2017-12-10, 04:30
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Var kan man se matchen?! Ingen stream funkar bra nog, eller inte alls..

Det finns en länk i matchtråden, eller flera AceStream länkar om du har tillgång till en laptop/PC (det är värt). Matchen börjar om 10 minuter, så du får skynda dig.
Citera
2017-12-10, 05:28
Medlem
paras0nics avatar
Rigondeaux valde att inte fortsätta med rond 7. Herregud, vilken mangling. Han vann inte en enda rond, förvisso gick han upp 2 viktklasser men fortfarande. Utklassad på samtliga plan.
Citera
2017-12-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Truax vinner på MD!! DeGale såg helt slutkörd ut från rond 4. Helt rätt beslut av domarna och Truax vinner IBF bältet på engelsk mark. Mäkta imponerande.
Sannerligen.. Degale en fjärran ifrån sitt gamla jag.. Tveksamt om han kommer igen.
Groves och Eubank Jr gav han rejäla kängor på Twitter efter fighten igår.
Citera
2017-12-10, 13:44
Medlem
Har sett Lomachenko fighten nu efteråt på en ganska grynig Youtube länk. Matchen i sig bjöd inte på några spektakulära smällar men teknik i massor.
Kunde inte se varför Rig bröt..? Var han bara tröttkörd och kände att han aldrig skulle kunna fånga in Lomachenko med en höger??
Citera
2017-12-10, 14:08
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Har sett Lomachenko fighten nu efteråt på en ganska grynig Youtube länk. Matchen i sig bjöd inte på några spektakulära smällar men teknik i massor.
Kunde inte se varför Rig bröt..? Var han bara tröttkörd och kände att han aldrig skulle kunna fånga in Lomachenko med en höger??

Han skyllde på skadad hand men han gav helt enkelt upp.
Citera
2017-12-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Han skyllde på skadad hand men han gav helt enkelt upp.
Ok.. Kommentatorerna pratade ryska el ukrainska. Så det gick mig förbi 😉
Citera
2017-12-10, 17:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:

Han ville väl inte bli mer förnedrad. Han bara låste ju upp Loma hela tiden eller duckade ner. Inga hårda smälla men mycket teknisk fight.
Citera
2017-12-11, 16:27
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Det var exempelvis bl.a. detta som var så fascinerande med Manny Pacquiao [som du tycker så mycket om ]. Han var nästan alltid betydligt mindre än sina motståndare i ringen, ibland över 10 kilo lättare, men detta stoppade inte honom från att attackera och många gånger allvarligt skada sina mycket tyngre motståndare.
.
Du verkar tro att jag avskyr Pac-Man, jag tycker bara han verkar lite knäpp/korkad. Stor skillnad. Men i vilken match skulle han ha vägt 10 kg mindre än sin motståndare? Det var väl c:a 6-7 kilos skillnad mot Margarito? Fortfarande otroligt imponerande, givetvis.
Citera
2017-12-11, 22:30
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Du verkar tro att jag avskyr Pac-Man, jag tycker bara han verkar lite knäpp/korkad. Stor skillnad.

Jag vet inte exakt vad du syftar på, men som politiker i Filippinerna så måste han acceptera de värderingar som majoriteten har där. Han kan inte omvända hela befolkningens fördomar utan måste visa dem att han inte är för radikal. Paquiao har rest över hela världen och förstår värderingar som befolkningen i väst har. Men majoriteten av befolkningen i Filippinerna är inte medvetna om vilka värderingar människor i väst har, så Paquiao får finna sig i att acceptera de människor han representerar.

Så när lokala journalister frågar Paquiao vad han tycker i olika frågor så svarar han till den Filippinska befolkningen, inte till världens befolkning. Nu råkar Paquiao vara en världsmedborgare och då blir många i väst chockade över hans svar till de lokala journalisterna när dessa intervjuer översätts till Engelska.

Men detta är inga konstigheter. Paquiao accepterar att han främst har en Filippinsk identitet, och när hans "underliga" svar till lokala journalister läcker ut till människor i väst, så ber han om ursäkt för dessa uttalanden. Han måste vara pragmatisk för att nå sitt mål att hjälpa fattiga människor i Filippinerna. De har nästan bara honom att förlita sig på.

Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Men i vilken match skulle han ha vägt 10 kg mindre än sin motståndare? Det var väl c:a 6-7 kilos skillnad mot Margarito? Fortfarande otroligt imponerande, givetvis.

Officiellt var det 7,7 Kgs skillnad när de vägdes på matchdagen, men Margarito var känd för att fortsätta gå upp i vikt ända fram till matchstart så viktskillnaden var troligen över 10 Kg i ringen.

Jag hade Rigondeaux som vinnare av första ronden mest tack vare sin hårda vänster som träffade hårt mot Lomachenkos högra kind i inledningen av ronden.

Lomachenko vann andra ronden klart mest tack vare sin snabba jabb som vållade stora problem för Rigondeaux. Rigondeaux var mycket långsammare än Lomachenko som blockerade eller parerade nästan alla Rigondeauxs slag. Samtidigt var Lomachenkos fotarbete helt överlägset vilket verkade stressa Rigondeaux.

I rond tre började Rigondeaux röra sitt huvud fram och tillbaka och plötsligt kunde Lomachenkos inte träffa med sin jabb längre. Rigondeauxs fotarbete var bättre, men Lomachenko såg fortfarande mycket snabbare ut och kunde lätt parera nästan alla Rigondeauxs slagförsök. Lomachenko vann ronden klart med hjälp av några vänsterslag mot Rigondeauxs huvud. Rigondeaux såg för långsam ut.

I rond fyras inledning var både mer aggressiva men attackförsöken försvarades elegant av båda boxarna. Efter halva ronden tappade Rigondeaux plötsligt sitt fotarbete och sin huvudrörelse, och Lomachenko straffade genast honom med en snabb kombination, dock utan någon kraft i slagen. Rigondeaux började sedan röra sitt huvud igen men med fötterna fastvuxna i marken varpå Lomachenko bombarderade honom med snabba men kraftlösa slag på alla sidor av hans huvud. Steve Willis gav genast Lomachenko en tillsägelse för att han slog mot Rigondeauxs bakhuvud. Matchen fortsatte och Rigondeaux gav först Lomachenko en västerkrok och sedan en hård uppercut. Sämre försvar nu och Lomachenko träffade med en hård jabb. Rigondeaux sedan med ett hårt kroppslag på bältet med sin höger, som fick Lomachenko att klaga. Rigondeaux kontrarslog nu Lomachenkos jabb med sin vänster. Lomachenko träffade med fler slag i rond fyra men Rigondeauxs slag var betydligt hårdare. Rigondeaux såg fortfarande mycket långsammare ut. Ronden gick klart till Lomachenko men Rigondeaux träffade med några hårda slag.

I rond fems början verkade något fel med Rigondeauxs vänster. Han hade ett öppet läge för en hård vänster men slog ett tamt vänsterslag i luften. Definitivt något fel med Rigondeauxs vänster. Medan han var i clinch hade han sedan ett öppet läge för en vänsterkrok men slog slaget i luften. Rigondeauxs vänster är ur funktion. Han inriktar sig nu på att försöka hålla Lomachenkos armar.

I början på rond sex försöker Rigondeaux använda sin vänster två gånger igen men utan någon kraft i slagen. Rigondeauxs vänster fungerar inte. Han fintar bara slag med vänstern och när han slår lägger han bara fram vänstern i luften. Rigondeaux håller Lomachenkos armar, Steve Willis ger honom en varning och drar av en poäng från hans score-kort. Rigondeux svingar nu med sin höger för att få tiden att gå. Sista betydande slaget i matchen är Rigondeaux högerslag mot Lomachenkos bälte.

Så här efteråt så måste Rigondeauxs vänsterhand gått sönder 1:43 in i rond fyra när han slog ett mycket hårt slag rakt in i Lomachenkos armbåge. Femton sekunder senare slår Rigondeaux en mycket hård uppercut som träffar Lomachenko hårt i ansiktet, men senare i ronden kommer förmodligen smärtan för de sista 25 sekunderna av rond fyra kan det kanske också skönjas att något är fel med Rigondeuxs vänster. Hur som helst, så är skadan uppenbar i början på rond fem.

