2017-12-11, 18:37
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magne.m
0,20 % i courtage. Ganska rimligt med tanke på att jag betalar ungefär 0.25 % på Avanza för aktieköp/-sälj.

Vilka kryptovalutor har du och varför har du köpt just dem?

PINK
ZEN
ITZ
Groestl
ZEC
Zero
XRP(Ripple)
Komodo
Octanox
Credits(CRDS)
HUSH
POStoken
Html
Elixir
OmiseGO
ETH
XRB(RaiBlocks)
XMR(Monero)
BTC
Rain
ARK
BitcoinZ
XLM
BTC cash
UBIQ
Europe

Detta är de flesta men inte alla jag har, och mängden varierar såklart kraftigt då vissa är gamla projekt eller bara inte sålt av. Men där är en fingervisning iaf

html, elixir, kmd och zero är väl de hetaste jag har. Men allt kan hända Sjukt skoj att följa. och givetvis finns alla coins i en excel som autoupdaterar priset. använder pluginet cryptofinance i google!
Citera
2017-12-11, 19:26
Medlem
4yoonlys avatar
Vet inte om detta är rätt forum... Men pysslade lite med mining för många år sedan, loggade precis in på sidan (bytt URL, osv... mindes inte lösen osv osv) och jag har lite där att hämta ser det ut som...

Men som reglerna såg ut då (det är en pool) så har jag inte nått till "payout"... vill dra igång igen på något enkelt sätt.. har 3 AMD GPU's i burken, men min pool rekommenderar inte GPU mining vilket jag kan förstå... men jag skiter i vilket om jag skall vara helt ärlig... vill bara nå payout och just nu betalar jag inte strömmen heller... så det får ta den tid det tar inte mig emot...

Mina gamla miners är ju stendöda och fungerar inte längre... och orkar inte sätta mig in i detta längre...
Såå... vad kan jag ladda ner med enkel konfig för att mina på min W7/64 med ett par AMD GPU's som är helst med ett GUI?

Och jag vet, det kommer ta månader innan min lilla lilla payout... det är ASICS som gäller... men om någon kan svara på min fråga? har laddat ner ett par varianter, CG/BGF miner och Awesome miner men får inget att lira... det kan vara min pool (men den är rätt stor, och har lite "help").

Just nu har jag rätt dålig bandbredd och det kan vara en av orsakerna men jag får ingen connection i princip... och min pool stats verkar inte uppdatera sig...
Citera
2017-12-11, 19:36
Medlem
Tänkte kolla om någon vet, satte in en Limit order i innan lunch idag på köp av BTC vid 13,500 euro. Såg nu att ordern gått igenom och jag ökat på mitt BTC innehav ytterliggare. Men vad jag kan se från graferna på bitfinex har inte kursen varit nere så lågt under dagen men hade en dal vid 13,600 vid en kort tidpunkt. Är det så att någon sålt för under 13,600 och matchats med min order men inte att det inte påverkat grafen eller? Såg även att det köpet så slapp jag betala fee på? Medans alla andra limit orders jag gjort tidigare har det varit fee på?

Har förstått att Market orders läggs det taker fee på men limit orders är det makers fee på. Men varför behövde jag inte betala någon makers fee denna gången?
Citera
2017-12-11, 21:42
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
PINK
ZEN
ITZ
Groestl
ZEC
Zero
XRP(Ripple)
Komodo
Octanox
Credits(CRDS)
HUSH
POStoken
Html
Elixir
OmiseGO
ETH
XRB(RaiBlocks)
XMR(Monero)
BTC
Rain
ARK
BitcoinZ
XLM
BTC cash
UBIQ
Europe

Detta är de flesta men inte alla jag har, och mängden varierar såklart kraftigt då vissa är gamla projekt eller bara inte sålt av. Men där är en fingervisning iaf

html, elixir, kmd och zero är väl de hetaste jag har. Men allt kan hända Sjukt skoj att följa. och givetvis finns alla coins i en excel som autoupdaterar priset. använder pluginet cryptofinance i google!

Har du nyss börjat eller varit med en längre tid?
Citera
2017-12-12, 00:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
PINK
ZEN
ITZ
Groestl
ZEC
Zero
XRP(Ripple)
Komodo
Octanox
Credits(CRDS)
HUSH
POStoken
Html
Elixir
OmiseGO
ETH
XRB(RaiBlocks)
XMR(Monero)
BTC
Rain
ARK
BitcoinZ
XLM
BTC cash
UBIQ
Europe

Varför inte IOTA?
Citera
2017-12-12, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
"By July 2019, the bitcoin network will require more electricity than the entire United States currently uses. By February 2020, it will use as much electricity as the entire world does today."

