Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbaletten
Ja, allt utom heteronormativt och friskt frikyrkosex bör förbjudas. Point taken.
Oavsett om bdsm-kretsar kan dra till sig weirdos (och då menar jag inte såna som gillar annat än frikyrkosex, utan riktiga weirdos som mördar-Madsen) är väl just den självklara gränsen samtycke. Dvs: man tycker att det är gött att leva ut sina fantasier med andra som gillar samma sak. Det är ju inte så att en snubbe som ofta får oralsex av sin fru hemma plötsligt börjar trycka in snorren i munnen på random folk för det. Lika lite tror jag att gemene bdsm:are börjar puckla på eller tortera icke-samtyckande i sin omgivning.
Och: den självklara upptrappningsstegen som ni moralister tar upp är tveksam. Man kan förmodligen gilla att smiska någon utan att det obönhörligt slutar med att man vill go medieval on their ass. Eller att uppskatta att bli bunden med en gagball i munnen utan att sluta med att vilja bli fastkättjad och halstrad över öppen eld.
Triggers, belöningssystem, fine. Men det gäller ju oss alla. Och det är ju inte generellt så att man per definition måste få mer och mer extrema saker för att bli tillfredsställd. Då kan man ju tänka sig att dom där sunda, heteronormativa frikyrkosexparen är rätt så jävla megakinky när dom närmar sig guldbröllopsdagen.
Tack för ett bra inlägg!
Det där romantiska sexet i missionärsställning mellan rena lakan kanske varar i två år när man är nyförälskade.
Då är det kanske tillräckligt tillfredställande med närhet och passionen man känner för partnern.
Men det krävs fantasi och ansträngning av båda parter för att hålla liv i sexlivet efter det.
Annars dör nog sexlivet ut och leder till ett "vitt äktenskap" med tiden, om det är mer besvär än tillfredställelse.
Så det är nog fullständigt normalt att allas sexliv blir mer och mer avancerat med tiden. Annars skulle det väl inte stå i
pressen en massa sextips var och varannan vecka heller."Få nytändning"och"Tio nya ställningar som kryddar samlivet"osv.
Obs. Allt samtycke är ej lagligt.Vad jag läst räknas sexualsadism ej som sjukdom om det är med samtycke.
Men det gäller ej samtycke till mord. Mannen som skar av sin älskares penis med samtycke,
(finns inspelat på video att det var med samtycke) dömdes för vållande till annans död tex.
Så har Madsen funnit ett frivilligt mordoffer på Manifest tex så är det naturligtvis olagligt.