade i fupen och Erika har ju haft mycket kontakt med tobbe där.
Är det han?

http://www.nsk.se/2017/01/26/sa-har-sitter-den-misstankte/

https://minfil.org/d2zalddfb0/received_10155278375873282.jpeg

https://minfil.org/f4z9lad7bd/received_10155278375868282.jpeg

https://minfil.org/g8z8lbd0bb/received_10155278375903282.jpeg

Där letade du i FUP:en efter vem Erika möjligen kan ha varit tillsammans med...Du ställer t.o.m frågan är det han?

Citat:
Jag menade mer att du skulle ge dig ifråga att uttala dig överlägset om sånt du inte vet något om.

Du väljer att ignorera det faktum att E blev gravid väldigt snart efter häktestiden. Du tror alltså att han kan ha hållt en strikt professionell relation till henne i häktet men ändå valt att några veckor senare träffas och ha sex? Nja.
Jag har även fått förklarat för mig av en vän som jobbar vid häktet att det anses opassande att ha en relation med en misstänkt, även om det inte är en klient. Och misstänkt blev E återigen i augusti när domen överklagades.

Ja, jag är 100% säker på att det var en utomstående som informerade. Ja, jag är 100% säker på att detta är sant. Ja, jag är 100% säker på att det finns bevis.

Men vad händer här? Nu har du helt plötsligt en vän som arbetar vid häktet.. Och inte nog med det, han förklarade dessutom för dig att det ansågs opassande att ha en relation med en misstänkt, även om det inte är en klient.

Trovärdig?
Senast redigerad av why123 2017-12-15 kl. 16:36. Anledning: .
Citera
2017-12-15, 17:11
Medlem
Stupido86s avatar
Sen var det ju de här med lässvårigheter..
Om du missade så svarade jag dig

Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Du har inte läst fupen eller? Det är väldigt tydligt där.
Erika går och lägger sig varje natt med öronproppar, ingen normal mamma som bryr sig om sitt barn gör det.
Absolut inte om man påstår som hon gör att hon har tankar på att pappan skadar barnet.
Ett tydligt tecken på att Erika bryr sig om Erika först och främst, inte Hailey.

Flera vittnen berättar att Erika har noll intresse för Hailey när de ligger inne för tungan. Hon byter för i helvete heller inte ens blöja på Hailey. Det är väl för jobbigt och tråkigt. Man kan ju bli kladdig. Erika sitter hellre med mobilen i ett hörn av rummet och låter sköterskorna eller Alex sköta Hailey.

Erika blir uppmanad att söka vård på BVC eller vc dagen efter de ringt 1177, (där Erika dessutom undanhåller viktig information och hellre googlar om det än svarar ärligt till sköterskan i telefonen).
Uppsöker hon vård?
Nej Erika sätter på sin lilla docka fina kläder och drar med henne ut på en fotosession.
Ännu en gång, Erika gör det som Erika vill och tänker inte ett skvatt på Hailey. Det är ju mycket roligare att göra det Erika älskar än att åka med dottern till läkaren.

Jag kan fortsätta, men det är onödigt med att ta upp hela tråden. Läs du förundersökningen själv istället för att sitta här och försvara henne.

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Du skrev den 12 att det blev en jobbig dag för Erika, men du förklarade inte varför? Det vi vet är att Alex häktades dagen efter så det blev ju jobbigt för honom.

Sedan skriver du att Hailey aldrig varit annat än besvär för Erika och jag frågade hur vet du det? Det har du inte svarat på. Vi vet ju att Hailey var till besvär för Alex eftersom han misshandlade henne tlll döds.

Ytterligare en sak till, förstår du verkligen inte hur genomskinlig du är? Du förklarade att du läst FUP:en två gånger och var på rättegången. En vanlig intresserad medborgare, knappast!

Vi är väl medvetna om att hela patrasket från Kristianstad huserar i denna tråden, därför är det egentligen dumt att svara. Nu går ni t.o.m in på Erikas privatliv fast ni inte har ett skit med det att göra. Det bästa är att ni får sitta och skriva ert skräp ifred, nu när ni är hejdlöst ledsna för att Alex fick stå till svars för sin synnerliga grova misshandel som kvällsposten beskrev som tortyr men det uttrycket används inte i svenska domstolar.

https://www.expressen.se/kvallsposten/spadbarn-dog-pappan-falls-for-grov-misshandel/

Hovrätten skriver i sitt beslut:
"Övertygande bevisning har lagts fram om att xxxx har gjort sig skyldig till synnerligen grov misshandel under tiden den 10 augusti – 9 september 2016 i Kristianstad."

