Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug
Bilden av Eddie som raggarkung är helt och hållet en bild skapad av skivbolagen.
Mja, fast raggarna själva var rätt överens om det med under 80talet om jag minns rätt. Och även om mkt är suddigt har jag åkt många mil i raggarbil.....Hur ser dina minnen av raggarsvängen på den tiden ut?
Och det var ju faktiskt så att Errol själv vid vissa tillfällen inte riktigt visste vem han var, Eddie raggarnas kung eller Errol. Sen att iden kläcktes av CBS är väl rätt oviktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug
Men tittar vi på de som jag betraktar som "riktiga" raggare - 50-talsnostalgikerna med vattenkammat hår, tidsenliga kläder och välrenoverade finåk - där är Eddie Meduza ett stort tabu som sällan kommer på tal.
Det du kallar riktiga raggare är till 95% skitnödiga posörer som köpt ett komplett färdigt koncept. Eller välbeställda Svensson- gubbar som försöker köpa tillbaka sin ungdom. En del av dom var raggare för typ 40 år sen innan kärringen fick pli på dom.
Finns inga raggare längre men är det några som ska kallas det så är det slanen i sänkta pilsnerjänkare. Dom har iaf ett beteende och en agenda som har nån sorts gemensam beröringspunkt med raggarna som dom var 1959-79. Typ.
Hursomhelst så var som sagt raggarkulturen på utdöende när Eddie kom. Dödsryckningarna orkestrerades av Punkjävlar, Mera brännvin och kassettboxarna. Men även det var fan så mycket roligare än den jänkekultur som funnits de senaste 20 åren. Fy fan.