2017-12-11, 20:25
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nurnberg mot Dusseldorf 20.30 idag.

Hoppas vi Ishak fortsätter sin fina poängstreak. Assist förra matchen så får hoppas de blir eget mål idag!

Blir självklart intressant att följa.

Ypperligt tillfälle för Nurnberg att dra ifrån lite lagen där under för att hålla jämnt med Kiel och Dusseldorf. Vore kul om Ishak kunde näta ikväll också, då har han nätat mot alla topplag i ligan.
Citera
2017-12-11, 21:45
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Puh. Vilken tur vi fick i CL mtp att vi blev grupptvåa!
Tycker tvärtom, fan att det inte blev något storlag. Ingen mening att drömma om en cupvinst för Bayern om laget inte kan vinna mot sådana redan när utslagen börjar. Ju tidigare desto bättre, inte minst när PSG klarades så enkelt. Hade önskat City.

Skulle min egentliga klubb, Hammarby, lottats mot åttondelsfinallag i CL skulle Besiktas varit en guldklimp, men Bajen är inte FC Bayern München.
Citera
2017-12-11, 22:48
Bannlyst
Härligt som S04 supporter vill jag ju ha upp Nurnberg
Citera
2017-12-11, 23:01
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tycker tvärtom, fan att det inte blev något storlag. Ingen mening att drömma om en cupvinst för Bayern om laget inte kan vinna mot sådana redan när utslagen börjar. Ju tidigare desto bättre, inte minst när PSG klarades så enkelt. Hade önskat City.

Skulle min egentliga klubb, Hammarby, lottats mot åttondelsfinallag i CL skulle Besiktas varit en guldklimp, men Bajen är inte FC Bayern München.
Jo. Visst. Jag förstår resonemanget, och du är inte ensam! Men jag tror inte riktigt på det. Ska man gå så långt som möjligt och kanske vinna till slut så ökar ju chanserna ju längre fram det svårare motstånden kommer. Kommer dom för tidigt är risken för tidigt uttåg större, och därmed är titelchansen mindre från start. Iofs hade jag nog inte brytt för några år sen på samma sätt om det. Dagens Bayern är bra, och kan vinna titeln om alla bitar faller på plats, men nu känns det som att generationsväxlingen och senaste årens tränarbyten gjort att vi behöver hitta lite den röda tråden igen. Man är inte sådär überbra superlag som för några år sen då man var huvudfavoriter varenda år med Real och Barca. Utan det känns som fältet i toppen har breddats igen. Och då behöver man lite flyt med då och då. Som med lottningar.
Citera
2017-12-12, 08:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Som H96-anhängare tänker jag precis likadant. Hannover har efter 15 omgångar 22 poäng, lika många som Dortmund och alltså 1 mindre än ovan nämnda FCA. Men som du säger är det ju inte Europaplatserna man sneglar upp mot utan snarare ner mot kvalstrecket. Tack vare Bremen och Freiburgs segrar är det nu ett riktigt getingbo på den undre tabellhalvan förutom Köln då som ligger toksist. Endast fyra poäng skiljer Wolfsburg på plats 11 och Bremen på plats 17.

Men som du säger ska man njuta så länge det går. 2-0 mot Hoffenheim satt fint efter en riktig snömatch. Ingen är nog överraskad över att de fasta situationerna avgjorde, och där är Hannover starka!

Köln och HSV kan åka ut.
Citera
2017-12-12, 08:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Vem vet hur det ser ut i februari mars då det avgörs mycket kan vara annorlunda jag är nöjd med lottningen men Turkarna är bra men slår vi inte dom så är det uselt.
Citera
2017-12-12, 15:05
Medlem
Ska bli spännande att se BVBs första under Stöger idag och om han byter system direkt, om alls.
Samt om han kommer använda Isak som 2a ST eller använda den bänkplatsen till någon annan som passar hans idé bättre.
Citera
2017-12-12, 18:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kelgrisen Nagelsmann kommer nu ut som "Weichei" ("mjukis") då han kräver att inga matcher ska få spelas när det snöar. I tysk media ställs detta uttalande mot ett från 2016 från Christan Streich då han sa att "tack och lov har inte alla klubbar råd med automatiska tak på arenorna så att vi fortfarande får spela under bar himmel". Olika åsikter alltså och i kommentarsfälten håller de flesta med Streich.

Lekmand var ju inne på att Freiburg brukar vinna sina snömatcher.
Äh jag håller helt och fullt med Streich i detta ämne. Det är en del av sporten är ju nästan värre när det är kallt vet att det var - 15 en gång när jag var ung och var på en vintermatch.
Citera
2017-12-12, 18:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ska bli spännande att se BVBs första under Stöger idag och om han byter system direkt, om alls.
Samt om han kommer använda Isak som 2a ST eller använda den bänkplatsen till någon annan som passar hans idé bättre.
Hoppas verkligen att BvB vinner och att Stöger gör succé han gillar jag dom får gärna gå rent till sista omgången.
Citera
2017-12-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hoppas verkligen att BvB vinner och att Stöger gör succé han gillar jag dom får gärna gå rent till sista omgången.

Hade velat se lite troget 4-4-2 idag
Citera
2017-12-13, 23:20
Medlem
motvalls avatar
Kommer ett långt och genomtänkt inlägg om Bayern med Heynckes en dag, men inte nu.

I kväll vill jag njuta av hur laget spelade 1-0 mot tabelljumbon Köln. Gillar annars att se Schalke där uppe, var ett tag sedan, men sån är jag. Tabellen är väldigt jämn och ser helt annorlunda ut nu än den såg ut i oktobers början. En omgång kvar, så ännu mer kan hända när tre poäng kan vara tre steg upp och en förlust tre steg ner.
Citera
2017-12-13, 23:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Kommer ett långt och genomtänkt inlägg om Bayern med Heynckes en dag, men inte nu.

I kväll vill jag njuta av hur laget spelade 1-0 mot tabelljumbon Köln. Gillar annars att se Schalke där uppe, var ett tag sedan, men sån är jag. Tabellen är väldigt jämn och ser helt annorlunda ut nu än den såg ut i oktobers början. En omgång kvar, så ännu mer kan hända när tre poäng kan vara tre steg upp och en förlust tre steg ner.
Jag tycker också att det är kul om Schalke äntligen börjar hitta rätt. Dom verkar hittat rätt med den nye unge tränaren, Tedesco, efter år av tränarbyten och spelaromsättningar som byten av kalsonger. Men man kan aldrig veta med dom. Men det är en av Tysklands absolut största klubbar och dom behövs där uppe för att föra ligan framåt och bredda toppen bakom Bayern. Dom saknas även i Europaspelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in