Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 01:22
  #181
Medlem
Blir alltid jätteglad när skäggbarnet Lennart är med. Gillar skarpt hans analyser. Mats Dagerlind är en konkurrent, vad hände med honom? Övriga är också uppskattade så klart.
Citera
2017-11-17, 18:03
  #182
Medlem
Skulle vara intressant att ta del av de allra första avsnitten. Det hela ska väl ha börjat någon gång kring 2012, inte sant? Vore intressant att höra hur framför allt Conrad (Daniel) lät i början då denna har blivit väldig radikaliserad liksom även sin kollega Carlqvist.
Citera
2017-12-11, 19:00
  #183
Medlem
Nordman88s avatar
Kanske dags av någon moderator att byta namn på den här tråden då Radio Länsman inte längre finns och Conrad o Jakob inte varit med på flera år.

Radio Länsmans nya namn är Verklighetschecken.

Har lyssnat nu på några avsnitt. Inte för att jag tycker denna podden ger mig mycket men det är något att ha i lurarna iaf när man jobbar och man redan lyssnat klart på alla andra bra poddar.

Var har Mats Dagerlind tagit vägen egentligen? Han var ju lätt den vassaste att lyssna på i denna podden och kom ofta med kloka resonemang om det dom pratar om. Tråkigt om han inte ska vara med mer.

Och kan någon förklara för mig var storheten ligger i den avståndstagande pajasen Roger Sahlström och varför han är en regelbunden gäst nu? Han är inte alls kul att lyssna på och verkar mest efterbliven i allting han säger, fast han inbillar nog sig själv att han är mer relevant än vad han faktiskt är. Tycker gott o väl man kan lämna denna svikare efter sig och ta in Dagerlind igen.
Citera
2017-12-11, 20:37
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman88

Radio Länsmans nya namn är Verklighetschecken.




Nej dom heter Verkpodden
Citera
2017-12-12, 04:23
  #185
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman88
Och kan någon förklara för mig var storheten ligger i den avståndstagande pajasen Roger Sahlström och varför han är en regelbunden gäst nu? Han är inte alls kul att lyssna på och verkar mest efterbliven i allting han säger, fast han inbillar nog sig själv att han är mer relevant än vad han faktiskt är. Tycker gott o väl man kan lämna denna svikare efter sig och ta in Dagerlind igen.
Sahlström har jag nog en hatkärlek till. Han ska alltid vara så ironisk och dra liknelser till sin spets. Han tror han är smart och rolig, men det är han inte. En tvättäkta counterjihadist dessutom, en "Sverigevän" som går i bräschen för bögerier och den liberala demokratin.

"Muslimerna är de riktiga fascisterna!"
Citera
2017-12-12, 21:16
  #186
Medlem
Nordman88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Sahlström har jag nog en hatkärlek till. Han ska alltid vara så ironisk och dra liknelser till sin spets. Han tror han är smart och rolig, men det är han inte. En tvättäkta counterjihadist dessutom, en "Sverigevän" som går i bräschen för bögerier och den liberala demokratin.

"Muslimerna är de riktiga fascisterna!"

Precis så.

Roger Sahlström har på senare tid tagit avstånd från alla sina forna vänner och kollegor och har mer eller mindre karaktärsmördat varenda person som ens tittat litegrann till höger som SD som det ondaste som finns. Roger har inte gjort det lätt för sig precis att ta sig ur denna fällan han satt sig själv i om han i framtiden vill göra sig vän med nationalister igen utan att behöva be om ursäkt för sitt urusla beteende mot dess företrädare.

Han har för sjutton svårt för att erkänna att Sverige tillhör svenskarna och att det är dom vita svenskarna som primärt ska bo här i sitt egna hemland. Det framkallar obehagliga känslor för honom. "Alla är välkomna om dom gör rätt för sig". Tycker han även att alla är välkomna till Israhell? Eller att Japan kan bebos av Kongo negrer, bara dom gör rätt för sig "that's it!"?

Vad han tycker sig tjäna på detta avståndstagandet är oklart. Möjligtvis vill han markera för den judiska lobbyn hur pro-israel han är och att han älskar judarna och stödjer deras sak i "kampen mot muslimerna" eller något sådant trams.

