2017-12-12, 17:16
Medlem
Betongbalettens avatar
Merwinna: Nej, det är nog enbart du som skjuter in dig på Madsens bdsm-vurm när det gäller hans negativa sidor. För oss andra är det snarare detaljer såsom mord, skändning, tortyr och skamlösa lögner som är det stora problemet.
Citera
2017-12-12, 17:18
Medlem
Under Madsens ungdomsår kan man se många riskfaktorer. Dels det som måste präglat honom som liten med uppenbar osämja mellan föräldrarna, skilsmässan, sporadiska möten med halvbröderna och modern samt den ensidiga uppväxten med en äldre konservativ far som var nazistvänlig och krigsintresserad.

Hans ungdomsår tycks vara präglade av hans intresse för sprängämnen och raketer. Exempel som framgår av Djursings bok som jag förstått t.ex. de jag nämner nedan.

Tidig oräddhet, behov av spänning liksom ansvarslöshet. Som när han experimenterade med sina raketer med hemmagjort bränsle, som han skaffade ingredienser till via ett påhittat firmanamn (olagligt) samt olovligen sköt upp raketerna från skolgårdens (fotfolls?)plan. Vid ett tillfälle skadades han sig själv som kunde blivit allvarligt. Det hindrade honom dock inte från att fortsätta. Att andra också kunde bli skadade av hans experimenterande tycks aldrig föresvävat honom. Jag tror att en av hans lärare dock hade det i åtanke då han rådde honom att satsa mera på att ubåtar, där fanns det mera pengar och uppmärksamhet att finna. Så PM ändrade då inriktning.

Huruvida det sammanföll med att PM blev utkastad ur Raketföreningen vet jag inte.

Hans erfarenhet av sociala aktiviteter finns det inga andra spår av. Under den perioden i vart fall inga jag känner till.

EDIT. Att Madsen medverkat starkt i Djursings bok är nog ett understatement. Men i retrospektiv kan man läsa den med andra ögon.
Senast redigerad av Remark 2017-12-12 kl. 17:27.
Citera
2017-12-12, 17:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Under Madsens ungdomsår kan man se många riskfaktorer. Dels det som måste präglat honom som liten med uppenbar osämja mellan föräldrarna, skilsmässan, sporadiska möten med halvbröderna och modern samt den ensidiga uppväxten med en äldre konservativ far som var nazistvänlig och krigsintresserad.

Hans ungdomsår tycks vara präglade av hans intresse för sprängämnen och raketer. Exempel som framgår av Djursings bok som jag förstått t.ex. de jag nämner nedan.

Tidig oräddhet, behov av spänning liksom ansvarslöshet. Som när han experimenterade med sina raketer med hemmagjort bränsle, som han skaffade ingredienser till via ett påhittat firmanamn (olagligt) samt olovligen sköt upp raketerna från skolgårdens (fotfolls?)plan. Vid ett tillfälle skadades han sig själv som kunde blivit allvarligt. Det hindrade honom dock inte från att fortsätta. Att andra också kunde bli skadade av hans experimenterande tycks aldrig föresvävat honom. Jag tror att en av hans lärare dock hade det i åtanke då han rådde honom att satsa mera på att ubåtar, där fanns det mera pengar och uppmärksamhet att finna. Så PM ändrade då inriktning.

Huruvida det sammanföll med att PM blev utkastad ur Raketföreningen vet jag inte.

Hans erfarenhet av sociala aktiviteter finns det inga andra spår av. Under den perioden i vart fall inga jag känner till.

En skolpojke har ju inte mycket val om han vill experimentera med raketer. M har berättat i sina föreläsningar just om hur finurlig han var, för att få tag i sprängämnena... Och han gjorde ju uppenbarligen detta enbart av tekniskt intresse. Inte för att spränga skolan i luften. Eller bankvalvet. För övrigt är det imponerande att han inte sprängde fingrarna av sig vid något tillfälle; det tyder ju på att han faktiskt visste vad han gjorde.
Citera
2017-12-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En skolpojke har ju inte mycket val om han vill experimentera med raketer. M har berättat i sina föreläsningar just om hur finurlig han var, för att få tag i sprängämnena... Och han gjorde ju uppenbarligen detta enbart av tekniskt intresse. Inte för att spränga skolan i luften. Eller bankvalvet. För övrigt är det imponerande att han inte sprängde fingrarna av sig vid något tillfälle; det tyder ju på att han faktiskt visste vad han gjorde.

Förstod du skulle "nappa". Läs min Edit!
Citera
2017-12-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Merwinna: Nej, det är nog enbart du som skjuter in dig på Madsens bdsm-vurm när det gäller hans negativa sidor. För oss andra är det snarare detaljer såsom mord, skändning, tortyr och skamlösa lögner som är det stora problemet.

