2017-12-14, 16:47
Medlem
[quote=Merwinna|62606840]Det är helt obegripligt. Dessutom kan det inte vara vanligt att mammor stänger av sig helt inför sina spädbarn nattetid, ens i de fallen där pappan är helt pålitlig. (Säger inte att det är fel att göra så dock, förutsatt att pappan är hundra procent pålitlig - men nu var han ju inte det, och det misstänkte E själv. Ändå använde hon öronpropparna och sov bakom en stängd dörr.)

Nej jag tror inte heller att det är så vanligt att ammande mammor gör så.. Och sen sover en hel natt.
Jag vaknade oftast 5-10 minuter innan barnen när det var dags att amma. Hade en "väckarklocka" i brösten! 😂
Ja jag vet att alla är olika, så nu behöver ingen påpeka det..
Citera
2017-12-14, 17:07
Medlem
PickiPickis avatar
Man undrar ju varför A var så angelägen att ha hand om flickstackaren på nätterna.. Typ övertalade E att hon behövde sova.. Sadist? Njöt av att plåga den lilla? Om hon nu störde honom så i hans spelande borde han väl sett till att E hade barnet hos sig på natten?? Förstår inte det där.. Tror han njöt av att misshandla henne. Jävla monster!
Citera
2017-12-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Att även mammor måste få sova håller jag med dig fullständigt om!
MEN! En mamma som lägger sig i sovrummet med stängd dörr OCH öronproppar TROTS att hon "misstänker att sambon gör barnet illa när hon sover" som E själv har sagt, DET är väl att brista i garantansvaret om något!!

Det är bra att du tycker att även mammor ska få sova. Till det finns det inget men. Särskilt i ett sådant här fall där kvinnan fick stanna kvar på BB pga väldigt lågt hB och behov av blodtransfusion. Även andra kvinnor utan sådana behov är trötta och behöver sova när de ska ställa om från gravid till nybliven mamma, amning och alla nya rutiner. Kravnivån är hög och kvinnorna vill att allt ska vara "perfekt" och fint. Förstagångsmammorna är mer på topp i den kravmiljön. Du kan se det på alla foton E. har tagit på sitt lilla underverk. Bland vittnesmålen kan du också läsa om hur en äldre släkting (farmor?) blir irriterad på att det byttes blöja för ingenting. Jag har tidigare räknat ut hur många dagar flickan var inlagd eller kontrollerad på BVC under de 34 dagar hon levde. Vårdpersonalen tittar inte bara på barnet utan även på föräldrarna.

Alla vet hur farligt det är att visa öppen misstänksamhet eller uttala anklagelser. I gruppen alla ingår även föräldrarna. Vilken nybliven mamma vågar en misstänka eller uttala misstankar av det här slaget. E. har undersökt om blåmärken på nätet. Hon har sökt BVC. Hon är väldigt ensam och isolerad med den här mannen A. Mannen hon skulle bilda den perfekta familjen med!

De bodde i en liten lägenhet och mammorna är inställda på att vakna vid minsta pip. Det är en kontrast mot hennes behov. Skulle hon misstro A? Hur öppen kunde hon vara med sina misstankar? Var hon störd av ljud från dataspelande? Ljud från TV eller musik? A. skulle mata och byta på H. Men också trösta för små nyfödingar gråter ofta utan att föräldrarna förstår varför. Men H. kunde säkert gråta av smärta från frakturerna.

På dagarna skulle E. sköta flickan och även hunden. Och utåt måste hon hålla fasaden uppe att allt var bra. Hon fick lugnande besked från BVC och ett helt vårdteam på lasarettet. Hon anklagades av flera av A:s släktingar att hon bråkade och klagade "utan anledning". Det var nog inte så lätt dagtid heller. Om hon yttrade något om sina misstankar så gissar jag att hon fick kritik och ovett för det. De där misstankarna hon närde var ytterst förbjudna.

Mycket beklagligt att ingen från soc, mvc, bvc, kk, barnkliniken, ÖNH kunde stöttat henne och lyssnat på "misstankarna". Vårdpersonalen vet ju hur höga beviskraven är och mammor är mammor; inte poliser.
Citera
2017-12-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det är bra att du tycker att även mammor ska få sova. Till det finns det inget men. Särskilt i ett sådant här fall där kvinnan fick stanna kvar på BB pga väldigt lågt hB och behov av blodtransfusion. Även andra kvinnor utan sådana behov är trötta och behöver sova när de ska ställa om från gravid till nybliven mamma, amning och alla nya rutiner. Kravnivån är hög och kvinnorna vill att allt ska vara "perfekt" och fint. Förstagångsmammorna är mer på topp i den kravmiljön. Du kan se det på alla foton E. har tagit på sitt lilla underverk. Bland vittnesmålen kan du också läsa om hur en äldre släkting (farmor?) blir irriterad på att det byttes blöja för ingenting. Jag har tidigare räknat ut hur många dagar flickan var inlagd eller kontrollerad på BVC under de 34 dagar hon levde. Vårdpersonalen tittar inte bara på barnet utan även på föräldrarna.

Alla vet hur farligt det är att visa öppen misstänksamhet eller uttala anklagelser. I gruppen alla ingår även föräldrarna. Vilken nybliven mamma vågar en misstänka eller uttala misstankar av det här slaget. E. har undersökt om blåmärken på nätet. Hon har sökt BVC. Hon är väldigt ensam och isolerad med den här mannen A. Mannen hon skulle bilda den perfekta familjen med!

