2017-12-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jag har aldrig förstått det där att vissa kortare matcher (4 eller 6 ronder) ibland har 3 domare ringside, men ibland bara en?

Har inte sett matchen, men låter som ett hårt test mot någon som inte alls har särskilt imponerande record. Benn har gått 11 matcher, dags att flytta upp honom till 8- eller 10-rondersfighter nu? Finns väl ingen struktur på det där som är satt i sten, men boxare som vinner brukar få längre matcher ganska snabbt tänker jag.
Håller med. Märkligt att han inte gått upp till åtminstone 8 ronder.
Det var en hejdundrande fight. Finns nog på tuben. Fick vibbar av Benn Sr mot Gerald McClellan
Citera
2017-12-16, 10:19
Medlem
Inatt var det fyra riktigt högoktaninga 10 ronders fighter på Viaplay. Ni som inte sett dem ännu, gör det.
Citera
2017-12-17, 00:31
Medlem
paras0nics avatar
Förhållande lite snack om BJS-Lemieux. Stor match, med titel på spel. Jag tror BJS tar det tämligen enkelt men Truax förra veckan gör mig påmind att större skrällar har skett.
Citera
2017-12-17, 09:54
Medlem
BJS lekte med honom i 12 ronder.. Imponerande!!!
Citera
2017-12-20, 20:15
Bannlyst
Vet inte riktigt om det räknas som en stormatch med tanke på utgången sist då Adrian "Gäddan" Granat gick upp i ringen. Någonstans vill jag tro att det var ett hack i karriären, Gäddans Corrie Sanders eventuellt Buster Douglas.

Med det sagt langar jag väl in Gäddans fight under kommande storfighter även om det självklar kan i frågasättas, ur ett Sverige perspektiv vill man väl ändå se det så.

Imorgon möter Gäddan alltså Irakli Gvenetzade ( 9 Win, 5 KO, 0 Losses) i fighten innan huvudeventet, detta ska väl ses som en enklare comeback för Gäddan det snackas om att han efter morgondagen fight kommer försöka få till en holmgång emot Wallin om Sverigetronen i tungvikt......

Gäddan har sedan Dimitrenko förlusten alltså lämnat Hamburg för Ystad där han numera tränas av Armand Krajnc.

Personligen tror jag på en enkel seger för Handgranaten och hoppas på en match mot Otto Wallin då de
hade varit fruktansvärt underhållande.
Citera
2017-12-22, 20:37
Bannlyst
Vinst för Gäddan på TKO i rond 4 ser ut att bli en match emot Otto Wallin i Mars.
Citera
2017-12-23, 19:50
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Vinst för Gäddan på TKO i rond 4 ser ut att bli en match emot Otto Wallin i Mars.
Skön seger!
Citat:
Imorgon möter Gäddan alltså Irakli Gvenetzade ( 9 Win, 5 KO, 0 Losses) i fighten innan huvudeventet, detta ska väl ses som en enklare comeback för Gäddan det snackas om att han efter morgondagen fight kommer försöka få till en holmgång emot Wallin om Sverigetronen i tungvikt......
Inte för att vara sån men motståndet hade faktiskt ett record på 9-5 (8 KO's), 9-6 numera alltså. Så nog var det ett sparsamt motstånd efter förlusten senast alltid. Smart iofs, nu är han tillbaka på banan igen får vi hoppas!
Citera
2017-12-26, 08:47
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt om det räknas som en stormatch med tanke på utgången sist då Adrian "Gäddan" Granat gick upp i ringen. Någonstans vill jag tro att det var ett hack i karriären, Gäddans Corrie Sanders eventuellt Buster Douglas.

Med det sagt langar jag väl in Gäddans fight under kommande storfighter även om det självklar kan i frågasättas, ur ett Sverige perspektiv vill man väl ändå se det så.

Gäddan har sedan Dimitrenko förlusten alltså lämnat Hamburg för Ystad där han numera tränas av Armand Krajnc.

Personligen tror jag på en enkel seger för Handgranaten och hoppas på en match mot Otto Wallin då de
hade varit fruktansvärt underhållande.

Förstår inte hypen runt Granat??????

Han är helt plattfotad, ingen head movement överhuvudtaget och har dålig haka, inget hjärta heller med tanke på hur han inte ens försökte gå upp efter att blivit knockad en andra gång emot Dimitrenko?
Om han går upp i nivå, dvs till "second tier fighters" som Takam, Whyte, Pulev eller Povetkin kommer han bli ännu mer exposed.
Han är och kommer förbli en boxare som aldrig kommer fightas för en titel utan kommer bli en boxare som blir en stepping stone för uppkommande fighters.

Samma sak gäller Erik Skoglund, efter att han lyckades bli hjärnskadad i SPARRING har han blivit uppskriven som en av de bästa fighters i hans viktklass vilket ej är sant, han hade inte heller någon vidare defensiv eller headmoment som är kritisk för att lyckas på den högsta nivån, han hade dessutom väldigt få knockouts samt kraft i slagen för att ens förtjäna hypen han uppnått i Sverige.

Den enda som har en chans att kunna utmana om titlar är Anthony Yigit men han saknar fortfarande extremt mycket för nå den nivån.

