2017-12-13, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Du tänker på Druvan. Finns inte kvar längre, Kinesen har flyttat dit när Allstar tog över deras gamla lokaler. Men inte ens Druvan kom upp till samma sunk som Juventus. Tyvärr har smågangsterna flyttat in på i princip alla ställen i centrum och dealar knark helt öppet så Jakan har blivit sorgligt på så vis.

Juventus är väl det enda stället man slipper dem på, inte ens de vill synas på det stället och inte jag heller mer än ett par gånger per år.

Juventus är helt fantastiskt.
Brukar öppna vid 8 på morgonen, då kommer dom första törstiga gästerna. Serveringstillståndet gäller linsom inte hos den gode George. Jag var ofta där när jag bodde i Jakan.
Citera
2017-12-13, 19:41
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihipstern
Något specifikt ställe?

Bar08 där Hantverkargatan slutar vid Drottningholmsvägen, Hirschenkeller (Sankt Eriksgatan), Lion Bar (eller vad det heter nu, Far & Son kanske?). Dovas tror jag är stängt för omskyltning nu, kanske har öppnat igen dock. Nivå 22 är också sunk, men på ett helt annat sätt. Snarare nattklubb för förortskids, kickers och muppar.
Citera
2017-12-13, 20:06
Medlem
Antihipsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Haha, ja, det är riktigt jävla vidrigt, Juventus. Sever Inn är också horribelt.

Några till dig, TS:

Finns Hank's Heaven i Högdalen kvar? I så fall så rekommenderar jag starkt denna oas av vidrigheter. Klientelet lämnar mycket i övrigt att önska, och jag var helt säker på att jag vandrat in på ett mindre kvalitativt härbärge när jag första gången traskade in genom dörren.

Den Glada Kocken i Rissne var också milsvida känt för att vara tvärvidrigt förr i tiden. Jag har inte varit där på ganska många år nu, men förr så var det ett otroligt snuskig skitställe.

Det absolut värsta stället jag haft den tveksamma förmånen att besöka, i alla fall i Sverige, är dock låglivens högborg nummer ett: Hovsjö Krog.

Dra åt helvete, haha! Det brukade vara rena vilda västern där. Fan, sjövilda blattar, moraknivsälskande CP-finnar och alla andra möjliga - och möjliga, måste man tillägga - sorts människor. Det gick inte en kväll utan att det var vev på det stället.

Det var så rysligt oaptitligt att jag på något sätt ändå blev ganska fäst vid detta gudsförgätna skitställe. Förhoppningsvis så har det inte förändrats ett skit sedan och sist var där

Bubblare: Lilla Tuna, Tumba. Jag har aldrig sett så många alkisar på samma plats förr. Det måste ha rört sig om någon slags återföreningsfest för Stockholms A-lagare. Jag har inte satt min fot där sedan dess.

Haha, tackar.
Citera
2017-12-13, 20:07
Medlem
Antihipsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Broder.. Med all respekt..Hipstern är som en bakterieinfektion! Den infekterar fler och fler områden, inte bara genom kroppslig kontakt utan numera även genom luftburna vägar varav den främsta smittovägen heter Instagram! Vanliga hederliga festställen/kvarterskrogar som förut var smittofria har nu börjat att bli infekterade av dessa skäggmuppar och clownkvinnor prydda med sotarmössor, fejkglasögon och annat trams!! Sunkkrogarna och lyxkrogarna hör därför till de få smittofria ställen som finns kvar, så det är inte konstigt att vi hipsterhatare nämner dessa fristäder i tråden!!

För en god bit mat i garanterat hipsterbefriad och samtidigt inte översunkig atmosfär så rekommenderas "Greens Bar" i Sumpan. Bra planka där, och dessutom så är killarna som driver stället hårdrocksälskare!

Tack även till dig. Stället är noterat.
Citera
2017-12-13, 21:20
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Bar08 där Hantverkargatan slutar vid Drottningholmsvägen, Hirschenkeller (Sankt Eriksgatan), Lion Bar (eller vad det heter nu, Far & Son kanske?). Dovas tror jag är stängt för omskyltning nu, kanske har öppnat igen dock. Nivå 22 är också sunk, men på ett helt annat sätt. Snarare nattklubb för förortskids, kickers och muppar.