De bodde i en liten lägenhet och mammorna är inställda på att vakna vid minsta pip. Det är en kontrast mot hennes behov. Skulle hon misstro A? Hur öppen kunde hon vara med sina misstankar? Var hon störd av ljud från dataspelande? Ljud från TV eller musik? A. skulle mata och byta på H. Men också trösta för små nyfödingar gråter ofta utan att föräldrarna förstår varför. Men H. kunde säkert gråta av smärta från frakturerna.

På dagarna skulle E. sköta flickan och även hunden. Och utåt måste hon hålla fasaden uppe att allt var bra. Hon fick lugnande besked från BVC och ett helt vårdteam på lasarettet. Hon anklagades av flera av A:s släktingar att hon bråkade och klagade "utan anledning". Det var nog inte så lätt dagtid heller. Om hon yttrade något om sina misstankar så gissar jag att hon fick kritik och ovett för det. De där misstankarna hon närde var ytterst förbjudna.

Mycket beklagligt att ingen från soc, mvc, bvc, kk, barnkliniken, ÖNH kunde stöttat henne och lyssnat på "misstankarna". Vårdpersonalen vet ju hur höga beviskraven är och mammor är mammor; inte poliser.
bra skrivet!
Citera
2017-12-14, 20:23
Medlem
T som e är gravid med har nu erkänt och blivit avstängd från sin tjänst !

Han har erkänt deras förhållande , och är nu avstängd från sin tjänst pga förhållande med en intagen.

Denna tjejen sitter många och skyddar?
Senast redigerad av Belle123 2017-12-14 kl. 20:27.
Citera
2017-12-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belle123

Han har erkänt deras förhållande , och är nu avstängd från sin tjänst pga förhållande med en intagen.

källa på d?
Citera
2017-12-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
källa på d?

Hans kollage har berättat det .
Citera
2017-12-14, 22:07
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:

Att han inte hållit sig till sin yrkesrolls policy är väl på inget sätt ett bevis på hennes skuld i denna fråga. Och det är heller inte hennes ansvar när det gäller deras relation.
Citera
2017-12-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Att han inte hållit sig till sin yrkesrolls policy är väl på inget sätt ett bevis på hennes skuld i denna fråga. Och det är heller inte hennes ansvar när det gäller deras relation.

Han har inte hållit sin snorre i styr och det är hennes ansvar att inte manipulera sin omgivning.

Ni är helt sjuka som försvarar en sådan kvinna!

Mammor är dom enda som är vårdnadshavare och har garantansvar från födseln i de fall dom inte är gift! Hur f-n kan man överge sitt eget barn och dra snyfthistorier om att man behöver sova?
Citera
2017-12-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Han har inte hållit sin snorre i styr och det är hennes ansvar att inte manipulera sin omgivning.

Ni är helt sjuka som försvarar en sådan kvinna!

Mammor är dom enda som är vårdnadshavare och har garantansvar från födseln i de fall dom inte är gift! Hur f-n kan man överge sitt eget barn och dra snyfthistorier om att man behöver sova?

Håller helt med dig
Citera
2017-12-15, 10:52
Medlem
Citat:

Nu när så många tydligen är inne och hart när gräver i E:s personalia och underbyxor, så är det så att Tingsrätten släppte både henne och A. i juli 2017. Både hon och han har varit fria i väntan på hovrättsförhandlingarna. Finns det kanske någon skribent och initierad person här som kan redogöra för när och med vilka A. har umgåtts med och om han har haft samlag med någon sen dess (förslagsvis från 6 juli till 12 december 2017). Vet vi alls om han gjort någon gravid eller har han använt preventivmedel?
Sen finns ju alltid möjligheten att en (eller flera) ny(a) partner till honom kan ha valt att avbryta en oplanerad graviditet. Bara för att inte riskera att bli av med sitt jobb, menar jag. Finns motsvarande beslutat för A efter den 6 juli?? Var kan jag f.ö. hitta initierade uppgifter om hans sexualvanor och umgänge? Gärna uppgifter om hans kalsongmodell och -byte också.

Ja, det finns en del regler om umgänget mellan de anställda och de intagna på häktet. Men, ni som är initierade i E:s livmoderfrågor, menar ju att hon skulle vara gravid i v. 14-15 nu och alltså v. 0 under första veckan i september. Hon var inte häktad då. Vem har beslutat att hon ska vara utestängd från normalt liv med normala personer efter häktningstiden?

F.ö. så tycker jag att häktesledningen ska gå igenom sekretessreglerna bland de anställda. Det är ganska avancerat tycker jag att läcka om f.d. intagna och även om sina kollegor.
Citera
2017-12-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
F.ö. så tycker jag att häktesledningen ska gå igenom sekretessreglerna bland de anställda. Det är ganska avancerat tycker jag att läcka om f.d. intagna och även om sina kollegor.

Hört talas om visselblåsare? Att du ens dryftar dig till en sådan jämförelse. Samtidigt bekräftar du uppgifterna som riktiga. Hur vet du då att dom är riktiga?

Försvarar du Stockholmssyndromet som något friskt och sunt?

Erika bör hamna på Hinseberg tillsammans med Arbogakvinnan under en mycket lång tid om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in