Fast så här: tänk om PM hade varit en heterosexuell kvinna, med helt oanstligt förflutet. Om vi antar samma tekniska bevisning som finns i dagsläget, tror ni verkligen att det hade varit lika lätt att få till en fällande dom mot hennes nekande? Det tror inte jag; PMs historia och bakgrund är grundläggande för åklagarens framställan; han bygger ju sitt fall på att detta är ett sexualsadistiskt mord. Då blir det ju så klart oerhört avgörande att visa att det är just sånt här PM fantiserat om länge, och att han (i alla fall i mer begränsad omfattning) faktiskt också utövat sexualsadism samt att han till och med innehaft filmer som visat riktiga kvinnomord. Detta är liksom inte en person som en dag fick en psykos och bestämde sig för att döda, utan detta har PM ruminerat över länge.
Citera
2017-12-12, 17:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det där stämmer inte längre. Nu när majoriteten av alla interner är muslimer (och det lär vara likadant på andra sidan sundet), så anses det inte längre värre att ha dödat en kvinna än en man. Tvärtom faktiskt, eftersom kvinnor är mindre värda än män enligt islam.

Hur går det med källorna?

1. Sexmördare åtnjuter respekt på fängelser.

2. Musliner är i majoritet i svenska fängelser.
Citera
2017-12-12, 17:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förstod du skulle "nappa". Läs min Edit!

Du vet varför man kallar troll för troll, va?
Annars kan det vara läge att du läser på om det nu.
Citera
2017-12-12, 17:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det finns forskning som visar att det till och med en evolutionär fördel med homosexualitet.

Typ som en naturlig Darwin Awards, eller vadå?
Citera
2017-12-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Varför? De tycker väl han är motbjudande nog som styckade henne och dumpade delarna i vattnet, även om hon mot all rimlig sannolikhet skulle ha råkat avlida av en lucka i huvudet, giftiga gaser, hjärtinfarkt eller om man ska tro på dig, kåtslag.

Ja, När den styckade torson av Kim Wall flöt upp, kom insikten och chocken hos dom flesta. RML gjorde de enda hedervärda, att skänka bort alla donerade pengarna till Kim Walls Minnesfond.

Den enda/ende som vill avvakta domen är en viss skribent. För de flesta andra är allt mer än uppenbart. Sedan länge.
Citera
2017-12-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du vet varför man kallar troll för troll, va?
Annars kan det vara läge att du läser på om det nu.

Men jag är lite fascinerad av hur skicklig Madsen varit när han manipulerat Djursing till att tro att han skrivit en uppriktig skildring av Madsen (för att Madsen ibland protesterat högljutt), när han egentligen skrivit exakt enligt Madsens intentioner.
Citera
2017-12-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men för i helvete Merwinna, du kan ju inte och hitta på lite som det behagar dig.

Källa till att interner som sexmördat åtnjuter respekt på svenska fängelser, kläm fram den nu! Tror du att Anders Eklund har respekt bland muslimska interner? Var fanns hans muslimska fanklubb när han misshandlades i Norrtälje? Inte ens när muslimen Abraham Ukbagabir (Ikeamördaren) misshandlades trädde den muslimska majoriteten fram och skyddade honom.

Har du förresten en källa till att muslimer är i majoritet på fängelserna i Sverige? Registreras ens religiositet?

Upplysningsvis så verkar man utvecklingsstörd även när man använder versaler på internetforum.

Alltså redan för typ fem år sen utgjorde ju muslimer en tredjedel av Kumla-anstaltens fångar, och eftersom vi haft ett högt influx sedan dess (vi börjar idag börjar närma oss 10 procent muslimer i landet) så är det nog ganska troligt att de utgör en majoritet, åtminstone på vissa anstalter. Vad det har med PM att göra, som jag förutsätter kommer sitta i Danmark, det vet jag dock inte..?
Citera
2017-12-12, 18:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Alltså redan för typ fem år sen utgjorde ju muslimer en tredjedel av Kumla-anstaltens fångar, och eftersom vi haft ett högt influx sedan dess (vi börjar idag börjar närma oss 10 procent muslimer i landet) så är det nog ganska troligt att de utgör en majoritet, åtminstone på vissa anstalter. Vad det har med PM att göra, som jag förutsätter kommer sitta i Danmark, det vet jag dock inte..?

Ok tack för gissningen.

Jag skiter egentligen hur det ser ut med muslimer på svenska fängelser. Jag tror inte att de har nån större respekt för sexmördare, jag är bara less på användare som påstår saker utan att ens försöka hålla sig till verkligheten.

Frågan är hur Madsen kommer bli behandlad när han väl hamnar på ett danskt fängelse. Så vitt jag har förstått är avskyn för dessa män rätt stor innanför murarna. Jag hoppas att Madsen har en djup, plågsam och befogad oro för vad som kommer hända honom.

Kommer det då någon flane och påstår att han kommer åtnjuta respekt pga muslimer är i majoritet och de gillar sexmördare så förväntar jag mig något som stöder detta.
Senast redigerad av Clay Allison 2017-12-12 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in