Roger Sahlström - PAJAS!
__________________
Senast redigerad av Nordman88 2017-12-12 kl. 21:18.
Citera
2018-01-29, 01:29
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Sahlström har jag nog en hatkärlek till. Han ska alltid vara så ironisk och dra liknelser till sin spets. Han tror han är smart och rolig, men det är han inte. En tvättäkta counterjihadist dessutom, en "Sverigevän" som går i bräschen för bögerier och den liberala demokratin.

"Muslimerna är de riktiga fascisterna!"

Roger gillar jag. Ironi behövs. Stämmer det att sd-Roger -och Sjunnesson har två ensamkommande skäggbarn som inneboende? Kvinnliga ensamkommande är ju ovanliga men t om Roger fattar att det skulle ge rubriker eller?

Lennart, tack.
Citera
2018-01-29, 13:56
  #188
Medlem
zBr9s avatar
Rubrikändring då podden bytt namn och medverkande.

Från:

Radio Länsman! Med Länsman Konrad å Jakob

Till:

Verkpodd med Länsman, Roger Sahlström, Lennart Matikainen och gäster

/moderator
Citera
2018-02-09, 23:37
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Rubrikändring då podden bytt namn och medverkande.

Från:

Radio Länsman! Med Länsman Konrad å Jakob

Till:

Verkpodd med Länsman, Roger Sahlström, Lennart Matikainen och gäster

/moderator

Får nog ändra igen. Podden heter ju "Verklighetschecken".
Citera
2018-02-10, 23:12
  #190
Medlem
Nordman88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-GER-EBOLA
Får nog ändra igen. Podden heter ju "Verklighetschecken".

Samt Länsman kallar sig för Lelle numera istället för Länsman. Lelle har verkligen bytt namn på sig själv och sin podd ovanligt många gånger genom åren måste jag få påstå.

Herr Nationell > Herr Nationell Radio > Radio Länsman > Radio Realism > Verklighetschecken

Kanske har jag glömt någon där men det är så jag tror det sett ut. Iallafall så har Lelle gjort en lång resa sedan han började med Herr Nationell projektet och han har drivit det mer eller mindre själv på sin fritid, trots många som har kritiserat och mobbat honom så har han ändå legat i. Trots att jag heller aldrig har varit något större fan eller följare av honoms projekt genom tiderna så får jag ändå ge honom lite beröm över att han klarat o hålla på så länge. Lelle slår mig som en genuint ödmjuk människa, som kanske inte är så smart alla gånger men som ändå gör något han gillar att hålla på med.

Men jag ska inte säga att denna podden är intressantare än någon annan då Lelle samt hans gäster är väldigt långt efter på den politiska planhalvan för mig och alldeles för pro-SD, då jag snarare är pro-NMR. Men jag känner iallafall att Lelle och hans podd försöker inte utge sig för att vara något annat än de inte är och dom står på en ganska stabil grund där man vet var man har dom. Till skillad från idioterna Ingrid & Conrad som verkar se sig själva som det bästa som kunnat hända den nationella oppositionen på decennier. Dom kan byta åsikter från ena veckan till en annan, är extremt egocentriska i sitt sätt att vara, kallar sig första vågens dissidenter och hänger med pedofilvurmande bajsporrstjärnor. Där har vi två virrpannor om något.
__________________
Senast redigerad av Nordman88 2018-02-10 kl. 23:19.
Citera
2018-02-11, 10:00
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-GER-EBOLA
Får nog ändra igen. Podden heter ju "Verklighetschecken".

Namnet är Verkpodd på deras youtubekanal.

https://www.youtube.com/results?search_query=verkpodd

Men jag håller med föregående att herr Länsman verkar gilla att byta namn.
Citera
2018-02-20, 17:01
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Namnet är Verkpodd på deras youtubekanal.

https://www.youtube.com/results?search_query=verkpodd

Men jag håller med föregående att herr Länsman verkar gilla att byta namn.

https://www.spreaker.com/show/verklighetschecken

"VERK" är ju förkortningen på VERKlighetschecken

Var ju "RLM" för Radio Realism förut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback