Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 03:10
  #1
Medlem
ariananicole99s avatar
Jag kollapsade nyss helt från ingenstans. Det svartnade för mig när jag stod upp och helt plötsligt vaknade jag upp på golvet(!) vet ej hur länge jag låg där eller om det bara gick nån sekund? Känner mig jätte skum i hela kroppen. Har aldrig hänt mig förut!
Jag har bara tagit sertralin och mirta. Vet ej om man ska blanda dem men jag kände mig nästan ''tjackad'' på sertralinet typ stel, sömnlös och rastlös, så jag tog 30mg mirta för det brukar jag bli trött av, så jag trodde att man kunde ''väga upp det'' lite. Inte tagit något annat, varken droger eller medicin.

Bör jag oroa mig?
Citera
2017-12-12, 03:17
  #2
Medlem
Snobben06s avatar
Ring sjukvårdsupplysningen på 1177 och berätta vad som hände så kan de hjälpa dig.
Citera
2017-12-12, 03:19
  #3
Medlem
Dennis-Vatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ariananicole99
Jag kollapsade nyss helt från ingenstans. Det svartnade för mig när jag stod upp och helt plötsligt vaknade jag upp på golvet(!) vet ej hur länge jag låg där eller om det bara gick nån sekund? Känner mig jätte skum i hela kroppen. Har aldrig hänt mig förut!
Jag har bara tagit sertralin och mirta. Vet ej om man ska blanda dem men jag kände mig nästan ''tjackad'' på sertralinet typ stel, sömnlös och rastlös, så jag tog 30mg mirta för det brukar jag bli trött av, så jag trodde att man kunde ''väga upp det'' lite. Inte tagit något annat, varken droger eller medicin.

Bör jag oroa mig?

Nej du bör inte oroa dig.

Akta dig däremot antidepp mediciner som ska fungera efter 2 veckor när man käkar dem. Sånna är inte bra och ominstallerar hela hjärnan.

Medicin som fungerar efter 30 minuter är bra att ta
Citera
2017-12-12, 03:20
  #4
Medlem
ariananicole99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobben06
Ring sjukvårdsupplysningen på 1177 och berätta vad som hände så kan de hjälpa dig.

att jag inte tänkte på det! tack!
Citera
2017-12-12, 03:22
  #5
Medlem
ariananicole99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis-Vatan
Nej du bör inte oroa dig.

Akta dig däremot antidepp mediciner som ska fungera efter 2 veckor när man käkar dem. Sånna är inte bra och ominstallerar hela hjärnan.

Medicin som fungerar efter 30 minuter är bra att ta

har ätit ssri sedan augusti ca!

vilka antidepp funkar på så kort varsel menar du? ska prata med VC om nya, tycker dessa är SKIT.
Citera
2017-12-12, 03:23
  #6
Medlem
Snobben06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ariananicole99
att jag inte tänkte på det! tack!

Det var så lite.
Citera
2017-12-12, 03:27
  #7
Medlem
Dennis-Vatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ariananicole99
har ätit ssri sedan augusti ca!

vilka antidepp funkar på så kort varsel menar du? ska prata med VC om nya, tycker dessa är SKIT.


Benzodiasepan är guldvärt och tar bort all ångest och deppresion.

Jag har det utskrivet och då är det Xanor jag tar.

Dessa är några av benzo

Xanor
Stesolid
Iktrovil
Rivotril
Xanax
Valium
Roche

jag vet att det hade funkat 100%
Man är ständigt glad och tänker positivt.
Dock är det beroendeframkallande så lite försiktig ska man va
Citera
2017-12-12, 09:59
  #8
Medlem
Det där med benso får man aldrig ut av läkaren. Dom är så hårda och håller i tabletterna man behöver. Fick stesolid under tiden jag skulle äta ssri. Jag sket i ssri och åt bara stess. Vart nekad 1månad senare när jag behövde mer fast jag tog max 1 om dagen..
5mg
Citera
2017-12-16, 03:21
  #9
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis-Vatan
Benzodiasepan är guldvärt och tar bort all ångest och deppresion.

Jag har det utskrivet och då är det Xanor jag tar.

Dessa är några av benzo

Xanor
Stesolid
Iktrovil
Rivotril
Xanax
Valium
Roche

jag vet att det hade funkat 100%
Man är ständigt glad och tänker positivt.
Dock är det beroendeframkallande så lite försiktig ska man va

Att börja med benso för att bota vardagsångest måste vara det dummaste man kan göra.
Det är som att be om att förstöra sitt liv för en låååång framtid, om inte för all framtid.

En polare hade iktorivil utskrivet, fungerade väl bra mot hans ångest, dock blev han ju totalt apatisk och omotiverad att göra något produktivt. Var nog inte så kul när läkaren drygt 2 år senare bara sa "Nej, nu kommer jag inte skriva ut något mer" från ingenstans. Men cold-turkey och inläggning, det helvete han gick igenom vill jag inte ens tänka på.
Inte alla som skulle klara av en sådan sak, men som tur är gjorde han det och har lyckats mestadels hålla sig ifrån benso sedan dess.
Men många blir slavar för en låååång tid om inte hela livet. När läkaren säger stopp börjar de antingen handla illegalt, försöka byta läkare tills någon skriver ut, eller får ett totalt helvete i några år om de ska sluta. Sedan när de väl lyckats sluta står de där på ruta 1 igen, precis som innan.

Enda jag skulle rekommendera benso till är tillfällig ångest uppkommet från något trauma, så som allvarlig sjukdom, dödsfall, PTSD eller vad det nu kan vara. Något som behöver bearbetas under en tid, och inte går att komma ifrån. Men som kommer ge med sig efter ett tag, och då kan man även sluta med benson.
Att ta det mot daglig ångest som egentligen bottnar i ett pissigt liv är inte speciellt smart, det är och kommer alltid bara vara en tillfällig flykt från sina problem, men det är min åsikt.
Citera
2017-12-20, 13:59
  #10
Medlem
kumlafucker84s avatar
Du bör inte ta dem. Kör på theralen eller xanor istället. Det är bra grejer har jag hört
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback