Citat:
Och alla ungar som spelar "skjut-för-att-döda" tv-spel för att de tycker att det är spännande och stimulerande, de gör det som en kompromiss för egentligen vill de skjuta och döda på riktigt. Och alla jägare som jagar för spänningens och upplevelsens skull, de skjuter djur som en kompromiss då de egentligen vill skjuta och döda människor. Din logik.Du tror inte att det (BSMD) för en del i alla fall, kan vara en kompromiss? Att de egentligen skulle vilja tortera och döda på riktigt, men eftersom samhället inte tillåter det, och de är rädda för att åka fast om de kidnappar ett offer, så nöjer de sig med surrogatet.
Citat:
Bra tankegång, men "fantasi" bör läggas till "surrogat" och sen kan du fråga din låtsaskompis Madsen hur det kom sig att han behövde "the real thing" och om han inte med det insåg att han för all framtid skulle betraktas som ett sexualsadistiskt monster?
Citat:
Personligen tycker jag att det låter helt sinnessjukt att hoppas på att den sexualsadistiske styckmördaren Madsen ska slippa straff för mord för att han "har så mycket kvar att ge".
Citat:
Bra med folk som vet vad de pratar om, tack! Jag har en god vän som är psykolog och sexolog och diskuterade nyss det här ämnet med henne, hon har ju en del kunskaper genom sitt arbete. Det du beskriver överensstämmer med det hon också berättat. Hon betonar ju vikten av att kunna kommunicera och vara tydlig för att bygga samtycke, vilket gäller alla. Och att "vaniljsexförespråkarna" kan ha en hel del att lära av alla de tydliga reglerna som gäller inom BDSM. Ledorden inom BDSM är ju "säkert, tillräkneligt och samtycke" och alkohol och droger skall undvikas, de använder sig av "safelists" och "stoppord".Ska försöka fatta mig kort om detta.Det är ett tag sen jag var aktiv inom detta , dom flesta av oss är väl någon gång i livet lite nyfikna på sånt vi inte känner till och vill prova på något nytt. Ja jag skulle kunna tilltalas av utbudet på klubben.
Har aldrig nånsin hört att fakemord el.tortyr har något med Bdsm att göra, tror inte heller att människor med den läggningen tilltalas av detta. Tvärtom egentligen eftersom utövande av bdsm kräver väldigt mkt kommunikation och ömsesidig respekt för varandra .Ordet tortyr för mig är något väldigt negativt där det är en människas vilja som styr och det är alltså tvärtemot vad bdsm står för. Sedan finns det ju väldigt många olika grenar av bdsm men som sagt tortyr ingår absolut inte i det enligt mig.Väldigt kort sammanfattning och mina åsikter
Har aldrig nånsin hört att fakemord el.tortyr har något med Bdsm att göra, tror inte heller att människor med den läggningen tilltalas av detta. Tvärtom egentligen eftersom utövande av bdsm kräver väldigt mkt kommunikation och ömsesidig respekt för varandra .Ordet tortyr för mig är något väldigt negativt där det är en människas vilja som styr och det är alltså tvärtemot vad bdsm står för. Sedan finns det ju väldigt många olika grenar av bdsm men som sagt tortyr ingår absolut inte i det enligt mig.Väldigt kort sammanfattning och mina åsikter
Sex utan samtycke är aldrig BDSM, sex utan samtycke är alltid våldtäkt.