2017-12-11, 18:34
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Inte till döds speciellt, mig veterligen.

Du vet som vanligt inte speciellt mycket .
Lejonhanar dödar ofta sin motståndare om tillfälle ges , rent evolutionärt är det nämligen vansinne att ge en slagen fiende en framtida chans att skada dig .

Naturen är grym och skoningslös mot de svaga .
Citera
2017-12-11, 18:56
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Helvete vad tappad du är. Du fattar alltså inte ens basal deduktiv logik? Så utifån din obefintliga logik antar jag att du ser dinosaurier som evolutionärt lyckade också? Ett tips är att du läser på lite om evolutionen och vad ”survival of the fittest” innebär. Överlevnad är ett nyckelord. Få nu in i din lilla feministskalle att matriarkat inte överlever konkurrens med patriarkala samhällen.

Bla bla bla. Du är fanimej kriminellt okunnig och korkad. Vad du kritiserar är alltså ett evolutionärt framgångskoncept. Patriarkat. Som dessutom ligger bakom de mest högstående civilisationer världen skådat. Däremot hyllar du företeelser som bevisligen konkurrerats ut. Matriarkat och jägar-och samlar samhällen. Varför tror du att människor övergick till att bli bofasta jordbrukare om det inte var ett bättre alternativ ur överlevnadssynvinkel?

Vad vet du om vad världen behöver? Inbilska muppfeminist. Du argumenterar mot evolutionärt facit utan att ens begripa det.

Här är lite riktiga fakta om dina jämlika gullegull samhällen under jägar-och samlartiden. Fullständigt groteskt våldsamma. Detta är vad DATA visar och det slår dina verklighetsfrånvända fantasier. Vill du ha tillbaka den här tiden? Inte mig emot, stumpan, men du är medveten om att det inte finns någon stat då utan att det är ”might is right” som gäller?

”The levels of violence in prehistoric times (archeological evidence) and in non-state societies (ethnographic evidence)* was much higher than in modern state societies and in the world today. This is what the data tells us, and I have visualized this evidence in a series of barcharts.”

https://ourworldindata.org/ethnographic-and-archaeological-evidence-on-violent-deaths/

Konkurrens är en evolutionär grundprincip. Hur kan du inte fatta det? Resurser har så gott som alltid varit knappa och det är kampen om dessa knappa resurser som evolutionärt format människan. Det är symptomatiskt att vänstertokerier som feminism sprider sig när resurser UPPLEVS som icke knappa. Oboy vilket hårt uppvaknande det kommer att bli när verkligheten slår till. Då kan jag lova dig att all patologisk altruism försvinner som i ett trollslag.
Dinosaurerlevde under 165 miljoner år, det får väl kallas rätt livskraftigt, och de lever än i form av fåglar.

Tillägg
Alla som levde för miljoner år sedan är utkonkurrerade.
Vilka är bäst anpassade människa eller kackerlackor?
Senast redigerad av pollenper 2017-12-11 kl. 19:00.
Citera
2017-12-11, 20:09
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Dinosaurerlevde under 165 miljoner år, det får väl kallas rätt livskraftigt, och de lever än i form av fåglar.

Tillägg
Alla som levde för miljoner år sedan är utkonkurrerade.
Vilka är bäst anpassade människa eller kackerlackor?

Inte lika livskraftigt som att överleva. Egentligen borde jag väl inte vara förvånad över att kunskaperna om evolutionen är tvärusla bland vänstermuppar. Nej, fåglar är inte dinosaurier.

Jag nämnde ju kackerlackan som överlevt i över 300 miljoner år. Det är livskraft. Så länge har inte människan funnits och utifrån nuvarande utveckling så lär inte människans evolutionära sejour bli ens i närheten lika lång.
Citera
2017-12-11, 20:59
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Inte lika livskraftigt som att överleva. Egentligen borde jag väl inte vara förvånad över att kunskaperna om evolutionen är tvärusla bland vänstermuppar. Nej, fåglar är inte dinosaurier.

Jag nämnde ju kackerlackan som överlevt i över 300 miljoner år. Det är livskraft. Så länge har inte människan funnits och utifrån nuvarande utveckling så lär inte människans evolutionära sejour bli ens i närheten lika lång.
Nej fågel ärinnte en dino.
Dess förfäder var en Dino.
Bättre så?
Citera
2017-12-12, 09:37
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Nej fågel ärinnte en dino.
Dess förfäder var en Dino.
Bättre så?

