2017-12-12, 19:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Hon verkar ju själv tycka att hon är utsatt för någon slags komplott om man kikar lite på Facebook....
Vi måste helt enkelt få fram FUP.

Ja, precis. 10 november skrev hon detta:

Citat:
Less på bli anklagad för saker man inte gjort nu kan ni bara ringa smsa mig jag oskyldig jag kommer inte ha internet mitt internet hackat hejdå Facebook på några månader eller för alltid

Oskyldigt anklagad minsann. Uppenbarligen är det svårt att fatta för en utvecklingsstörd hur mycket spår man lämnar på nätet. Hon verkar dessutom ha använt sin egen telefon om jag förstår åtalet rätt.

Skulle tro att straffet inte blir så hårt pga det mentala handikappet.
2017-12-12, 19:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Hittade lite intressant på hennes Facebook.

Citat:
Nu less på folk som förtala o anklaga mig
Jag är OSKYLDIG<3

Användare Joel RAfael Asplund håller på hota mig o barnen o hört andra med drabbade detta är oacceptabelt att den användaren får vara kvar Jag o andra ha anmäld till polisen o Facebook polisen utreder men händer inte mkt gått 6månader sen jag fick fösta hoten idioten väx upp o sluta hålla på :@ min mail Facebook mm är hackad less på få hot o allt jävulskap du idiot ställer till med

Citat:
Less man bli falsk anklagad de ha ju varit en period jag min familj ha fått hot från användare joel rafael asplund o många anklaga mig. Jag har inget gjort jag hoppas bara att denna människa som håller på slutar sjukt beteende

Jag är snäll o vill alla väl jag har inget gjort !

Citat:
De finns fan idioter och människor som behöver växa upp

Ta reda på fakta innan ni öppnar käften sluta anklaga för falska anklagelser

jag vet sanningen !

Citat:
Varför ha folk så jävla lite att göra ?
varför gå och snacka massa. Falska rykten Nu få de ju fan vara nog. Sluta Skaffa er ett liv ni är bara svartsjuk på att jag är jag och det är jag som vet sanningen. Om saker som hänt oss och jag är inte gravid. Just nu Lite svårt vara gravid då man har spiral ! Att folk ha så lite att göra. Ohoj
fråga mig så få ni veta ! Jag talar alltid sanning. Och jag vet sanningen om mig och mina barn <3 mm
2017-12-12, 20:59
Medlem
BonZus avatar
Verkar som om de var gifta ett tag, hittade detta gamla blogginlägg:
"bebis : )
2011-07-05. Publicerat av theres*.

så ha man fött fått sig en underbar dotter

*dotterns förnamn* *indgren *splund

förlossning gick bara bra skrek tydligen inte något , och blev att man fick sätta i gång värkarna .

*dotterns förnamn* kom *dag* *månad* 2011 klockan 00.12 , välkommen *dotterns förnamn* <3

är nu på bb , älskar *oe* *splund och våran dotter *dotterns förnamn*. "

Under google bilder kan man se en cachad bild av paret + bebisen. https://goo.gl/images/N8TzHT
2017-12-12, 22:03
Medlem
Tagit reda på mer och fått veta att bägge två har ett funktion hinder. Hon har 4 barn tillsammans med honom. Hon har blivit sur på honom för att han insåg att dom inte skulle klara av ta hand om barnen så han sa sanningen till soc. Efter detta tog de slut med henne. Sen började hoten komma. Hon skyller på honom allt. Sen att hennes nya kille som är 20 år äldre och tydligen tidigare varit dömd för att pedofil brott på sin dotter dcock vet ja ej om detta stämmer. Ändå tror hon att hon ska få tillbaka barnen
2017-12-12, 22:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olin123
Tagit reda på mer och fått veta att bägge två har ett funktion hinder.

I mannens fall är det lite värre än så.
Tittar man på bilden så ser man klara drag av inavel över flera generationer i hans ansikte enbart.

Han påminner lite om Karl II av Spanien.

Citat:
Hon har 4 barn tillsammans med honom. Hon har blivit sur på honom för att han insåg att dom inte skulle klara av ta hand om barnen så han sa sanningen till soc. Efter detta tog de slut med henne.
Sen började hoten komma. Hon skyller på honom allt. Sen att hennes nya kille som är 20 år äldre och tydligen tidigare varit dömd för att pedofil brott på sin dotter dcock vet ja ej om detta stämmer. Ändå tror hon att hon ska få tillbaka barnen

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hittade lite intressant på hennes Facebook.

