Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Den personen som främst lägger ut länkar om psykiatri och psykologi är så otrevlig, att jag förknippar innehållet med henne. Vilket gör mig ointresserad. Dessutom är det inte mina ämnen hur eller hur. Det är inga exakta vetenskaper, utan mycket är öppet för tolkningar. Blaj... Medan massan av en tre meter hög vattenpelare ovanpå en ubåtslucka alltid är densamma.
Angående Katolska kyrkans historia, så tror jag att du har gått på Gustav Wasas och Martin Luthers propaganda... och deras efterföljares, som fortsatt att sprida sådana rykten. De allra flesta nunnor och präster har faktiskt varit dedikerade sitt kall. Det måste vara HEMSKT för dem att bli misstänkliggjorda för något som ett fåtal har gjort (hur hemskt det än var).
Du kräver länkar på allt som strider mot dina OT-fördomar. När du får det så läser du första länken av ett halvt dussin som borde ta dig ur din okunnighet och förkastar det bums eftersom det strider mot din inbillningsvärld.
Du tycker alla är "otrevliga" som motbevisar dig.
Jag har inte sagt något om katolska kyrkan men om du vill ta dig ur din medeltidsokunnighet så har jag ett filmtips till dig som bygger på verkligheten.
http://www.filmtipset.se/film/magdalenasystrarna.htm
Hade det varit en film om stening av muslims kvinna hade du kastat dig över den omedelbart bums!!!
Men sadism/övergrepp inom västvärldens religioner vill du inte höra talas om.
En "journalist" som informerar sig subjektivt kan naturligtvis inte göra nytta någonstans.
Att du jobbat som journalist är det ingen numer som tror ett dyft på.
När det gäller Peter Madsens gärning vill du gärna framhålla det som ett litet pojkstreck.(snart 47 år!)
Typ,-PM har varit lite busig och förverkligat en liten oskyldig sexfantasi bara, efter offrets död.
Och du vet säkert "att han inte kommer att göra om det".
En av åtalspunkterna kommer att vara "grovt sexuellt övergrepp":
Vad tror du att det betyder? Att det var efter döden?
Jag vill gärna ha svar från dig vad du inbillar dig att den åtalspunkten betyder???
Det andra jag vill ha svar på är, hur du kan tycka att en så farlig person ska vistas ute i samhället?
Och hur detta går ihop med ditt tjat om hur farliga män är för kvinnor.
Två frågor således. Och jag kommer att tjata på dig tills du svarar. För jag är trött på ditt selektiva svarande.