Nej, inte det heller. Däremot tillhör båda gruppen reptiler. Är det verkligen så otroligt svårt att fatta vad evolution och överlevnad innebär?
Citera
2017-12-12, 12:08
Medlem
Citat:
Nej, inte det heller. Däremot tillhör båda gruppen reptiler. Är det verkligen så otroligt svårt att fatta vad evolution och överlevnad innebär?

"De flesta samtida forskare anser att dagens fåglar utvecklats ur de små köttätande dinosaurierna Coelurosaurier. Det finns ett antal bevis som stöder denna hypotes; flera likheter i skelettets morfologi, fossil av dinosaurier med fjädrar, ekologiska likheter och likheter i proteinsekvensen. Föreställningen att dinosaurier och fåglar är nära besläktade har varit den ledande teorin sedan John Ostrom beskrev den fågelliknande dinosaurien Deinonychus. Teorin har fått mer bäring genom upptäckten av befjädrade dinosaurier under 1990-talet och framåt. Det finns forskare som ifrågasätter att dinosaurierna är förfäder till fåglarna, och anser istället att fåglar härstammar från någon annan grupp med Archosaurier."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fåglarnas_uppkomst_och_utveckling
Citera
2017-12-12, 23:51
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"De flesta samtida forskare anser att dagens fåglar utvecklats ur de små köttätande dinosaurierna Coelurosaurier. Det finns ett antal bevis som stöder denna hypotes; flera likheter i skelettets morfologi, fossil av dinosaurier med fjädrar, ekologiska likheter och likheter i proteinsekvensen. Föreställningen att dinosaurier och fåglar är nära besläktade har varit den ledande teorin sedan John Ostrom beskrev den fågelliknande dinosaurien Deinonychus. Teorin har fått mer bäring genom upptäckten av befjädrade dinosaurier under 1990-talet och framåt. Det finns forskare som ifrågasätter att dinosaurierna är förfäder till fåglarna, och anser istället att fåglar härstammar från någon annan grupp med Archosaurier."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fåglarnas_uppkomst_och_utveckling

I gängse taxonomi så inkluderas i alla fall inte fåglar i samma grupp som dinosaurier.

”Despite the early proposals for replacing the paraphyletic Reptilia with a monophyletic Sauropsida, which includes birds, that term was never adopted widely or, when it was, was not applied consistently.”

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reptile

Men vad ska genusfeminister undergå för evolution då om du så gärna vill göra en analogi med dinosaurier? Jag skulle iofs inte ha något emot om ni finge vingar och flög iväg till någon avlägsen och obebodd plats. Kanske till era favoriter bonobos i Afrika?
Citera
2017-12-12, 23:53
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.

Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.

Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?

Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.

Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.

Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?

När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?

Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?

Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?

Vad är en genusvetare? Det låter som något som är väldigt olönsamt.
Citera
2017-12-13, 00:11
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Vad är en genusvetare? Det låter som något som är väldigt olönsamt.
Det är en människa som behöver hjälp för att veta vilket kön han / hon tillhör .
Efter att ha funderat i några år kommer hen på det och kan då titulera sig "genusvetare" .

Detta anses extremt fint i vänsterfeministkretsar och ger många PK-poäng .

Åtminstone så länge man inte råkar titulera sig vit medelålders arbetarman .

Då är man en förtryckare och ska dödas .
Citera
2017-12-13, 00:12
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Det är en människa som behöver hjälp för att veta vilket kön han / hon tillhör .
Efter att ha funderat i några år kommer hen på det och kan då titulera sig "genusvetare" .

Detta anses extremt fint i vänsterfeministkretsar och ger många PK-poäng .

Åtminstone så länge man inte råkar titulera sig vit medelålders arbetarman .

Då är man en förtryckare och ska dödas .

Okey, men om jag vill bli anusvetare, hur gör jag då?
Citera
2017-12-13, 00:14
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Okey, men om jag vill bli anusvetare, hur gör jag då?
Laddar ner många filmer med Rocco Siffredi som studiematerial .....
Citera
2017-12-13, 00:16
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Laddar ner många filmer med Rocco Siffredi som studiematerial .....

Okey, jag tror att jag har en ljus framtid som anusvetare. Jag har redan studerat hans material i flera timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in