Hovrätten beslöt också att pappan ska häktas. Mamman är fortsatt på fri fot.

Synnerligen grov misshandel kan jämställas med tortyr, ett begrepp som inte finns i svensk lagstiftning.

Det du och resten av Erikas fanclub inte verkar förstå eller acceptera är att jag och andra, kommenterar om Erika pga er som sitter och försvarar henne.
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur nu tänker.
Erika är lika skyldig till Haileys död!
Att ni så fort någon påtalar henne börjar försvara och beskylla andra för att vara anhöriga till Alex är bara patetiskt.
Ja Alex anhöriga finns säkerligen här inne och vilka konton de tillhör är inte svårt att lista ut med tanke på deras sjuk dåliga sätt att formulera sig på.
Precis som du har de nog inte många högskolepoäng att briljera med.
Citera
2017-12-15, 17:29
Medlem
Helt ärligt!

Så tycker jag att det är för mycket påhopp på andras synpunkter i denna tråden just nu!
Fokusen borde enligt mig ligga på att lilla H äntligen fått upprättelse. Trots alla försök att måla upp en med verkligheten ej överstämmande bild av hennes allt för korta levnadstid.

Hovrätten har kommit fram till att lilla H misshandlades (torterades) till döds av A. Detta anser jag vara det viktigaste.

Så en stor eloge till Åklagaren. Då hon troligtvis lyckades få fram en stor del av sanningen, som bara var möjlig.

Även en eloge till Hovrätten, som inte lyssnade på alla de lögner som A:s föräldrar, syskon och alla övriga anhöriga försökte få gehör för genom A:s försvarsadvokat.

Med dessa ord vill jag önska A:s föräldrar, syskon, alla övriga anhöriga och hans försvarsadvokat den Jul och och det Nyår som de förtjänar.

Sist men inte minst går mina allra varmaste önskningar om att du lilla H får en rofylld och God Jul och ett riktigt Gott Nytt År på sin alldeles egna stjärna ovan där <3

Som info kan jag berätta att jag medvetet höll E utanför. Då jag inväntar hovrättens dom gentemot E. Vilket jag för övrigt anser att fler borde göra!
Citera
2017-12-15, 17:50
Medlem
Citat:
Där letade du i FUP:en efter vem Erika möjligen kan ha varit tillsammans med...Du ställer t.o.m frågan är det han?

Men vad händer här? Nu har du helt plötsligt en vän som arbetar vid häktet.. Och inte nog med det, han förklarade dessutom för dig att det ansågs opassande att ha en relation med en misstänkt, även om det inte är en klient.

Trovärdig?

Ja, för att på ett snyggt sätt låta folk få göra kopplingen själva.

Vet du vad, du får tro precis vad du vill. Det är redan bekräftat att han blivit avstängd från sin tjänst. Vi som vet, vi vet. Resten får väl se sanningen i januari om E måste infinna i sig rätten för att få sin dom. Det blir svårt att dölja en gravidmage eller bebis när folk över hela landet vet hur hon ser ut.
Citera
2017-12-15, 17:52
Medlem
why123s avatar
Citat:
Håller med dig!

Så sant! Du har himla kloka och givande inlägg!

Ja, det var dina svar till eao2017,! Eftersom det ger mig så oehört lite att ens försöka debattera med dig/er så kanske ni kan fortsätta i dialogform.

Citat:
Sen var det ju de här med lässvårigheter..
Om du missade så svarade jag dig

Det du och resten av Erikas fanclub inte verkar förstå eller acceptera är att jag och andra, kommenterar om Erika pga er som sitter och försvarar henne.
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur nu tänker.
Erika är lika skyldig till Haileys död!
Att ni så fort någon påtalar henne börjar försvara och beskylla andra för att vara anhöriga till Alex är bara patetiskt.
Ja Alex anhöriga finns säkerligen här inne och vilka konton de tillhör är inte svårt att lista ut med tanke på deras sjuk dåliga sätt att formulera sig på.
Precis som du har de nog inte många högskolepoäng att briljera med.

Nej, men det är väl klart att du inte kan förstå hur vi tänker. Att tänka sådana självklara tankar som att den som faktiskt torterar flickan är skyldig det krävs ju enorm tankeverksamhet. Tro inte att jag begär det omöjliga av dig

Eftersom ni har dragit in så mycker OT så ska jag bara påminna dig om att enligt din kompis har inte Alex varit isolerad efter rättegången. Han stack till Spanien ganska snart efter TR-förhandlingarna.