Summa summarum svenska fighters är medelmåttiga om man ska vara generös, men vad ska man förvänta sig i landet lagom?

Alexander Gustafsson lider av samma problem i MMA, han har inte det som krävs för att bli bäst i världen vilket har visats flera gånger mot Rumble, DC och Jones.
Citera
2017-12-26, 14:07
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavarBall
Förstår inte hypen runt Granat??????

Han är helt plattfotad, ingen head movement överhuvudtaget och har dålig haka, inget hjärta heller med tanke på hur han inte ens försökte gå upp efter att blivit knockad en andra gång emot Dimitrenko?
Om han går upp i nivå, dvs till "second tier fighters" som Takam, Whyte, Pulev eller Povetkin kommer han bli ännu mer exposed.
Han är och kommer förbli en boxare som aldrig kommer fightas för en titel utan kommer bli en boxare som blir en stepping stone för uppkommande fighters.

Samma sak gäller Erik Skoglund, efter att han lyckades bli hjärnskadad i SPARRING har han blivit uppskriven som en av de bästa fighters i hans viktklass vilket ej är sant, han hade inte heller någon vidare defensiv eller headmoment som är kritisk för att lyckas på den högsta nivån, han hade dessutom väldigt få knockouts samt kraft i slagen för att ens förtjäna hypen han uppnått i Sverige.

Den enda som har en chans att kunna utmana om titlar är Anthony Yigit men han saknar fortfarande extremt mycket för nå den nivån.

Summa summarum svenska fighters är medelmåttiga om man ska vara generös, men vad ska man förvänta sig i landet lagom?

Alexander Gustafsson lider av samma problem i MMA, han har inte det som krävs för att bli bäst i världen vilket har visats flera gånger mot Rumble, DC och Jones.

Skulle inte kalla Gustafsson en medelmåtta direkt, han har nog det som krävs. Han var ett hårstrå från att vinna mot Jones, den fighten kunde gått lite hur helst och var otroligt nära att knocka Cormier i en tuff jämn match, Gustafsson kommer få fler chanser.

Inte heller är Badu Jack en medelmåtta. Jack bevisade att han var en av de absolut bästa i supermellanvikt och är fortfarande sveriges just nu bästa boxare. Ger honom störst chans att utmana om titlar i lätt tungvikt då han håller världklass och redan vunnit mästar-titlar. Yigit har fortfarande mycket kvar att bevisa.
Citera
2017-12-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Skulle inte kalla Gustafsson en medelmåtta direkt, han har nog det som krävs. Han var ett hårstrå från att vinna mot Jones, den fighten kunde gått lite hur helst och var otroligt nära att knocka Cormier i en tuff jämn match, Gustafsson kommer få fler chanser.

Inte heller är Badu Jack en medelmåtta. Jack bevisade att han var en av de absolut bästa i supermellanvikt och är fortfarande sveriges just nu bästa boxare. Ger honom störst chans att utmana om titlar i lätt tungvikt då han håller världklass och redan vunnit mästar-titlar. Yigit har fortfarande mycket kvar att bevisa.

Kan hålla med dig till viss del om Gustafsson, men problemet jag stör mig med honom är att han fajtas alldeles för sällan och verkar bara gå vänta för titelmatcher.

Badou Jack är naturligtvis en världsklass fajter och naturligtvis Sveriges bästa boxare med stor marginal, helt sjukt att jag glömde bort honom, skrivs för lite för media samt att han ändå representerade Gambia i OS 2008 istället för Sverige, dock kan han försvaras genom att det är mycket enklare att kvala in via den vägen. Han är även den enda Svenska fajter som är signad med en bra "promotion company" TMT till skillnad från ECB och Sauerland som bara matcher sina fighters mot sopor och verkar bara marknadsföra sina fajter i Europa, dock verkar WSB gått bra men deras galor har aldrig de "riktiga" bältena att slåss om.

Yes helt korrekt, men Badou Jack känns dock väldigt "osvensk" då han ej marknadsför sig själv i Sverige.
Yigit skulle må bra att försöka sajna med en annan promoter istället för försöka bygga på sin record med meningslösa journeymens och stepping stones.

Jag menar Erik Skoglund har varit proffs i 8 år och har inte ens varit i närheten av ett världsmästarbälte, vilket är riktigt otroligt när man kollar på andra fajters på andra sidan atlanten som tar sina bälten inom 3-4år.

Men samtidigt hoppas jag Wallin och Granat inser att dom aldrig kommer nå någonstans och lägger av så medias fokus kan ligga på Jack samt Yigit.
Citera
2017-12-29, 07:13
Medlem
4 januari smäller det i grannlandet. Sven Forling ska försvar sin Baltic? titel nånting på gamle Mogens Palle gala. Går tydligen att köpa hem för typ 150 kr.
Citera
2018-01-01, 00:30
Medlem
EnglishJohnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavarBall
Yigit skulle må bra att försöka sajna med en annan promoter istället för försöka bygga på sin record med meningslösa journeymens och stepping stones.

Yigit är på väg att mogna. Han fick lite motstånd i början av matchen mot spanjoren (Sanders?) - och han blottade lite luckor som han måste korrigera. Han är dessutom ung. Jag tycker han bör stagnera försiktigt och hålla sig skadefri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in