2017-12-12, 11:47
Medlem
paras0nics avatar
Accam till AIK - ngn mer som hört det ryktet? Figurerade väl runt förra året med, men bör tas med en stor nypa salt.
Citera
2017-12-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Enligt sportbladet är Jonathan Ring nu klar på ett treårskontrakt, lär väl presenteras i dagarna då. Intressant värvning måste jag säga. Såg väldigt bra ut under höstsäsongen när han återvände till Kalmar och har egenskper jag gillar, som jag tror kan passa oss väldigt bra.

Det i sin tur gör väl att Mange Eriksson är såld. Tråkigt men väntat.
Har egentligen ingen koll på Ring, men de highlights jag sett så ser han ut att vara snabb på att driva boll. Verkar också gilla att driva in från kanten, så det vi får är nog en snabbare ytter men som förmodligen är mindre målfarlig.

Att Mange skulle lämna kändes rätt självklart i och med den poängproduktion han haft. När var senast en skytteligavinnare inte lämnade allsvenskan senast sommaren därpå? Min gissning är att Ring presenteras först när Mange är såld. Haris ses även i fortsättningen som en backup.

I övrigt så rapporerar fotbolldirekt (nåja) om att DIF är nära med Hampus Finndel från Groningen (tidigare i BP). Ska tydligen ha varit en av "de största talangerna för sin årskull" och det låter ju alltid lovande. Men är knappast en spelare för startelvan 2018. http://www.fotbolldirekt.se/2017/12/12/avslojar-djurgarden-nara-hyllade-17-aringen-tillatelse-att-traffas/
Citera
2017-12-12, 15:06
Medlem
Abubakari till Helsingborg. Köttigt mittfält med honom och Persson
Citera
2017-12-12, 15:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Synd, lär inte bli någon landslagsspelare av honom. De som sticker utanför Europa i tidig ålder brukar stagnera.

Att konkurrera med Lustig, Krafth och ev. Beijmo så kan ha tagit pengarna i stället för att bli en bänkspelare i landslaget.
Citera
2017-12-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Abubakari till Helsingborg. Köttigt mittfält med honom och Persson

Är han något att ha som spelare?
Citera
2017-12-12, 16:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77

Bänkar inte Bojanic, men vem gör det.
Citera
2017-12-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bänkar inte Bojanic, men vem gör det.

Inte många, men han spelar som släpande anfallare nuförtiden. Hade HIF gjort mål på de chanser han skapat med sina passningar så hade han ståtat med 10-15 assist under hösten. Nästa år blommar han ut! Han kovade personligen att tvåfotsdribblingarna var på väg tillbaka, antar de kommer nästa år.

Är Abu samma spelartyp som Perhson då eller?
Citera
2017-12-12, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77

Jag skulle säga att han är komplett som defensiv mittfältare. Ruggigt stark i närkampsspelet, har en fantastisk teknik och ett lugn med bollen i trängda situationer som ytterst få andra i allsvenskan har. Lägg därtill att han faktiskt har ett fint långskott även om han haft ett jädra oflyt med uteblivna mål under sin tid i Häcken.

Hans enda svaghet som jag ser det är att han är lite dum i huvudet ibland och kan tappa det.

Hursomhelst har han varit en av mina favoriter under tiden i Häcken. Jag förstår dock att dom släpper honom med tanke på att vi har två unga lovande spelare som måste få speltid bredvid Faltsetas och Friberg i år. Dessutom var han en av våra dyraste spelare.
Citera
2017-12-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag skulle säga att han är komplett som defensiv mittfältare. Ruggigt stark i närkampsspelet, har en fantastisk teknik och ett lugn med bollen i trängda situationer som ytterst få andra i allsvenskan har. Lägg därtill att han faktiskt har ett fint långskott även om han haft ett jädra oflyt med uteblivna mål under sin tid i Häcken.

Hans enda svaghet som jag ser det är att han är lite dum i huvudet ibland och kan tappa det.

Hursomhelst har han varit en av mina favoriter under tiden i Häcken. Jag förstår dock att dom släpper honom med tanke på att vi har två unga lovande spelare som måste få speltid bredvid Faltsetas och Friberg i år. Dessutom var han en av våra dyraste spelare.

Låter fint! Då finns det hopp, men med HIF: inneboende otur så drar han väl korsbandet två v innan premiären.
Citera
2017-12-12, 18:13
Medlem
anteri17s avatar
Det går ngt snack om att Sirius blir uppköpta, när det snarare är bänkspelare som lämnar utan att få förnyat kontrakt.

Jonsson

Larsson Eiswohld Persson Arvidsson

CG Andersson

Lundholm Ogbu Vecchia

Maholli

Det här är en bra elva, och många gånger bättre än de som spelade ifjol (Eiswohld, Ogbu, Vecchia, Maholli och Andersson gjorde bara halva säsonger eller mindre).

Mer oroväckande är att bänken inte existerar. En handfull spelare måste in för att göra främst Jarl, Haglund och Kindlund sällskap på bänken.
Citera
2017-12-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det går ngt snack om att Sirius blir uppköpta, när det snarare är bänkspelare som lämnar utan att få förnyat kontrakt.

Jonsson

Larsson Eiswohld Persson Arvidsson

CG Andersson

Lundholm Ogbu Vecchia

Maholli

Det här är en bra elva, och många gånger bättre än de som spelade ifjol (Eiswohld, Ogbu, Vecchia, Maholli och Andersson gjorde bara halva säsonger eller mindre).

Mer oroväckande är att bänken inte existerar. En handfull spelare måste in för att göra främst Jarl, Haglund och Kindlund sällskap på bänken.
Anderson är väl klar för Djurgården?
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/klar-for-djurgarden-har-statt-i-klacken/
Citera
2017-12-12, 21:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Anderson är väl klar för Djurgården?
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/klar-for-djurgarden-har-statt-i-klacken/

https://www.siriusfotboll.se/spelare/elias-andersson/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in