2017-12-11, 18:06
Medlem
Cruachans avatar
Känns oroväckande med alla dessa värvningar i tiomiljonersklassen, samtidigt som vi misslyckas med Europaspelet. Lätt att dra paralleller till hur IFK Göteborgs storhetstid slutade. Nu är vi visserligen långt ifrån ekonomisk kollaps, men är man pessimistiskt lagd så GÅR det att oroa sig.

Förlustaffärerna Bonke och Sarfo är sådana som kan hålla mig vaken om nätterna. Visst, man ska inte döma ut Bonke efter 45 minuter uselhet, men är man pessimistiskt lagd så GÅR det att oroa sig.

Vad gäller Binaku så har jag sett för lite för att tycka något kring det sportsliga. Tio miljoner för en 22-åring som inte är given i Häcken-elvan känns dock inget vidare. Med det sagt: Safaris höstsäsong var bedrövlig och ett nyförvärv är ett måste.
Citera
2017-12-11, 18:11
Medlem
Cruachans avatar
Tinnerholm till New York City? https://www.fotbollskanalen.se/usa/uppgifter-tinnerholm-till-mls---klar-for-new-york-city/

Att bo i New York och spela boll låter helt okej.
Citera
2017-12-11, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det allra enklaste är att fråga så här istället. Ifall Binaku så som han ser ut idag inte tillhört Häcken och det ryktades om att ni skulle ge 10 miljoner för honom hur hade du reagerat på det? Hade du tyckt att han är värd det?

5 miljoner hade varit rena drömmen men 10 miljoner för en spelare som fortfarande anses vara en bänkspelare känns lite väl magstarkt. Även om han lyckas hos oss så lär man inte kränga honom vidare för mycket mer än 10 miljoner så hur jag även vänder och vrider på detta ifall nu övergångssumman stämmer är det inte logiskt att ge så mycket för en spelare som inte tillhör den "högre" hyllan som MFF alltid pratar om att uppnå.

Vi har redan som det verkar i dagsläget bränt 20+ miljoner på två grisar i säcken. Jag ser gärna att vi undviker att göra det fler gånger.

Jag tycker visserligen att Binaku är oerhört intressant men nej, jag hade inte varit glad om Sonny hade lagt 10 miljoner på honom i dagsläget. Men. Om han hade spelat hos er eller någon annan klubb med pengar så hade jag ändå förstått att ni inte skulle vilja släppa honom billigt. Det finns liksom ingen anledning att sälja en lovande spelare till dagens marknadsvärde om man inte verkligen behöver få in pengar.

Med tanke på Binakus relativt långa kontrakt och Häckens tro på honom så är det lite utav säljarens marknad. Visst, är ni beredda att betala mer än vad han är värd i nuläget kan det vara intressant att sälja honom, om inte så spelar det liksom ingen roll.
Citera
2017-12-11, 18:44
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Tinnerholm till New York City? https://www.fotbollskanalen.se/usa/uppgifter-tinnerholm-till-mls---klar-for-new-york-city/

Att bo i New York och spela boll låter helt okej.
Synd, lär inte bli någon landslagsspelare av honom. De som sticker utanför Europa i tidig ålder brukar stagnera.
Citera
2017-12-11, 19:10
Medlem
Citat:
Har Danne fått fnatt eller? Tio mille för en kille som satt på bänken på hösten. Ifall han fortsätter sätta sprätt på pengarna så lär kassan sina ganska snabbt. Nej, missar man Europaspel nästa säsong då lär det svida ordentligt rent ekonomiskt.
Hur är Dannes hit-rate på att köpa billigt och sälja dyrt? Sana, Sarfo, Safari? Malmö har väl pengar ändå?
Citera
2017-12-11, 19:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Har Danne fått fnatt eller? Tio mille för en kille som satt på bänken på hösten. Ifall han fortsätter sätta sprätt på pengarna så lär kassan sina ganska snabbt. Nej, missar man Europaspel nästa säsong då lär det svida ordentligt rent ekonomiskt.

Jag blev överraskade över att han spelade så pass mycket.

Squad: 25, Starting eleven: 15, Substituted in: 7, On the bench: 3, Suspended: 2, Injured: 0,

Bänken: Omg. 19, 20, 21. Avstängd: omg. 15, 18. Tre matcher utanför truppen efter avstängning för gula kort i omg 18.

Transfermarkt värderar honom till 300 k €.
Citera
2017-12-11, 19:57
Medlem
LT10s avatar
Enligt sportbladet är Jonathan Ring nu klar på ett treårskontrakt, lär väl presenteras i dagarna då. Intressant värvning måste jag säga. Såg väldigt bra ut under höstsäsongen när han återvände till Kalmar och har egenskper jag gillar, som jag tror kan passa oss väldigt bra.

