2017-12-13, 12:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Minsann. Nu börjar det likna något. Då kanske det ändå var en från början ömsesidigt önskad sexakt med S/M-inslag som gick snett eller för långt? Vilket är hemskt det också förstås, men ändå något helt annat än ett planerat och ensidigt mord.
Det är möjligt att du själv fantiserar om att ha sex med (eller bli torterad av) Madsen, men hitta inte på mer skit om KW nu.
Citera
2017-12-13, 12:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är möjligt att du själv fantiserar om att ha sex med (eller bli torterad av) Madsen, men hitta inte på mer skit om KW nu.

Nu var det ju inte jag som skrev det först. Skäll upp i rätt träd, är du snäll!
Citera
2017-12-13, 12:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du har ju tjatat länge nu om att hon skall ha inbjudit till det här själv på något sätt. Inte konstigt då att det dyker upp sådana där inlägg.
Senast redigerad av Draifos 2017-12-13 kl. 12:21.
Citera
2017-12-13, 12:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Ursprungspostaren själv säger ju att det är skvaller av typen 'jag har en bror som har en kompis som känner ', varför ingen plockar upp tråden. Förutom du då, den källkritiska journalisten, som tycker att 'det börjar likna något'.
Citera
2017-12-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Frågan om Wall och Madsen hadde träffats förut är faktiskt mycket interessant. Jag har hela tiden haft en känsla att det finns en "x factor" i denna saken.Något som kan venda upp och ner på hela skiten. Detta är ju redan från början en kriminalgåta där fakta övergår fiction.
Du anar en X-faktor! Jo, jag tänker i samma banor. Det finns definitivt ett antal frågetecken som måste rätas ut innan pusslet är lagt.

Jag är väl medveten om att flera av FB-tribunalens jurymedlemmar redan avkunnat domen och nu otåligt väntar på att bilan ska falla och huvudet rulla. Detta till trots så tycker jag att det är viktigt att titta närmare på vad som ev kan tala till PM:s fördel.

Några punkter som jag finner anmärkningsvärda och som måste få en trovärdig förklaring är bl a:

a. Varför lägga ut inför publik, med KW exponerad stående i tornet, om nu PM hade för avsikt att mörda/våldta under färden?

b. Var PM och KW bekanta sedan tidigare? Detta har diskuterats i tråden men inte blivit klarlagt, såvitt jag vet.

c. Var pojkvännen - innan avfärd - informerad om att det ingick 1 eller flera dyk i den planerade seglatsen?

d. Varför företa en så lång och spektakulär tur (nära att krocka med annat fartyg) om destinationen inte var förutbestämd i tid och rum? Inget utesluter att en 3:e part mötte upp enl en tidigare överenskommelse då förutsättningarna fanns; en gummimåt syns inte på radarn och avståndet till land var hanterbart + att allt kunde ske i skydd av mörker.

e. Enligt 2 vittnen (upphittaren + 1 person) hade den upphittade kroppen en ljusbrun färgton, vilket faktiskt talar emot att det var KW som hittats.

f. Försvarsadvokaten Betina Hald Engmark hävdade att PM var "lättad" när kroppen hittades. Varför var PM lättad, pga av punkt e?

g. Vittnesutsagorna om torsons ljusbruna färg har aldrig kommenterats av polisen, till skillnad från uppgifterna om en kjedja samt avsaknaden av armar, underben och huvud. Varför ingen kommentar angående den ljusbruna färgtonen när källan är densamma och uppgiften cirkulerat i media i ett tidigt skede?

h. När PM steg iland var han iklädd en (som jag uppfattar det) helt torr overall, trots att han strax innan simmat från u-båten till "räddningsbåten". Var och när bytte han till den torra overallen- i räddningsbåten? Om så var fallet; hur kom det sig att det fanns en overall (med intorkat blod som matchade torson) tillgänglig och som dessutom var av samma typ och storlek som de PM nästan alltid bar? Vem fanns ombord i räddningsbåten och var kom den ifrån?
Citera
2017-12-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Du anar en X-faktor! Jo, jag tänker i samma banor. Det finns definitivt ett antal frågetecken som måste rätas ut innan pusslet är lagt.

Jag är väl medveten om att flera av FB-tribunalens jurymedlemmar redan avkunnat domen och nu otåligt väntar på att bilan ska falla och huvudet rulla. Detta till trots så tycker jag att det är viktigt att titta närmare på vad som ev kan tala till PM:s fördel.

Några punkter som jag finner anmärkningsvärda och som måste få en trovärdig förklaring är bl a:

a. Varför lägga ut inför publik, med KW exponerad stående i tornet, om nu PM hade för avsikt att mörda/våldta under färden?

b. Var PM och KW bekanta sedan tidigare? Detta har diskuterats i tråden men inte blivit klarlagt, såvitt jag vet.

c. Var pojkvännen - innan avfärd - informerad om att det ingick 1 eller flera dyk i den planerade seglatsen?

d. Varför företa en så lång och spektakulär tur (nära att krocka med annat fartyg) om destinationen inte var förutbestämd i tid och rum? Inget utesluter att en 3:e part mötte upp enl en tidigare överenskommelse då förutsättningarna fanns; en gummimåt syns inte på radarn och avståndet till land var hanterbart + att allt kunde ske i skydd av mörker.

e. Enligt 2 vittnen (upphittaren + 1 person) hade den upphittade kroppen en ljusbrun färgton, vilket faktiskt talar emot att det var KW som hittats.

f. Försvarsadvokaten Betina Hald Engmark hävdade att PM var "lättad" när kroppen hittades. Varför var PM lättad, pga av punkt e?

g. Vittnesutsagorna om torsons ljusbruna färg har aldrig kommenterats av polisen, till skillnad från uppgifterna om en kjedja samt avsaknaden av armar, underben och huvud. Varför ingen kommentar angående den ljusbruna färgtonen när källan är densamma och uppgiften cirkulerat i media i ett tidigt skede?

h. När PM steg iland var han iklädd en (som jag uppfattar det) helt torr overall, trots att han strax innan simmat från u-båten till "räddningsbåten". Var och när bytte han till den torra overallen- i räddningsbåten? Om så var fallet; hur kom det sig att det fanns en overall (med intorkat blod som matchade torson) tillgänglig och som dessutom var av samma typ och storlek som de PM nästan alltid bar? Vem fanns ombord i räddningsbåten och var kom den ifrån?

Punkt H har jag också funderat över en hel del. Både när det gäller att han såg torr ut då han klev iland, trots att han enligt bildbevis låg i vattnet vid räddningsbåten och vilka de på båten var, är också en intressant fråga. Kan hans mobil ha "hamnat" i den båten?

Om sen om KW så var en hottentott, hindu eller gillade kinky sex så kan det aldrig finnas någon som helst ursäkt för de grymheter KW utsattes för och som blev hennes plågsamma död.

Att den styckade kroppen tillhörde KW är bevisat genom DNA.

PM kanske inte alls hade tänkt ut att han just den här dagen skulle göra verklighet av sina bisarra önskningar, men han kan ha gått igång på något som enbart fanns i hans egen hjärna. Kanske KW ställde fel frågor enligt honom och då brast det för honom och han gjorde verklighet av det som pockade på inom honom.
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-13 kl. 13:29.
Citera
2017-12-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Pingviner lever också i polyamorösa förhållande med tre individer.
Kanske när det föds för många av ett kön.I kulturer/tider med underskott på män eller kvinnor har det även förekommit "månggifte" säkert över hela jorden.På grund av Madsens parafili kommer vi hela tiden in på sidospår med andra parafilier.
Så tillbaka till PMs störning (och sexliv vilket ju är lite utsvävande med flera partners.)
Ja det är klart att det blir OT på ett sådant här forum, ibland. Det blir så därför att obildade människor postar dumheter. Då måste man ju kunna bemöta dessa dumheter, även om det då uppstår en OT metadebatt.
Citera
2017-12-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Fast en del som sitter inne på långa straff erkänner väl till slut. Ex Ausonius dömdes mot sitt nekande. Efter 7 år i finkan erkände han dock.

Niklas Lindgren erkände en hel del redan under rättegången.

Anders Eklund har erkänt åtminstone mordet på Pernilla.

Etc, etc. Kan säkert bero på personligheten men också vilket straff man får. Men de flesta agerar väl i egenintresse - t ex trodde kanske Ausonius att han skulle ha lättare att få tidsbestämt om han erkände.

