Citat:
Ursprungligen postat av
TerjeWendtCompello
Vet inte riktigt om det räknas som en stormatch med tanke på utgången sist då Adrian "Gäddan" Granat gick upp i ringen. Någonstans vill jag tro att det var ett hack i karriären, Gäddans Corrie Sanders eventuellt Buster Douglas.
Med det sagt langar jag väl in Gäddans fight under kommande storfighter även om det självklar kan i frågasättas, ur ett Sverige perspektiv vill man väl ändå se det så.
Imorgon möter Gäddan alltså Irakli Gvenetzade ( 9 Win, 5 KO, 0 Losses) i fighten innan huvudeventet, detta ska väl ses som en enklare comeback för Gäddan det snackas om att han efter morgondagen fight kommer försöka få till en holmgång emot Wallin om Sverigetronen i tungvikt......
Gäddan har sedan Dimitrenko förlusten alltså lämnat Hamburg för Ystad där han numera tränas av Armand Krajnc.
Personligen tror jag på en enkel seger för Handgranaten och hoppas på en match mot Otto Wallin då de
hade varit fruktansvärt underhållande.
Förstår inte hypen runt Granat??????
Han är helt plattfotad, ingen head movement överhuvudtaget och har dålig haka, inget hjärta heller med tanke på hur han inte ens försökte gå upp efter att blivit knockad en andra gång emot Dimitrenko?
Om han går upp i nivå, dvs till "second tier fighters" som Takam, Whyte, Pulev eller Povetkin kommer han bli ännu mer exposed.
Han är och kommer förbli en boxare som aldrig kommer fightas för en titel utan kommer bli en boxare som blir en stepping stone för uppkommande fighters.
Samma sak gäller Erik Skoglund, efter att han lyckades bli hjärnskadad i SPARRING har han blivit uppskriven som en av de bästa fighters i hans viktklass vilket ej är sant, han hade inte heller någon vidare defensiv eller headmoment som är kritisk för att lyckas på den högsta nivån, han hade dessutom väldigt få knockouts samt kraft i slagen för att ens förtjäna hypen han uppnått i Sverige.
Den enda som har en chans att kunna utmana om titlar är Anthony Yigit men han saknar fortfarande extremt mycket för nå den nivån.
Summa summarum svenska fighters är medelmåttiga om man ska vara generös, men vad ska man förvänta sig i landet lagom?
Alexander Gustafsson lider av samma problem i MMA, han har inte det som krävs för att bli bäst i världen vilket har visats flera gånger mot Rumble, DC och Jones.