Det i sin tur gör väl att Mange Eriksson är såld. Tråkigt men väntat.
Citera
2017-12-11, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tycker visserligen att Binaku är oerhört intressant men nej, jag hade inte varit glad om Sonny hade lagt 10 miljoner på honom i dagsläget. Men. Om han hade spelat hos er eller någon annan klubb med pengar så hade jag ändå förstått att ni inte skulle vilja släppa honom billigt. Det finns liksom ingen anledning att sälja en lovande spelare till dagens marknadsvärde om man inte verkligen behöver få in pengar.

Med tanke på Binakus relativt långa kontrakt och Häckens tro på honom så är det lite utav säljarens marknad. Visst, är ni beredda att betala mer än vad han är värd i nuläget kan det vara intressant att sälja honom, om inte så spelar det liksom ingen roll.

Har egentligen inget att anmärka på att ni sätter ett så högt pris som möjligt. Ni hade inte klarat er länge ifall ni undervärderat era spelare. Att ni vill ha så bra kompensation som möjligt för en "ung talang" (som 22-åring tycker jag han borde ha en fast plats hos er även om jag gillar Arkivuo) kommer inte som en överraskning. Vi lär inte kunna upprepa en Larsson övergång igen från er.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är Dannes hit-rate på att köpa billigt och sälja dyrt? Sana, Sarfo, Safari? Malmö har väl pengar ändå?

Skulle nog säga Kjartansson (nja) samt i synnerhet Kiese Thelin är hans bästa nyförvärv rent ekonomiskt. Bara för att vi har pengar behöver vi inte kasta bort det bara för sakens skull.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag blev överraskade över att han spelade så pass mycket.

Squad: 25, Starting eleven: 15, Substituted in: 7, On the bench: 3, Suspended: 2, Injured: 0,

Bänken: Omg. 19, 20, 21. Avstängd: omg. 15, 18. Tre matcher utanför truppen efter avstängning för gula kort i omg 18.

Transfermarkt värderar honom till 300 k €.

Nu vet jag inte hur Transfermarkt får fram värdet men det låter vettigt. Kan man få Binaku för 6-7 miljoner istället så har man iaf skapat sig lite utrymme att tjäna lite pengar på en framtida övergång ifall det blir succé i MFF.
Citera
2017-12-12, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Synd, lär inte bli någon landslagsspelare av honom. De som sticker utanför Europa i tidig ålder brukar stagnera.

Må så va, men att bo i New York, spela fotboll som jobb och få en skaplig lön skulle jag värdera högre än en eventuell landslagsplats. Hellre det än att spela i Tyskland, Holland, England mm. Visst att man kanske kan tjäna mer pengar på sikt men jag skulle uppskatta äventyret mer än pengar. Lär ju ändå vara en lön man kan leva på bra och lite därtill. Hade jag haft den talangen hade jag nog rest jorden runt och spelat boll, typ USA, Australien, Kina och avsluta i Spanska andradivisionen eller något.
Citera
2017-12-12, 06:27
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Må så va, men att bo i New York, spela fotboll som jobb och få en skaplig lön skulle jag värdera högre än en eventuell landslagsplats. Hellre det än att spela i Tyskland, Holland, England mm. Visst att man kanske kan tjäna mer pengar på sikt men jag skulle uppskatta äventyret mer än pengar. Lär ju ändå vara en lön man kan leva på bra och lite därtill. Hade jag haft den talangen hade jag nog rest jorden runt och spelat boll, typ USA, Australien, Kina och avsluta i Spanska andradivisionen eller något.

Visst är det så men MLS är en rätt svängig liga, likaså kinesiska ligan.

Sen avrundar man inte karriären i spanska andraligan, det är inte direkt superettan vi pratar om. Förstår vad du menar, men den ligan håller nog mer klass än kinesiska.
Citera
2017-12-12, 08:05
Medlem
Någon Sundsvallssupporter eller annan som har bra koll på vad för typ av spelare Robert Lundström är som är på gång till oss?

Bra offensivt men sämre defensivt?

Snabb som Rasmus L?

osv
Citera
2017-12-12, 11:37
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j_e_s_p_e_r_
Någon Sundsvallssupporter eller annan som har bra koll på vad för typ av spelare Robert Lundström är som är på gång till oss?

Bra offensivt men sämre defensivt?

Snabb som Rasmus L?

osv
Typ ja, som Eric Larsson är han.
Snabb, löpstark och var ett offensivt vapen för oss när han var i Sundsvall.
Var ju bara hos oss ett halvår 2015 så det var ett tag sedan jag såg honom men det är så jag kommer ihåg honom.

Ingen aning om han håller nivå för att spela i ett AIK som vill utmana om guldet men han var väldigt bra när han lämnade, med Gif mått mätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in