Håller hon på sådär i fortsättningen så kommer hon att ordna en permanent psykplats för sig själv till slut.
2017-12-12, 22:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Tagit reda på mer och fått veta att bägge två har ett funktion hinder. Hon har 4 barn tillsammans med honom. Hon har blivit sur på honom för att han insåg att dom inte skulle klara av ta hand om barnen så han sa sanningen till soc. Efter detta tog de slut med henne. Sen började hoten komma. Hon skyller på honom allt. Sen att hennes nya kille som är 20 år äldre och tydligen tidigare varit dömd för att pedofil brott på sin dotter dcock vet ja ej om detta stämmer. Ändå tror hon att hon ska få tillbaka barnen

Tur att någon av föräldrarna tänker på barnen och inte bara på sig själv.

Undrar om den nya mannen är ett medel för att få tillbaka barnen? Få det att verka som ett stabilt hem?

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I mannens fall är det lite värre än så.
Tittar man på bilden så ser man klara drag av inavel över flera generationer i hans ansikte enbart.

Han påminner lite om Karl II av Spanien.

Håller hon på sådär i fortsättningen så kommer hon att ordna en permanent psykplats för sig själv till slut.

Ja, just det. karl II med den stora hakan. Men om killen också är utvecklingsstörd, så kan det ha påverkat utseendet.

Ja, något måste ju göras för hon anser sig totalt oskyldig och kan inte se sina egna brister. Verkar vara beredd att gå långt. De brukar säga att utvecklingsstörda inte kan ljuga, men uppenbarligen stämmer det inte.
2017-12-12, 22:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har fått ett pm från en till användare:

Citat:
Jag har träffat Joel Asplund några gånger för några år år sen. Då hade han inga barn med Terese Lindgren. Han är förståndshandikappad och ganska gravt. Letade upp honom på Facebook och läste då att han och Terese separerat och mist vårdnaden om alla fyra barn.

Läste lite då och då och upptäckte då att Joel hade två sidor på Facebook. Joel Asplund och Joel Rafael Asplund. Och det var bara död och mord som skrevs på Joel Rafaels sida. och så taggade han en massa personer. Han anmäldes till Facebook men inget hände.

Så helt plötsligt så skrevs det på Tereses Facebook flera inlägg att det var hon som kapat Joels id och skrev allt. Terese förnekade allt men det var personer som polisanmält henne. Länk till det:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2000907683522772&id=100008106 791162

Ville bara skriva det här för jag tycker så synd om Joel som blivit drabbad.

Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-12-12 kl. 23:09.
2017-12-12, 23:02
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Har fått ett pm från en till användare:
Spännande!
Dock funkar inte länken för mig..
2017-12-12, 23:08
Medlem
Hydraheads avatar
Ohh jäklars vad det hettar till på hennes sida!
Underbar svenska, underbara meningar.

"Fuck you. Alla jävla idioter som sprider. Falska rykten om mig skaffa er ett liv och sluta. Snacka massa skit💩💩💩för de luktar bara så dåligt om er som snackar skit 👊.
👼Mina Vänner som verkligen känner mig terese dom vet att jag är snäll o en bra. Person som aldrig skulle göra något olagligt dumt.
Så alla 💩💩💩där ute sluta.✍ Snacka falsk saker om mig.
jag terese som vet sanningen
= Jag är oskyldig 😇😍"
2017-12-12, 23:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Spännande!
Dock funkar inte länken för mig..

Nu har jag fixat till länken.
2017-12-12, 23:20
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Nu har jag fixat till länken.
Oh herregud vilket drama!!
2017-12-12, 23:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ohh jäklars vad det hettar till på hennes sida!
Underbar svenska, underbara meningar.

"Fuck you. Alla jävla idioter som sprider. Falska rykten om mig skaffa er ett liv och sluta. Snacka massa skit💩💩💩för de luktar bara så dåligt om er som snackar skit 👊.
👼Mina Vänner som verkligen känner mig terese dom vet att jag är snäll o en bra. Person som aldrig skulle göra något olagligt dumt.
Så alla 💩💩💩där ute sluta.✍ Snacka falsk saker om mig.
jag terese som vet sanningen
= Jag är oskyldig 😇😍"

Det intressanta är att folk tror på henne. De vet inte om att det drar ihop sig till rättegång. Eftersom den är i Umeå och hon bor i Skellefteå, så kommer eventuella åskådare inte känna henne eller känna igen henne.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-12-12 kl. 23:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in