Sammanfattningsvis, så var Lomachenko betydligt snabbare. Snabbare fotarbete och mycket snabbare slagkombinationer. Lomachenko blockerade eller parerade nästan alla Rigondeauxs slag. Jag skulle dock gärna vilja se Rigondeaux göra det igen med en frisk vänsterhand. Med bättre fotarbete och bra huvudrörelse som i rond tre så har han fortfarande en god chans att vinna med sin hårda vänster. Dock verkade vänstern vara för långsam.

.
Citera
2017-12-12, 09:19
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead

Officiellt var det 7,7 Kgs skillnad när de vägdes på matchdagen, men Margarito var känd för att fortsätta gå upp i vikt ända fram till matchstart så viktskillnaden var troligen över 10 Kg i ringen.

...

Sammanfattningsvis, så var Lomachenko betydligt snabbare. Snabbare fotarbete och mycket snabbare slagkombinationer. Lomachenko blockerade eller parerade nästan alla Rigondeauxs slag. Jag skulle dock gärna vilja se Rigondeaux göra det igen med en frisk vänsterhand. Med bättre fotarbete och bra huvudrörelse som i rond tre så har han fortfarande en god chans att vinna med sin hårda vänster. Dock verkade vänstern vara för långsam.
.

Inte illa av Pac, och även om jag gillar ditt exempel så blir det lite haltande om man ska jämföra Margarito med Lomachenko (jag vet att du inte ordagrant gjorde den jämförelsen, men om vi nu ska prata betydelsen av storleksskillnad så...). Det blir svårare att ignorera storleksskillnaden om motståndaren dessutom är en otroligt talangfull boxare, eller som i Lomas fall - kanske t.o.m bäst i världen. Margarito var väl mer av en ångvält än ett tekniskt under.

Hur som helst, Loma - Rigo blev ett riktigt antiklimax. Man rös ju nästan till där när Buffer presenterade matchen, dubbla OS-guldmedaljörer osv, men sen blev det bara pannkaka.

Enligt Rigo själv skadade han vänsternäven redan i rond två, huruvida det stämmer eller ej ... ingen aning. En sak som slog mig var att Lomachenko kände sig som hemma redan i andra ronden, det brukar ju annars ta ett tag innan han verkligen osar av självförtroende, men mot Rigo kände han sig nog aldrig hotad.

Mycket klagande till domaren från Lomachenko, har väl egentligen inte sett det så mycket sedan förlusten mot Salido. Trodde han gjort sig av med den ovanan, men han ville väl tydligt markera mot Rigos fasthållningar. Kasst av Rigo att inte ens vara man nog att ge lite cred åt ukrainaren efter matchen.

Det verkar ju bli lite av en tradition att motståndarna bara bryter/ger upp mot Lomachenko, som ukrainaren själv sa efter fajten, de kanske skulle börja kalla honom för "NoMasChenko" nu?
P4P #1 nu, utan tvekan.

Nej, nu får vi blicka framåt mot Saunders- Lemiuex istället.
Senast redigerad av Libérée 2017-12-12 kl. 09:32.
Citera
2017-12-14, 11:56
Medlem
Conor Benn gick absolut sin tuffaste fight so far.. Nedslagen 2 gånger i första ronden. Rejält skakad i andra. Men lyckas vinna med 2 nedalagningar i rond fem o sex. Dock köper jag inte domarsiffran 57-54.. En pinne alt draw hade varit mer speglande av matchen.
Citera
2017-12-14, 19:18
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Conor Benn gick absolut sin tuffaste fight so far.. Nedslagen 2 gånger i första ronden. Rejält skakad i andra. Men lyckas vinna med 2 nedalagningar i rond fem o sex. Dock köper jag inte domarsiffran 57-54.. En pinne alt draw hade varit mer speglande av matchen.
Jag har aldrig förstått det där att vissa kortare matcher (4 eller 6 ronder) ibland har 3 domare ringside, men ibland bara en?

Har inte sett matchen, men låter som ett hårt test mot någon som inte alls har särskilt imponerande record. Benn har gått 11 matcher, dags att flytta upp honom till 8- eller 10-rondersfighter nu? Finns väl ingen struktur på det där som är satt i sten, men boxare som vinner brukar få längre matcher ganska snabbt tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in