Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-13, 19:01
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Följt vloggarna lite till/från sedan han startade. Som vissa nämner tycker jag det skiljer markant med innehållet i vloggarna. Under vissa perioder är det mycket dösnack och dem gör inte särskilt mycket, medan vissa perioder är avsnitten riktigt bra och innehållsrika.

Stör mig dock lite på Jons generellt "lediga" stil. Fan, Janni borde kunna klä upp sin man lite mer...
T.ex. när han besökte sin grannes hus för en house tour, grannen i fråga ledigt men elegant klädd i skjorta med uppkavlade ärmar, chinos samt mockaloafers. Jon å andra sidan glider in i luvtröja och mjukisbyxor, kom igen kompis, är jeans+en svart t-shirt för mycket att begära vid ett sånt tillfälle?

Det nämns även av hans kompis med långt hår i Monaco när Jon fyllde år senast, nått i stil med " it is time that you dress your age" innan han fick presenten innehållande skorna.
Lite för mycket mjukisshorts+Yeezy's helt enkelt.

Tycker fortfarande inte Janni känns fullt avslappnad i vloggarna, känns lite blyg/obekväm ibland. Som när man var liten och farsan satte på videokameran och "säg nått framför kameran". Tycker det borde ha släppt nu när de hållit på ett tag. Framför allt med henne yrke.

Saknar för övrigt Marcus, kändes mer avslappnad i rollen som Jons sidekick.

Det var ju mäklaren som visade grannhuset som är/var till salu i Spanien. Men håller med dig att han borde klä sig bättre. Jag är nästan säker på att han som sa de är lillebror till Konrad Olsson. Inte helt 100% dock.
Jag tycker att Benji och Jon har bra kemi mellan sig och att de är intresserade av samma saker.
Citera
2017-12-13, 21:04
Medlem
Harry_s avatar
här är deras rika kompis
https://www.youtube.com/watch?v=ALxThasZ91g
Citera
2017-12-13, 21:21
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Trollar du?

På Jons senaste tio videos så är det endast en som ligger på drygt 700K views och då räknar jag två veckor tillbaka, två videos har inte ens nått över 300K views.

Han får drygt 300K views på sina videos, inte PER dag, utan PER video, väldigt stor skillnad där, om du kollar tillbaka drygt 2 månader så har han ingen video heller med över en mille views.

Visst, han är beprövad, pålitlig och lojal samarbetspartner med Redbull men det finns ju dem trots allt andra YT-kanaler som det går mycket bättre för och som dessutom har ungefär samma historia som Jon.
Sen finns det ju också en hel hög skid/snowbord åkare som dem redan sponsrar som är på väg upp istället som dem kan tjäna "mera" på per krona än på Jon.

Jag har ett tips till dig. Ska du argumentera för någon reklam/marknadsföring så kolla upp din statistik innan.

Du har fel. Jag har rätt.

https://socialblade.com/youtube/user/jonolssonvideoblog

"Daily Averages 287,659"
Senast redigerad av DanielDemuynck 2017-12-13 kl. 21:31.
Citera
2017-12-14, 12:47
Medlem
Citat:
Trollar du?

På Jons senaste tio videos så är det endast en som ligger på drygt 700K views och då räknar jag två veckor tillbaka, två videos har inte ens nått över 300K views.

Han får drygt 300K views på sina videos, inte PER dag, utan PER video, väldigt stor skillnad där, om du kollar tillbaka drygt 2 månader så har han ingen video heller med över en mille views.

Visst, han är beprövad, pålitlig och lojal samarbetspartner med Redbull men det finns ju dem trots allt andra YT-kanaler som det går mycket bättre för och som dessutom har ungefär samma historia som Jon.
Sen finns det ju också en hel hög skid/snowbord åkare som dem redan sponsrar som är på väg upp istället som dem kan tjäna "mera" på per krona än på Jon.

Jag har ett tips till dig. Ska du argumentera för någon reklam/marknadsföring så kolla upp din statistik innan.

Du verkar ha fått för dig att Red Bull endast sponsrar aktiva idrottsmän, vilket inte stämmer.

De säljer en livsstil och Jons följarbas är aktiv, så det är inte orimligt att han fortfarande har samma, eller kanske t.o.m. bättre avtal än innan youtube-karriären.
Brand awareness är viktigt och deras marknadsföringsbudget räcker både till lifestyle sponsring och till extremsport.
Varför de större kanalerna du pratar om inte är en del av det kan nog ingen här svara på.
Red Bull vet vad de får av Jon, lömsk reklam, kepsar med loggan och (ibland lite väl regisserat) burkdrickande framförda till 300 000 personer ett par gånger i veckan, tittare som valt just de klippen. Är det värt 3 miljoner per år? Tydligen.
Citera
2017-12-14, 17:23
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Du har fel. Jag har rätt.

https://socialblade.com/youtube/user/jonolssonvideoblog

"Daily Averages 287,659"
Fast den där sidan är inte accurate, den ger ett gissningsvärde, men han får ju inte 300K views på sina videos vilket du sa. Räcker ju bara med att gå in på hans kanal och kolla på senaste videos så ser du själv att många inte har nått 300K.
https://www.youtube.com/user/JonOlssonVideoBlog/videos

Och visst, folk kanske kollar på hans gamla avsnitt, men då försvinner ju lite poängen med att försöka hävda att han har X tittare, är ju antagligen X antal tusen som inte pallar se/ser igen osv.

Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Du verkar ha fått för dig att Red Bull endast sponsrar aktiva idrottsmän, vilket inte stämmer.

De säljer en livsstil och Jons följarbas är aktiv, så det är inte orimligt att han fortfarande har samma, eller kanske t.o.m. bättre avtal än innan youtube-karriären.
Brand awareness är viktigt och deras marknadsföringsbudget räcker både till lifestyle sponsring och till extremsport.
Varför de större kanalerna du pratar om inte är en del av det kan nog ingen här svara på.
Red Bull vet vad de får av Jon, lömsk reklam, kepsar med loggan och (ibland lite väl regisserat) burkdrickande framförda till 300 000 personer ett par gånger i veckan, tittare som valt just de klippen. Är det värt 3 miljoner per år? Tydligen.
Nejdå, det verkar jag inte ha fått. Jag vet att dem sponsrar både inaktiva (Dvs idrottsmän som lagt av) och mycket annat också, vad fan, dem sponsrar sjukt mycket konstiga sporter.

Nu sa ju jag inte heller att det var konstigt att Red bull sponsrar Jon, jag fattar helt varför dem gör det fortfarande och att dem säkert får ut mycket utav det med, i "gratis"reklam när han är och gör sina olika saker/vlogs.

Kan tycka att det är lite väl konstigt IMO att dem ger 3 mille till han då vad man än ska säga om det, så är hans YT-kanal ingen "supersucce", en del avsnitt är svintråkiga och en del avsnitt är riktigt bra.
Men det är jag nog inte ensam om att tycka och det är ju egentligen inte mitt problem, jag diggar hans kanal (Precis som du antagligen!) men en hel hög utav hans avsnitt är rätt sega och tråkiga, men det ligger nog mera på honom än nått annat.
Senast redigerad av irken 2017-12-14 kl. 17:35.
Citera
2017-12-14, 17:39
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Fast den där sidan är inte accurate, den ger ett gissningsvärde, men han får ju inte 300K views på sina videos vilket du sa. Räcker ju bara med att gå in på hans kanal och kolla på senaste videos så ser du själv att många inte har nått 300K.
https://www.youtube.com/user/JonOlssonVideoBlog/videos

Jo den är helt rätt. Den räknar ju givetvis med att folk sitter och kollar på hans klipp som han lagt upp tidigare.

Men även om vi (bara för diskussions skull) skulle utgå ifrån att du har rätt skulle de views du anger vara värt mycket i reklampengar.

Och du och den andra jag citerade gissade på att han fick prylar eller småpengar från sina sponsorer och därför uppmuntrade jag er att hålla er undan från den branschen

Skulle iofs vara ganska roligt och se er förhandla för ett stort känt varumärke med en potentiell klient.

"Nej, men du kan väl få lite kepsar o så så är det jämt"
Citera
2017-12-14, 19:18
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Om vi nu ska fortsätta det här med sponsring så borde LeoVegas vara den största va? Dock är de lika synliga som RedBull förutom LeoVegas reklamen på bilen. Var är den förresten? Vill ha för mig att den inte riktigt klar men det var ett tag sedan och det har varit väldigt tyst om den.
Citera
2017-12-14, 19:36
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Om vi nu ska fortsätta det här med sponsring så borde LeoVegas vara den största va? Dock är de lika synliga som RedBull förutom LeoVegas reklamen på bilen. Var är den förresten? Vill ha för mig att den inte riktigt klar men det var ett tag sedan och det har varit väldigt tyst om den.