Extrapolera data från X till Y funkar nästan aldrig. Speciellt inte om grundpåståendet är mycket ovisst. Ingen som vet exakt hur mycket el som används. Men Bitcoin-mining, och alla andra lyckade kryptovalutor, handlar om lönsamhet för miners. Anledningen till att det går åt mycket el är för att många minear.

Om värdet går upp så betyder det att det är mer lönsamt att minea, då blockrewards och transkationsavgifter kommer i den valutan de minear. Det kommer att leda till att fler minear. Det kommer att leda till att svårigheten går upp. Till slut kommer vi nå en nivå där begränsningen från svårigheten och lönsamheten från värdet på valutan når jämnvikt. När detta händer (vilket det redan gör) så kommer miningen inte att öka och den drar inte så mycket mer el.

Finns ingen naturlag som säger att miningen alltid måste öka över tiden. Miningen ökar för att det är lönsamt, om det slutar vara lönsamt kommer det att minska (eller stå still).

Citat:
Ursprungligen postat av kjellbrel
Så redan om 10 år från nu ser vi nästintill försumbara tillskott. Kan vara bra att reflektera över för de som funderar över år 2140.

Tja, vet inte riktigt vad du vill säga med det. Men se ovan. Det är ingen naturlag som säger att hash/second måste öka. Om det inte blir lönsamt att minea kommer några att sluta, men då förändras lönsamheten så det kanske helt plötsligt blir lönsamt att minea för de som är kvar.

Om BTC-kedjan ens finns kvar vid den tidpunkten kommer nog transaktions-avgifterna vara helt makalöst stora. BCH däremot kommer "aldrig" att ha fulla block och om BCH används mycket då så kommer det säkert vara block som mäts i gigabyte, och innehålla flera miljoner transaktioner. Så avgiften per transaktion är fortfarande liten men då det är många många många fler så blir det ändå mer till minern.

Men BCH vs BTC är en helt annan diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Alla transaktioner läggs i en kö och dom som betalar mest i avgift får förtur och övriga får vänta tills kön blir mindre.

Tekniskt sätt inte helt korrekt. Den som minear ett block kan helt fritt välja vilka transaktioner han/hon tar med (om ens några). Men att i en värld som BTC, med strypta och patetiskt små block, inte ta med de som betalar mest per bytes är ju bara dumt.

Men inget som säger att en miner måste ta med de transaktioner som betalar bäst. Dock är den absoluta majoriteten av miners med i spelet för att tjäna så mycket pengar som möjligt, så det ligger i deras intresse att ta med de transaktioner som betalar bäst.
Citera
2017-12-12, 01:21
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Tja, vet inte riktigt vad du vill säga med det. Men se ovan. Det är ingen naturlag som säger att hash/second måste öka.
Ett tips är nog att läsa vad jag skriver istället, så bör du upptäcka att det enbart handlar om modellen för block rewards i inlägget du citerade. Lite förvirrad? Felcitering kanske?
Citera
2017-12-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellbrel
Ett tips är nog att läsa vad jag skriver istället, så bör du upptäcka att det enbart handlar om modellen för block rewards i inlägget du citerade. Lite förvirrad? Felcitering kanske?

Citerade rätt, men förstod inte riktigt vad du ville säga bara. Det är välkänt att Bitcoins kommer "ta slut", till skillnad från fiat som trycks hela tiden. Det är inte ett problem, snarare tvärtom.
Citera
2017-12-12, 01:27
Medlem
Citat:

Jag tipsade om Cryptofinance i en egen tråd, detta är ett ovärderligt verktyg för mig redan efter några dagar då det håller bra koll på min mining.
Citera
2017-12-12, 01:45
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Citerade rätt, men förstod inte riktigt vad du ville säga bara.
Det lät väldigt förvirrat när du verkade tro att jag påstått något om mining-incitament i det inlägget. Undrar verkligen var du hittade det.

Citat:
Det är välkänt att Bitcoins kommer "ta slut", till skillnad från fiat som trycks hela tiden. Det är inte ett problem, snarare tvärtom.
Du verkar hitta alla möjliga saker som jag tydligen påstår. Du låter fortfarande rätt förvirrad.
Citera
2017-12-12, 04:10
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magne.m
Har du nyss börjat eller varit med en längre tid?

Har varit "in and out" sedan 2013 ungefär, men har aldrig haft så stort kapital i crypto som nu. Mot sjusiffrigt!
Citera
2017-12-12, 04:12
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Jag tipsade om Cryptofinance i en egen tråd, detta är ett ovärderligt verktyg för mig redan efter några dagar då det håller bra koll på min mining.

Ja det är grymt! Underlättar enormt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in