Är Nivå 22 verkligen att betrakta som ett sunkhak? Jag menar, flera av de klassiska sunkhaksattributen lyser ju med sin frånvaro. Hade det varit normalt folk där, tror jag inte att stället hade varit att klassa som en sylta. Inredningen hade väl förvisso kunnat vara lite tjusigare också, även utsidan.

Jag har dock inte varit där på jävligt länge varför jag tyvärr inte har så bra koll i dagsläget. Fast medan jag skrev detta inlägg så insåg jag att det där skitstället faktiskt är en sylta av rang
Citera
2017-12-13, 21:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Gröne Jägaren och Anchor Bar är ställen jag hellre går till andra sidan gatan än passerar.
Citera
2017-12-13, 22:25
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Är Nivå 22 verkligen att betrakta som ett sunkhak? Jag menar, flera av de klassiska sunkhaksattributen lyser ju med sin frånvaro. Hade det varit normalt folk där, tror jag inte att stället hade varit att klassa som en sylta. Inredningen hade väl förvisso kunnat vara lite tjusigare också, även utsidan.

Jag har dock inte varit där på jävligt länge varför jag tyvärr inte har så bra koll i dagsläget. Fast medan jag skrev detta inlägg så insåg jag att det där skitstället faktiskt är en sylta av rang

Nivå 22 måste väl utan tvekan betraktas som ett riktigt skithål, dock inte av den typen som TS verkar leta efter. Jag har själv bara varit på Nivå 22 en gång och det var länge sen, jag är på tok för gammal. För tjejer var åtminstone tidigare läget så att de nästan var lite i överkant åldersmässigt om de hade fyllt 18...
Citera
2017-12-13, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Gröne Jägaren och Anchor Bar är ställen jag hellre går till andra sidan gatan än passerar.

För mycket hipsters?
Citera
2017-12-13, 22:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
För mycket hipsters?
För mycket förortsfylla och riktigt skumma lowlifes.
Citera
2017-12-13, 22:53
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Nivå 22 måste väl utan tvekan betraktas som ett riktigt skithål, dock inte av den typen som TS verkar leta efter. Jag har själv bara varit på Nivå 22 en gång och det var länge sen, jag är på tok för gammal. För tjejer var åtminstone tidigare läget så att de nästan var lite i överkant åldersmässigt om de hade fyllt 18...

Jag instämmer i allt du säger. Men jag tycker det är mer en motbjudande sylta, än det är ett regelrätt sunkigt äckelhak, kanske man kan säga. Jag är säker på att du förstår hur jag menar
Citera
2017-12-13, 23:01
Medlem
Kellys kanske kan vara något?
Citera
2017-12-14, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Hehe ja Juventus i Jakan är riktigt sunkig! Inte riktigt lika sunkig som Sever Inn i Hässelby, men Juventus spelar iaf i samma division! Båda är en blandning av pub, mentalsjukhus, migrationsboende, härbärge och djurpark! Man kan ha jäkligt roligt på sådana ställen bara man själv inte beter sig som en hipster!

Dovas, Lion Bar och Pub 08 känns riktigt lyxiga i jämförelse!

Gillar Juventus Pizzameny! Den sätter nivån för resten av upplevelsen:
https://www.google.se/maps/uv?hl=sv&pb=!1s0x465fa1d8b4b27b73%3A0xc16f742a240f 40a4!2m19!8m1!8b1!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e 3!2m2!1m1 !1e6!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e5!3m1!7e115!4s%2Fmaps%2 Fplace%2Fpizzeria%2Bjuventus%2Bjakobsberg%2F%4059. 4245004%2C17.8387366%2C3a%2C75y%2C299.76h%2C90t%2F data%3D*213m4*211e1*213m2*211sRyMcIs_bp_BiGJ5z7DuJ KA*212e0*214m2*213m1*211s0x465fa1d8b4b27b73%3A0xc1 6f742a240f40a4&imagekey=!1e10!2sAF1QipPvsxpOJeM4Yn jW09COlckNJ93sQVQfxPO2SOBl&sa=X&ved=0ahUKEwi9htG28 4bYAhUKGZoKHbJQAswQpx8IdjAK&activetab=dining-owners

Aaa älskar menyn. Enormt mkt stavfel visar att det är ett ordentligt sunkställe! "cream fräsch" - låter jäkligt fräscht
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in