Sedan kan du alltid svara på frågan varför du anser att Hailey inte var till annat än besvär för Erika. Visserligen kommer jag inte att svara dig, men det vore väldigt intressant att få läsa ditt svar.
Hmm, att detta ens kunde hända att Alex blev häktad har naturligtvis kommit som en chock för dig, men tänk på att några år går snabbt sen kan ni samlas hela familjen igen.

Själv avvaktar jag HR utslag och tänker inte kommentera mer i denna tråden eftersom den nu har börjat handla om häktets anställda osv.. Det har gått alldeles för långt redan när det skvallras och viskas i stugorna i och omkring Kristianstad..
Citera
2017-12-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Du kanske tycker jag "uttala[r] mig överlägset om sådant jag inte vet något om". Jag uttalar mig om sådant jag vet något om och som åklagare, advokater och domstolarna yttrat sig om. Jag har läst FUP:en och följt diskussionen här. Ett är mycket säkert: E's sexliv och eventuella graviditet är inget polis- eller domstolsärende.

1) E's nya graviditet är inte en fråga för allmän prövning och ingår inte heller i hovrättens omprövning. Så försök hålla dig till ämnet och fördela dina bestämda åsikter och värderingar utan bias.
2) Det är uppenbart att det är mycket skvaller omkring E där man tydligen på bygden sladdrar om i vilken vecka hon är och med vem hon är gravid.
3) Någon som "jobbar vid häktet" talar om för dig vad som anses passande och opassande för E samt för den anställde och du "är 100% säker på" en detaljer som de som verkligen jobbat med fallet det gäller (Haileys död).

Om E verkligen är gravid och kanske i v. 16 så är det dags att göra det första ultraljudet nu snart. Då först bestäms vilken vecka hon är i och när det nya barnet planeras födas. Det brukar "kungöras" med en födelseannons i lokalpressen. Med hjälp av "Schering Nordiska AB:s Graviditetskalender" så kan du följa det.

Då gratulerar jag dig ditt fantastiska allvetande! Tack för att du upplyser oss andra idioter
Skämt åsido, vi hörs när allting kommit fram på riktigt.
Citera
2017-12-15, 18:00
Medlem
why123s avatar
Citat:

Vet du vad, du får tro precis vad du vill. Det är redan bekräftat att han blivit avstängd från sin tjänst. Vi som vet, vi vet. Resten får väl se sanningen i januari om E måste infinna i sig rätten för att få sin dom. Det blir svårt att dölja en gravidmage eller bebis när folk över hela landet vet hur hon ser ut.

Ja, naturligtvis tror jag vad jag vill och uppriktigt sagt så bryr jag mig inte om det. Det har inte med Hailey att göra. Skulle det vara fel så kommer det väl att tas upp på arbetsplatsen och facket och arbetsgivaren får språkas vid.
Det är hur som helst inget som intresserar mig!

Det övergår dessutom mitt förstånd att ni är så intresserade av allt Erika gör eller inte gör. Någon hade sett henne på Lisseberg, alltså kom igen!
Citera
2017-12-15, 18:05
Medlem
kermassas avatar
Citat:

Var finns bekräftelsen på att han är avstängd?
Citera
2017-12-15, 18:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Var finns bekräftelsen på att han är avstängd?

Det finns ingen bekräftelse på något som framförts i tråden via skvallervägen öht.
Inga svar mer än att jag hörde jag tror osv och det är samma sak som att påstående av den typen inte har underlag. Kan ju vara så att det är ren skär lögn som framförs. Kan man söka upp mamman och hota henne och hon tvingas leva i en familj skyddad, så innebär det att det finns fula onda människor som är ute efter mamman. Så det är inte svårt att räkna ut att tråden innefattar denna ondskan.
Citera
2017-12-15, 18:29
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ja, det var dina svar till eao2017,! Eftersom det ger mig så oehört lite att ens försöka debattera med dig/er så kanske ni kan fortsätta i dialogform.

Nej, men det är väl klart att du inte kan förstå hur vi tänker. Att tänka sådana självklara tankar som att den som faktiskt torterar flickan är skyldig det krävs ju enorm tankeverksamhet. Tro inte att jag begär det omöjliga av dig

Eftersom ni har dragit in så mycker OT så ska jag bara påminna dig om att enligt din kompis har inte Alex varit isolerad efter rättegången. Han stack till Spanien ganska snart efter TR-förhandlingarna.