Jag tror faktiskt att han får mer av Redbull. Enligt artikeln nedan får (fick) han 4,5 milj SEK för 3 år av LeoVegas men detta var straxt innan han börjande med Youtube (och exploderade där).

Och som brukligt när en stjärna plötsligt får mycket större exponering omförhandlas sånna här kontrakt.

Vet inte om det gjorts det i Jon fall men jag kan tänka mig att LeoVegas gärna skjuter lite lite extra deg för den ökade exponering av deras varumärke.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/01/21/jon-olsson-far-45-miljoner--for-att-boosta-spelbolaget/
Citera
2017-12-15, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Följt vloggarna lite till/från sedan han startade. Som vissa nämner tycker jag det skiljer markant med innehållet i vloggarna. Under vissa perioder är det mycket dösnack och dem gör inte särskilt mycket, medan vissa perioder är avsnitten riktigt bra och innehållsrika.

Stör mig dock lite på Jons generellt "lediga" stil. Fan, Janni borde kunna klä upp sin man lite mer...
T.ex. när han besökte sin grannes hus för en house tour, grannen i fråga ledigt men elegant klädd i skjorta med uppkavlade ärmar, chinos samt mockaloafers. Jon å andra sidan glider in i luvtröja och mjukisbyxor, kom igen kompis, är jeans+en svart t-shirt för mycket att begära vid ett sånt tillfälle?

Det nämns även av hans kompis med långt hår i Monaco när Jon fyllde år senast, nått i stil med " it is time that you dress your age" innan han fick presenten innehållande skorna.
Lite för mycket mjukisshorts+Yeezy's helt enkelt.

Tycker fortfarande inte Janni känns fullt avslappnad i vloggarna, känns lite blyg/obekväm ibland. Som när man var liten och farsan satte på videokameran och "säg nått framför kameran". Tycker det borde ha släppt nu när de hållit på ett tag. Framför allt med henne yrke.

Saknar för övrigt Marcus, kändes mer avslappnad i rollen som Jons sidekick.

Janni verkar väldigt osäker och pratar så stelt. Hennes engelska är märkbart besvärad och hon pratar så onaturligt. Jag tror att hon innerst inne är osäker och inte riktigt vet vad hon vill med livet. Hon skulle nog helst vilja vara helt anonym, ligga i en soffa med mjukisbyxor och kolla på Netflix medans Jon drar in pengarna. Tror inte hon har driv ens att klara ett vanligt jobb. Hon är van att pappa eller Jon betalar. Hennes dröm just nu är att gifta sig och få barn med Jon, då är framtiden tryggad och hon slipper eventuellt söka jobb på HM i framtiden.
Citera
2017-12-16, 16:27
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Deras nya hus är ju för jävla fult och opraktiskt!

Jons Youtube-kanal verkar inte nå 1 miljon följare heller innan årsskiftet. Han trodde ju att han skulle få en miljon redan förra årsskiftet, snacka om att ha för stora förväntningar!

trodde EJ han skulle få 1m förra året.
Inte heller detta år. Men är nära så finns en önskan.
Som han säger ofta så är prenumeranter inget han satsar på. Senast han nämnde det var i senaste videon typ. samma med visningar. Han vet han kan göra så att han får fler visningar o prenumeranter. Men gör det ej, för han är ej ute efter det.
Citera
2017-12-17, 17:05
Medlem
dovAkins avatar
Bilen kmr bli sjukt fet när den är klar! Kolla senaste videon!
Citera
2017-12-18, 13:37
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
här är deras rika kompis
https://www.youtube.com/watch?v=ALxThasZ91g
Kul klipp, men Pärleros borde skippa jeansshortsen och tvätta munnen med tvål.

Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Janni verkar väldigt osäker och pratar så stelt. Hennes engelska är märkbart besvärad och hon pratar så onaturligt. Jag tror att hon innerst inne är osäker och inte riktigt vet vad hon vill med livet. Hon skulle nog helst vilja vara helt anonym, ligga i en soffa med mjukisbyxor och kolla på Netflix medans Jon drar in pengarna. Tror inte hon har driv ens att klara ett vanligt jobb. Hon är van att pappa eller Jon betalar. Hennes dröm just nu är att gifta sig och få barn med Jon, då är framtiden tryggad och hon slipper eventuellt söka jobb på HM i framtiden.
Finns inget H&M i Monaco.
Jag tycker hon verkar vara trevlig, men är nog en blygare person än Jon. Inget att göra åt, man är som man är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in