Eklund erkände även englamordet. Här kan du se polisförhör med honom (man mår illa):
https://www.youtube.com/watch?v=ab4D3BwZcTc
Citera
2017-12-13, 14:38
Medlem
Citat:

a. Om hans plan var att påstå att han släppt av henne tidigare på kvällen så var det ett smart drag av honom lägga ut, visa sig osv. öppet, eftersom folk då skulle resonera precis som du gör, och därför tycka att det är osannolikt att han skulle vara anledningen till att KW var försvunnen. Många hundra, eller några tusen, sidor tillbaka i tråden postades ett par intressanta förslag på hur en eventuell planering skulle kunna ha sett ut och varför det inom ramen för de förslagen var smart av PM att vara mycket öppen med turen och KWs närvaro. Minns tyvärr inte vilka användare som postade dessa, någon annan kanske gör det.

b & c har diskuterats mycket i tråden, men det finns ingen fakta som bevisar vare sig det ena eller det andra. Vi vet inte ens säkert om dyk var planerade, eller snarare huruvida KW visste om att de skulle dyka med ubåten. Rent teoretiskt är det ju även möjligt att Madsen bestämde sig för det/berättade om det föst när de redan var ute på turen. Om jag minns rätt hade polisen gått ut med att de enbart hittat professionell kommunikation mellan KW & PM, denna via e-post. Det behöver såklart inte betyda att de aldrig träffats/haft kontakt innan dess.

e, f & g. som zilvereko skrev har DNA bekräftat att torson var KW. Det kanske inte diskuteras vidare för att det inte är sååå många som tycker att det är sååå intressant att veta i detalj vad som händer med en avliden kropp som ligger en längre tid i vatten?

h. Ja, det är en bra fråga. Var han helt torr? Finns det belägg för det? Hur lång tid tog det mellan han "räddades" av den privata båten och han gick i land, kan den värsta fukten ha hunnit torka? För att uppskatta det kanske vi även behöver veta vilket material overallen var gjord i.
Citera
2017-12-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
a. Om hans plan var att påstå att han släppt av henne tidigare på kvällen så var det ett smart drag av honom lägga ut, visa sig osv. öppet, eftersom folk då skulle resonera precis som du gör, och därför tycka att det är osannolikt att han skulle vara anledningen till att KW var försvunnen. Många hundra, eller några tusen, sidor tillbaka i tråden postades ett par intressanta förslag på hur en eventuell planering skulle kunna ha sett ut och varför det inom ramen för de förslagen var smart av PM att vara mycket öppen med turen och KWs närvaro. Minns tyvärr inte vilka användare som postade dessa, någon annan kanske gör det.

b & c har diskuterats mycket i tråden, men det finns ingen fakta som bevisar vare sig det ena eller det andra. Vi vet inte ens säkert om dyk var planerade, eller snarare huruvida KW visste om att de skulle dyka med ubåten. Rent teoretiskt är det ju även möjligt att Madsen bestämde sig för det/berättade om det föst när de redan var ute på turen. Om jag minns rätt hade polisen gått ut med att de enbart hittat professionell kommunikation mellan KW & PM, denna via e-post. Det behöver såklart inte betyda att de aldrig träffats/haft kontakt innan dess.

e, f & g. som zilvereko skrev har DNA bekräftat att torson var KW. Det kanske inte diskuteras vidare för att det inte är sååå många som tycker att det är sååå intressant att veta i detalj vad som händer med en avliden kropp som ligger en längre tid i vatten?

h. Ja, det är en bra fråga. Var han helt torr? Finns det belägg för det? Hur lång tid tog det mellan han "räddades" av den privata båten och han gick i land, kan den värsta fukten ha hunnit torka? För att uppskatta det kanske vi även behöver veta vilket material overallen var gjord i.

Ang overallen, PM plockas upp av båten ca kl 11.00 (ubåten sjunker) och 11.36 går han iland i Dragör hamn. Man ser hur han breder ut det guldiga rädddningsskynket i polisbilens säte innan han sätter sig i bilen. Den rimligaste anledning till det är att overallen är blöt.
Citera
2017-12-13, 16:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:

punkt a : nej, presis han förstör då sina möjligheter at skaffa sig alibi. Tyder inte på dådet var planlagd.

punkt b : time will show

punkt c : time will show

Allt tyder på at detta var et vredesmord(vredespillret) eller et kombinerat sex och vredesmord( viaggro)
Citera
2017-12-13, 16:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är klart att det blir OT på ett sådant här forum, ibland. Det blir så därför att obildade människor postar dumheter. Då måste man ju kunna bemöta dessa dumheter, även om det då uppstår en OT metadebatt.

Ja, det är svårt att undvika OT-utvikningar när folk envisas med att googla selektivt i fem minuter, för att sedan uttala sig som om dom har hela den aktuella vetenskapen i ryggen. Men det är ju så. Dom värsta slutsatserna dras av folk som inte ens inser hur lite dom vet om ett ämne.
Ok, nu blev detta dubbel-OT. Sorry för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in