2017-11-16, 17:08
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
skönt att du har sån satans koll på allt då . Och det är ingen som tvingar dig att köpa..
Du behöver ju inte börja frenetiskt skrattgråta när du får gratis input.
Citera
2017-11-16, 17:49
Medlem
Kikade lite på denna Htmlcoin, alltså namnet är ju fruktansvärt, varför väljer de inte nåt bättre?
Sedan så fattar jag inte grejen med att ha 40 miljarder i supply. Känns aningen överdrivet, om än inte lika mkt som Ripple ex. Men rimligtvis borde den sticka något efter swapet trots allt?
Citera
2017-11-16, 18:36
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Kikade lite på denna Htmlcoin
Ok, då förstår jag varför ni är taggade.

Men skämt åsido, jag hoppas att de som är nya i denna värld lägger lite tid på att förstå hur riskabelt detta är. Allt för många vill ha en ny chans då de upplevde att de missat Bitcoin-tåget, utan att förstå att Bitcoins ambition aldrig handlade om att skapa investeringsmöjligheter.
Senast redigerad av kjellbrel 2017-11-16 kl. 18:46.
Citera
2017-11-16, 18:44
Medlem
DigiFlaxs avatar
Vadå HTMLCoin och coinswap? Så jävla mycket skit det snackas här ibland. Den enda relevanta frågan här är varför i helvete de vill göra en "coinswap"?
Citera
2017-11-17, 07:05
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Vadå HTMLCoin och coinswap? Så jävla mycket skit det snackas här ibland. Den enda relevanta frågan här är varför i helvete de vill göra en "coinswap"?

dom gör en swap för att byta från den gamla algon till den nya
Citera
2017-11-17, 13:27
Medlem
Citat:

Gör dom en Hard Fork (som de kallar Coin Swap), eller tillåter inte deras nuvarande system dem att göra en hardfork? Om den inte tillåter det så är det ju en än sämre blockchain!
Citera
2017-11-17, 15:48
Medlem
SnobbenLs avatar
Dogecoin och Bitcoin är mina favoriter.

Bitcoin för att dom har störst community och beräknas vara färdigminat 2140 nånting. . Så fördelarna är både skydd mot inflation men problem vid färdigminat är långt fram så det påverkar inte folks syn på Bitcoin närmasta decennierna. När man gör vinst och fortfarande vill ha pengar utan att behöva skatta så är det vanliga att trada sina altcoins mot BTC och sälja sina BTC kontant. Så tror jag det kommer vara länge och därmed kommer bitcoin fortsätta växa snabbt sålänge den stora massan inte använder kryptovalutor och gradvis bli stabilare med en långsammare värdesökning.

Dogecoin är lite annorlunda då det finns "oändligt" att mina. Men det ska inte spela någon roll i praktiken av skäl som jag inte orkar gå in på allt för djupt. Dogecoin har näst störst community vilket är bra och snabbast transaktioner av alla valutor. Ett mönster där dogecoin följt BTC har funnits men ändrades i september när grundaren sa att han tror kryptovalutor kommer rasa och att dogecoin var ett skämt. Jag tror dock att hans utlåtande är fel, kryptovalutor kommer öka så in i helvete och går aldrig att stoppa. På samma sätt som de flesta rådgivare varnade för internet som en fluga och onödig teknik eftersom folk vill träffas fysiskt och man kan få virus osv
Internet idag är en självklarhet som inte kommer försvinna.
Så jag tror att oavsett vilken kryptovaluta man väljer, så går man förmodligen plus så det skriker om det. Sålänge man inte tradar för mycket och gör dumma beslut som att hoppa av när ens valuta sjunker snabbt. Rasar det så tanka mer. Tänk långsiktigt är mitt råd. Personligen tror jag dogecoin kommer öka mest pga det extremt djupa fallet efter september men det kommer stabilisera sig och öka i takt med bitcoin.
Citera
2017-11-17, 17:48
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Du är naiv.
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Gör dom en Hard Fork (som de kallar Coin Swap), eller tillåter inte deras nuvarande system dem att göra en hardfork? Om den inte tillåter det så är det ju en än sämre blockchain!
Precis, man gör en hard fork. "Coin swap" borde få varningsklockorna att ringa.

Citat:
This market is frozen: [HTML5] [2017-04-28] Wallet maintenance. A 51% attack was successful at Html5coin and transactions were erased. Developers are working on a fix. Deposits and withdrawals are suspended.
[2017-06-12] We were informed that the attack was neutralized from the network. We are waiting for the new version of Htmlcoin soon.
[2017-06-17] Developers of htmlcoin informed us at the last minute that they gave up on offering solutions, they will only make changes in the algorithm. This is a serious problem and Bleutrade can no longer trust these developers, we will be initiating an investigation to know the real intention of this blockchain attack and consequent prejudice to the users and Bleutrade.

Den här attacken var så stor att Bluetrade blev insolvent. Utvecklarna bestämde sig efter ett tag att rädda Bleutrade genom att erbjuda dem coins på en ny blockkedja som man nu uppenbarligen håller på att swappa över användarna till. En riktig röra med andra ord.

Vissa sitter alltså här och prisar en coin med så stora säkerhetsbrister att hela jävla blockkedjan behöver bytas ut.
Citera
2017-11-18, 04:09
Medlem
Är det någon som har koll på KMD?
Citera
2017-11-18, 05:41
Medlem
Neo och Microsoft
https://github.com/neo-project/neo.org/blob/develop/NeoWeb/Views/Event/Competition.cshtml

Plus mycket goda nyheter som kommer om två dagar. Priset har dom redan stuckit iväg på denna nyhet som kom igår.
Citera
2017-11-18, 13:20
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabii
Är det någon som har koll på KMD?

Japp, har satsat på Kmd och Hush också

För er som tvivlar ang html.. jag försöker inte försvara utan mest att det är sjukt billigt.. Om den får värde kan man göra lite pengar .
Citera
2017-11-18, 17:13
Medlem
Citat:
Japp, har satsat på Kmd och Hush också

För er som tvivlar ang html.. jag försöker inte försvara utan mest att det är sjukt billigt.. Om den får värde kan man göra lite pengar .

Det finns väl ungefär tusen kryptovalutor som är sjukt billiga, det är knappast ett smart sätt att försöka tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in