Sedan kan du alltid svara på frågan varför du anser att Hailey inte var till annat än besvär för Erika. Visserligen kommer jag inte att svara dig, men det vore väldigt intressant att få läsa ditt svar.
Hmm, att detta ens kunde hända att Alex blev häktad har naturligtvis kommit som en chock för dig, men tänk på att några år går snabbt sen kan ni samlas hela familjen igen.

Själv avvaktar jag HR utslag och tänker inte kommentera mer i denna tråden eftersom den nu har börjat handla om häktets anställda osv.. Det har gått alldeles för långt redan när det skvallras och viskas i stugorna i och omkring Kristianstad..

Jag vet inte rikigt hur jag ska bemöta dig längre, då du tydligt visar att du inte kan läsa eller förstå saker?
Antagligen har du smuttat för mycket på starkglöggen och borde återkomma när du har nyktrat till igen.
Det jag citerade är mitt svar till dig som jag skrev i inlägg #5885.
Som du nu försöker få till att jag aldrig svarat på...
Jag har även tagit en screenshoot för att vara extra pedagogisk åt dig.
https://minfil.org/BdOem6dbb4/Screenshot_20171215-181653.png
Citera
2017-12-15, 18:49
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jag vet inte rikigt hur jag ska bemöta dig längre, då du tydligt visar att du inte kan läsa eller förstå saker?
Antagligen har du smuttat för mycket på starkglöggen och borde återkomma när du har nyktrat till igen.
Det jag citerade är mitt svar till dig som jag skrev i inlägg #5885.
Som du nu försöker få till att jag aldrig svarat på...
Jag har även tagit en screenshoot för att vara extra pedagogisk åt dig.
https://minfil.org/BdOem6dbb4/Screenshot_20171215-181653.png

Men du är ju för helvete dum i huvudet! För det första var det Alex som delade upp vem som skulle var uppe och vid vilken tid. Att hon hade problem, det vet vi ju, hon har ju en diagnos som gör många saker svårare för henne. Hon gjorde ett fel, hon litade på Alex, men i hennes värld var det otänkbart att ens kunna tänka tankar som att barnets pappa skadade barnet. Det var ju därför hon trodde att Hailey hade leukemi.
Så frågar du mig om jag har läst FUP? Har du inte förstått att hon har gjort allt vad hon kunnat, men det har inte varit bra nog?
Det var det jag menade med att man ska inte bara läsa FUP:en man ska förstå den också. Det har du så katastrofalt misslyckat med så det är bedrövligt..

Fattar du inte vilken extremt traumatisk barndom hon haft. Föräldrarna var alkoholister och den ena av de dog ganska snart. Då kom hon till ett fosterhem som var så jävla lyckat att fosterpappan inte ens visste riktigt hur många fosterbarn de hade haft. När hon var 16 år revolterade hon lite som tonåringar brukar. Vad hände? Jo, de kära fosterföräldrarna som haft henne sen hon var ett par år gammal slängde ut henne så hon kom till en annan fosterfamilj där hon blev illa behandlad.

Förstår du inte att detta är en människa som gör allt, allt för att vara alla till lags. Hennes egen biologiska syster dog. Hon var helt ensam. På sjukhuset kom hela Alex släkt. Till henne kom så småningom den gamla fostermamman och en fostersyster, jag tror de stannade två dagar. Kan du förstå hur utsatt hon har varit och hur mån hon har varit om att vara Alex till lags. För då skulle hon kanske få en familj, för första gången i sitt liv skulle hon få en egen familj.

Ja, hon pratar väl om sina fosterföräldrar trots att de slängde ut henne efter att ha haft henne i alla år. Hon var ju tvungen att tänka så annars hade hon för fan gått under.

Sedan ger du blanka fan i och skriver något till mig!
Citera
2017-12-15, 18:56
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det finns ingen bekräftelse på något som framförts i tråden via skvallervägen öht.
Inga svar mer än att jag hörde jag tror osv och det är samma sak som att påstående av den typen inte har underlag. Kan ju vara så att det är ren skär lögn som framförs. Kan man söka upp mamman och hota henne och hon tvingas leva i en familj skyddad, så innebär det att det finns fula onda människor som är ute efter mamman. Så det är inte svårt att räkna ut att tråden innefattar denna ondskan.
Det var precis det jag var ute efter.
Jag vill inte att det blir en trådsanning. Det finns än inget som bekräftar att hon har ett förhållande (med en fd vakt) eller att hon är gravid. Det har varit väldigt mycket fokus på att smutskasta (framställa som ond och lömsk) E i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in