2017-12-10, 20:11
Medlem
cyberkalles avatar
Piss och pest Hertha lyckades kvittera på övertid men Augsburg är otroligt nog före Dortmund så här långt in i säsongen.
Som den obotliga pessimist jag är så kollar jag hela tiden hur långt det är till nedflyttning och kval och det är långt kvar innan jag kan andas ut.
Augsburg var ju det laget som alla hade tippat att dom skulle komma sist inklusive jag själv så jag bara njuter så länge det bara går.
Citera
2017-12-10, 20:33
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Piss och pest Hertha lyckades kvittera på övertid men Augsburg är otroligt nog före Dortmund så här långt in i säsongen.
Som den obotliga pessimist jag är så kollar jag hela tiden hur långt det är till nedflyttning och kval och det är långt kvar innan jag kan andas ut.
Augsburg var ju det laget som alla hade tippat att dom skulle komma sist inklusive jag själv så jag bara njuter så länge det bara går.
Som H96-anhängare tänker jag precis likadant. Hannover har efter 15 omgångar 22 poäng, lika många som Dortmund och alltså 1 mindre än ovan nämnda FCA. Men som du säger är det ju inte Europaplatserna man sneglar upp mot utan snarare ner mot kvalstrecket. Tack vare Bremen och Freiburgs segrar är det nu ett riktigt getingbo på den undre tabellhalvan förutom Köln då som ligger toksist. Endast fyra poäng skiljer Wolfsburg på plats 11 och Bremen på plats 17.

Men som du säger ska man njuta så länge det går. 2-0 mot Hoffenheim satt fint efter en riktig snömatch. Ingen är nog överraskad över att de fasta situationerna avgjorde, och där är Hannover starka!
Citera
2017-12-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag tror att Dortmund är en lämpligare klubb än Bayern för Nagelsmann att ta ett kliv uppåt i karriären till att börja med i alla fall.
Men om Stöger nu gör succé i BvB då kan det bli svårt att bara kicka honom.

Ja Stöger är en bra fill-in faktiskt. Och kan dessutom göra de bra för framtiden OM nagelsmann inte skulle komma
Citera
2017-12-11, 11:01
Medlem
Lekmands avatar
https://www.facebook.com/HerzschlaegtfuerSCFreiburg/videos/1643794528976756/

Sammanfattning från Köln-Freiburg.
Citera
2017-12-11, 12:27
Medlem
Steff83s avatar
Puh. Vilken tur vi fick i CL mtp att vi blev grupptvåa!
Citera
2017-12-11, 12:46
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Puh. Vilken tur vi fick i CL mtp att vi blev grupptvåa!

Verkligen, även om Besiktas har spelat bra i gruppspelet så är de klart sämsta gruppettan. FCB brukar inte ha sådan tur i lottningen. Kul att att två av Barca-Chelsea eller PSG-Real är borta efter den här omgången.
Citera
2017-12-11, 13:36
Medlem
Nurnberg mot Dusseldorf 20.30 idag.

Hoppas vi Ishak fortsätter sin fina poängstreak. Assist förra matchen så får hoppas de blir eget mål idag!
Citera
2017-12-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nurnberg mot Dusseldorf 20.30 idag.

Hoppas vi Ishak fortsätter sin fina poängstreak. Assist förra matchen så får hoppas de blir eget mål idag!

Selfquote men skitsamma.

Vinner man så går man upp till 2a platsen och endast 1 poäng bakom 1an, Holstein Kiel som ligger på 33p.

Förlorar man åker stannar man på 3e plats med 3p försprång från 4an men sedan 5poäng upp till 2an så hade vart riktigt kul om man kunde knipa 3p ikväll.

Man har fortsatt 2a bäst målskillnad i ligan efter Holstein.
Citera
2017-12-11, 16:16
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja Stöger är en bra fill-in faktiskt. Och kan dessutom göra de bra för framtiden OM nagelsmann inte skulle komma
Ligamatch redan imorgon mot Mainz.
Någon som vet hur han kan tänkas ställa upp?
Citera
2017-12-11, 16:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Verkligen, även om Besiktas har spelat bra i gruppspelet så är de klart sämsta gruppettan. FCB brukar inte ha sådan tur i lottningen. Kul att att två av Barca-Chelsea eller PSG-Real är borta efter den här omgången.
Jo. Besiktas var ju det iaf jag hoppades på mest inför med vågade inte riktigt tro på det.
Citera
2017-12-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ligamatch redan imorgon mot Mainz.
Någon som vet hur han kan tänkas ställa upp?

Misstänker att det blir en relativt standard 11a med Puli / Yarmo från start på kanterna. Det mest intressanta för mig personligen är om Isak är på bänken som 2a striker även under Stöger och hur mycket lägre backlinje man kommer lira med.
Citera
2017-12-11, 19:53
Medlem
Germanofils avatar
Kelgrisen Nagelsmann kommer nu ut som "Weichei" ("mjukis") då han kräver att inga matcher ska få spelas när det snöar. I tysk media ställs detta uttalande mot ett från 2016 från Christan Streich då han sa att "tack och lov har inte alla klubbar råd med automatiska tak på arenorna så att vi fortfarande får spela under bar himmel". Olika åsikter alltså och i kommentarsfälten håller de flesta med Streich.

Lekmand var ju inne på att Freiburg brukar vinna sina snömatcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in