2017-12-14, 15:55
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag är rätt säker på att Joacim är ihop med "den andra" Carro. Hon har ju berättat att hon fortfarande träffar Jocke. Dessutom har hon träffat "den valda Carro" över en lunch. Det naturliga hade varit att träffa dem båda på gården, inte en och en.
Citera
2017-12-14, 16:12
Medlem
dialektikers avatar
Så det vart inte Jörgen och Terese? Om det inte klickat till efter den sista tv-inspelningen då? Ha, ha, jag hoppas nog på dom ändå. Håller tummarna. Den där "stabila" Linda tror jag inte ett ögonblick på att han skulle bara trogen med.

Jaha, så Alma blev ett andrahandsval då? Lite irriterad blir man på Erik. Men det verkar bli bra med dem nu.
Citera
2017-12-14, 17:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Håller med i allt. En perfekt match för Marcus hade definitivt Karolin B, varit-.
Karolin B friade till Rickling, men borde istället ha valt skriva sitt brev till Marcus.
Marcus ska ha en yngre, fräsch och snäll tjej- och som bästa partnern hade Karolin B, blivit.
Marcus tycks tro att han passar ihop med en medelålders erfaren kvinna. Med såna kvinnor blir han bara en lallande lill-pojk.
Han är ju en oförstörd - drömmande, ung man och ingen luttrad 40 årig gubbe, alls. Han ska inte jaga
efter medelålders bittra kvinnor, såna som egentligen bara söker efter den yttre tryggheten. och
Marcus ska söka vidare efter en yngre fräsch och snäll tjej-typ Karoline B.
En med sådan personlighet sådan som han själv har. Fräsch och oförstörd.

Man behöver ju inte vara "förstörd" för att man är medelålders... Finns de som är kärringar och gubbar redan i tjugoårsåldern. Marcus är ju som sagt 38 år, dvs snart 40 men - som du säger - ingen "gubbe" för det. Så det har väldigt mycket med personlighet att göra. Sen kan man ju också ha tur med generna och se yngre ut än vad man är.

Men jag förstår vad du menar. Tror också att Marcus passar bättre med en yngre tjej faktiskt.
Erica är ju yngre men har helt fel personlighet. Han behöver någon som är snällare och som inte går in och dominerar allt. Då utplånas han helt som person och har ingen egen vilja alls, vilket är total katastrof.

Har inte tänkt på Carro B som partner till Marcus... Hon är ju i alla fall åt rätt håll, även om jag tror att hon nog kan vara rätt bestämd och tuff också, jägartjej som hon är. Tror nästan det ska vara en ännu "mjukare" tjej faktiskt, vem hon nu än är.
Citera
2017-12-14, 17:23
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Har inte tänkt på Carro B som partner till Marcus... Hon är ju i alla fall åt rätt håll, även om jag tror att hon nog kan vara rätt bestämd och tuff också, jägartjej som hon är. Tror nästan det ska vara en ännu "mjukare" tjej faktiskt, vem hon nu än är.

Ha, ha, försöker ni para ihop Carro B (Jockes sökande tjej) med Marcus? Undrar vad hon säger om det. Nä, hon har alldeles för mycket skinn på näsan för att klaffa med tafatte Marcus.
Jag tror inte hon är speciellt förtjust över den ihop-parningen heller.
Citera
2017-12-14, 17:30
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag är rätt säker på att Joacim är ihop med "den andra" Carro. Hon har ju berättat att hon fortfarande träffar Jocke. Dessutom har hon träffat "den valda Carro" över en lunch. Det naturliga hade varit att träffa dem båda på gården, inte en och en.
Hoppas det. Jag blev så förvånad när han valde Carro K, tycker inte alls de verkar passa ihop. Men däremot Carro B, vilket fint par i sådana fall.
Citera
2017-12-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad bra att det ändå verkar bli Liselott och Dennis till slut. Annie är bara sååå tråkig. Inte verkar hon hysa så varma känslor för Dennis heller. Det är ju fantastiskt att Liselott är så kär i Dennis. Hon är ju kär i just honom. Hon gick upp och dansade med andra killar på logen då hon blev uppbjuden, så hon är självständig och glad även mot andra killar. Hon hade inte heller tröttnat på Dennis som Annie gjorde för att han visade upp sin blekfeta kroppshydda guppandes i en badanka.

Man tager vad man haver, sa man i badanka. Och Annie fick han inte hava till slut uppenbarligen. Vi får hoppas det går bra med Liselott istället, hon kanske är roligare i verkligheten än på TV.

Citat:
Marcus och Erika. Marcus: "Jag är jättekär. Hon är kvinnan i mitt liv" Medan Erika inte vill veta av honom. Stackarn, han måste ju lära sig att läsa av signaler. Tur dock att det förhoppningsvis inte blir något mer. Han hade fått ett helvete med henne. Jag har sett såna parkonstellationer förr. Hon skulle bli den hånfulla som styrde och ställde med allt.

Erika är nog inte bara intolerant mot laktos verkar det som.

Citat:
Caroline är ju tråkig. Vet inte vad det är, men hon har ett manhaftigt sätt på något vis. Hon är varken söt, har charm eller sug i blicken. Sen satt de och diskuterade om hur bra de lärt känna varandra. De verkade ju inte ha någon direkt förälskelse mellan varandra dock.

