Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Piss och pest Hertha lyckades kvittera på övertid men Augsburg är otroligt nog före Dortmund så här långt in i säsongen.
Som den obotliga pessimist jag är så kollar jag hela tiden hur långt det är till nedflyttning och kval och det är långt kvar innan jag kan andas ut.
Augsburg var ju det laget som alla hade tippat att dom skulle komma sist inklusive jag själv så jag bara njuter så länge det bara går.
Som H96-anhängare tänker jag precis likadant. Hannover har efter 15 omgångar 22 poäng, lika många som Dortmund och alltså 1 mindre än ovan nämnda FCA. Men som du säger är det ju inte Europaplatserna man sneglar upp mot utan snarare ner mot kvalstrecket. Tack vare Bremen och Freiburgs segrar är det nu ett riktigt getingbo på den undre tabellhalvan förutom Köln då som ligger toksist. Endast fyra poäng skiljer Wolfsburg på plats 11 och Bremen på plats 17.
Men som du säger ska man njuta så länge det går. 2-0 mot Hoffenheim satt fint efter en riktig snömatch. Ingen är nog överraskad över att de fasta situationerna avgjorde, och där är Hannover starka!