2017-12-11, 14:54
Medlem
Det är väl en gemensam uppfattning om att bitcoin är den hittills största bubblan. När skulle ni sia om att den spricker? inom en snar framtid eller om säg ett år?
Citera
2017-12-11, 15:01
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happygirl80
Det är väl en gemensam uppfattning om att bitcoin är den hittills största bubblan. När skulle ni sia om att den spricker? inom en snar framtid eller om säg ett år?

jag tror den kommer "minikrasha" ett antal gånger, men återhämta sig relativt snabbt för att sedan gå mot 20K usd+
Citera
2017-12-11, 16:40
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
jag tror den kommer "minikrasha" ett antal gånger, men återhämta sig relativt snabbt för att sedan gå mot 20K usd+

Och sen krascha från 20k USD? Varför skulle den ligga över 20K USD och inte falla under 20K USD? Finns det något slags Bitcoin-stödpunkt för just 20K USD?
Citera
2017-12-11, 16:42
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magne.m
Och sen krascha från 20k USD? Varför skulle den ligga över 20K USD och inte falla under 20K USD? Finns det något slags Bitcoin-stödpunkt för just 20K USD?

20K är bara en milstolpe, det är svårt att spekulera i högre/lägre siffror än de som ligger närmst.
Citera
2017-12-11, 16:42
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happygirl80

Är inte SEK, USD och så vidare också bubblor? Hur mycket är pengar med uppbackning och hur mycket är krediter? Vem ska betala av statsskuld, huslån osv. och i vilken tidshorisont? Har du någon uppfattning om fiatvalutorna egentligen är mindre bubblor än kryptovalutan (t.ex. Bitcoin).
Citera
2017-12-11, 16:43
Medlem
Sikkans avatar
Citat:

Nej jag har ingen aning..jag gör som alla andra..spekulerar

Den kan krascha om 1 minut fullständigt, tuffa på, öka, krascha eller nåt därimellan

Finns inget stöd för det jag säger mer än att jag TROR att detta kommer ske.
Citera
2017-12-11, 16:44
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
20K är bara en milstolpe, det är svårt att spekulera i högre/lägre siffror än de som ligger närmst.

Allting pekar väl på att Bitcoin kommer vara oerhört volatil den närmaste tiden, så att den ska gå över 20K och sedan ned till 18K, är väl inte en djärv gissning?
Citera
2017-12-11, 16:47
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Nej jag har ingen aning..jag gör som alla andra..spekulerar

Den kan krascha om 1 minut fullständigt, tuffa på, öka, krascha eller nåt därimellan

Finns inget stöd för det jag säger mer än att jag TROR att detta kommer ske.

Skulle du kunna ge mig information om hur mycket courtaget (det du betalar i procent av ditt köp) för att köpa Bitcoin och andra kryptovalutor är för olika kryptovalutor-handelsplatser? Jag är inte särskilt insatt i den frågan.
Citera
2017-12-11, 16:49
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Skulle du kunna ge mig information om hur mycket courtaget (det du betalar i procent av ditt köp) för att köpa Bitcoin och andra kryptovalutor är för olika kryptovalutor-handelsplatser? Jag är inte särskilt insatt i den frågan.

puh.. jag har tyvärr inte en blekaste aning. Jag går oftast in med 5-15K (värde i SEK) i de coins jag investerar i. Det som "kostar" är att coinsen blir dyrare ju fler man köper :P..
Citera
2017-12-11, 16:50
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
puh.. jag har tyvärr inte en blekaste aning. Jag går oftast in med 5-15K (värde i SEK) i de coins jag investerar i. Det som "kostar" är att coinsen blir dyrare ju fler man köper :P..

Men vet du inte hur mycket du betalar i courtage? Kan väl inte vara en betydande summa om du nu inte noterat det.
Citera
2017-12-11, 16:54
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Men vet du inte hur mycket du betalar i courtage? Kan väl inte vara en betydande summa om du nu inte noterat det.

Nej, det brukar inte vara mycket. på 1 BTC order så är det isf 0.002 BTC i fee på t.ex cryptopia. Är väl liknande på andra exchanges.
Citera
2017-12-11, 16:59
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Nej, det brukar inte vara mycket. på 1 BTC order så är det isf 0.002 BTC i fee på t.ex cryptopia. Är väl liknande på andra exchanges.

0,20 % i courtage. Ganska rimligt med tanke på att jag betalar ungefär 0.25 % på Avanza för aktieköp/-sälj.

Vilka kryptovalutor har du och varför har du köpt just dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in