Det är ju lite typiskt för dejting-såpor, dessa teoretiska diskussioner om vilka känslor som eventuellt man kan förnimma. Undrar om dom har fått manus från produktionen, eller om man pressar fram dessa märkliga dialoger.

Ja kanske lite överraskande var det att han valde CK framför CB. Men Jocke kanske dras till mogna kvinnor. Inget fel på CK för övrigt, ser väl lika trevlig ut som någon annan av tjejerna, men smaken är ju som baken. Men CB kändes nog som en bättre match kan jag hålla med om.

Citat:
Så Tv 4 körde på en lågbudgetvariant där de skickade alla par till samma trista pensionat? Såg ju inte direkt lyxigt ut. De verkade ha lite svårt att fördriva tiden också.

Ja herregud, "det låg en bajskorv i strandkanten"-kommentaren från Carro K satte verkligen nivån på programmet.
Citera
2017-12-14, 18:45
Medlem
http://nouw.com/almakarlssoon/2017/12

Enligt Almas blogg så är det slut mellan henne och Erik så de blev inget med det paret heller, verkligen synd! Man blev ju så glad när man såg dem igår men så kan det gå.......
Citera
2017-12-14, 18:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Man tager vad man haver, sa man i badanka. Och Annie fick han inte hava till slut uppenbarligen. Vi får hoppas det går bra med Liselott istället, hon kanske är roligare i verkligheten än på TV.

Jo, lite surt är det ju för henne att vara ett andrahandsval, väl? Men hon var så kär så hon bryr sig nog inte? (om det nu blir dom i nästa avsnitt, men det verkar ju så enligt skvallret?)
Citera
2017-12-14, 20:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
http://nouw.com/almakarlssoon/2017/12

Enligt Almas blogg så är det slut mellan henne och Erik så de blev inget med det paret heller, verkligen synd! Man blev ju så glad när man såg dem igår men så kan det gå.......

Ja, det var ju en annan skribent här som nämnde det först så jag gick in och kollade bloggen då också.
Väldigt tråkigt. Man hann knappt glädjas innan det var över.
Hon skriver ju att Jag vet att det gör ont i både mig och honom att det var tvunget att komma till det här, men jag antar att det ibland inte räcker att man älskar varann. Livet tar oväntade vändningar och det enda man kan hoppas på är väl att det blir som det är menat att vara i slutändan.

Undrar vad som har hänt... Låter som något som uppkommit rätt plötsligt.
Hoppas de kan vara vänner ändå.
Citera
2017-12-14, 20:21
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ha, ha, försöker ni para ihop Carro B (Jockes sökande tjej) med Marcus? Undrar vad hon säger om det. Nä, hon har alldeles för mycket skinn på näsan för att klaffa med tafatte Marcus.
Jag tror inte hon är speciellt förtjust över den ihop-parningen heller.

Nej, jag skriver ju att jag inte tror att det skulle funka. Men hon är ju definitivt mer åt rätt håll än Erica om man ser till typ av tjej.
Tror inte heller att Carro B skulle attraheras av Marcus precis.
Citera
2017-12-14, 20:25
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Nu har jag naturligtvis inga belägg för detta, men när Annie under tiden utomlands började pratade om hur hon sett sidor av Dennis där som hon inte såg på gården var min första tanke att han kanske har en väldigt liten penis. Hennes känslor verkade svalna väldigt fort och med största sannolikhet låg de inte med varandra under tiden på gården eftersom han inte gjorde sitt slutgiltiga val förrän i allra sista sekunden. Något som troligtvis skedde under tiden på semestern.

Tro mig, en kvinnas känslor kan gå från 100 till 0 väldigt snabbt om hon blir besviken på en väldigt liten penis.

Jag kan mycket väl vara ute och cykla, men jag känner igen beteendet, för hur mycket kan hans personlighet förändras mellan tiden på gården och tiden utomlands?
Citera
2017-12-14, 20:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Nu har jag naturligtvis inga belägg för detta, men när Annie under tiden utomlands började pratade om hur hon sett sidor av Dennis där som hon inte såg på gården var min första tanke att han kanske har en väldigt liten penis. Hennes känslor verkade svalna väldigt fort och med största sannolikhet låg de inte med varandra under tiden på gården eftersom han inte gjorde sitt slutgiltiga val förrän i allra sista sekunden. Något som troligtvis skedde under tiden på semestern.

Tro mig, en kvinnas känslor kan gå från 100 till 0 väldigt snabbt om hon blir besviken på en väldigt liten penis.

Jag kan mycket väl vara ute och cykla, men jag känner igen beteendet, för hur mycket kan hans personlighet förändras mellan tiden på gården och tiden utomlands?

Ha, ha Så kan det vara. Det är inte roligt att upptäcka sånt med en kille. Jag hade nästan glömt den aspekten med killar, då jag varit tillsammans med min sambo så länge.
(sen om de är taffliga i sängen, eller om de är 4:a sekunders-killar och inte klarar av att hantera det är också viktiga aspekter som kan få en att tröttna snabbt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in