Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-12-01, 19:32
  #73
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongokultur
Jag ska bli pappa om 6 månader. Hur blir livet när man fått barn? Blir jag av med all frihet? Känns ingen kul alls men hon vill inte göra abort.


Du skulle använt kondom, inte hennes fel utan ditt. Bra jobbat, nu är ditt liv helt annorlunda.

Fy fan vad glad jag är att jag inte har ungar, Jan kan göra precis det jag vill när som helst. Ingen att ta hänsyn till. Det kanske ändras på dödsbädden när jag är ensam, men det får framtidens carminaburana fixa.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2017-12-01 kl. 19:35.
Citera
2017-12-06, 23:36
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyskjaveln88
sömnbristen som många talar om är nog enda som är för min fördel då jag bara jobbar nätter. är lite orolig för det att jag aldrig haft barn i närheten av mig, har aldrig hållit i ett spädbarn, men kommer väl naturlig?.


Jag har i hela mitt liv varit en morgonpigg människa! Även om jag bara sovit en-två timmar, så var jag som en lärka på morgonen.

Tills jag fick barn.

För lite mer än ett år sedan fick jag och frugan tvillingar. Helt underbart, bästa som kunde ha hänt!
Men jag upptäckte en helt ny sida hos mig-själv. Nätterna.

På nätterna blev jag en helt annan person. Arg, irriterad och frustrerad person. Första veckorna gick väl bra, men sedan tog sömnbristen över. Visst, jag är fortfarande en glad och positiv person på dagarna, på jobbet och efter jobbet. Men just nätterna så tar mörkret över mig. Kan inte ens räkna alla gånger jag och frugan har "diskuterat" på nätterna, helt menlösa diskussioner om hur vi ska hantera skrikande barn.

lite mer on-topic:

Tror livet efter barn baserar sig mycket på sina vänner. Har man vänner och bekanta som även har barn, blir det bra. Har man bara kompisar som inte har barn, så blir det tråkigt.

Själv har jag många bekanta som har barn i samma ålder som mina, så det är väldigt trevligt att träffa dem, prata om spyor, bajsblöjor och uppfostran osv.
Men mina närmsta vänner har inte barn. Och dessa personer har tyvärr på senaste året försvunnit mer och mer från mig, pga att jag inte kan hänga med på spontana suparresor till Köpenhamn eller ta en öl efter jobbet. Jag förstår dem på ett sätt, varför plantera flera veckor innan när man kan köpa en sista-minuten? Men tråkigt har det blivit, dom hör knappt av sig längre till mig sedan ungarna ploppade ut. Men men.

Oavsett så är för mig ungarna det bästa som har hänt mig hittills i mitt liv. Saknar inte ett dugg livet innan. Älskar verkligen när ungarna slänger upp sina armar för att dom vill ha en kram efter att dom har vilat.
Citera
2017-12-11, 13:44
  #75
Medlem
Ratozs avatar
Om du inte vill ha med barn att göra så kostar det ca 1500 i månaden i 18-19 år att slippa. Har du tillräkligt låga inkomster, går på socialbidrag eller liknande kostar det inte ett enda öre.

Du behåller fortfarande rätten att träffa ditt barn utifall du ångrar dig och du kan vara en fitta mot ditt ex och säga nej till flytter från kommunen etc tills barnet är vuxet.

Kort sagt du måste inte vara där om du hellre dricker bärs med polarna, glor på tv och spelar spel.
Citera
2017-12-11, 13:53
  #76
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyskjaveln88
haha sjuk underhållande läsning. Jag och tjejen har precis fått reda på att vi ska få barn, jävligt skönt med tanke på att tjejen har varit som besatt för att få barn, så man slipper gnället om sex hela tiden. sömnbristen som många talar om är nog enda som är för min fördel då jag bara jobbar nätter. är lite orolig för det att jag aldrig haft barn i närheten av mig, har aldrig hållit i ett spädbarn, men kommer väl naturlig?.

Spädbarn sover inte och vaknar inte bara på nätter.
Citera
2017-12-11, 16:16
  #77
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Spädbarn sover inte och vaknar inte bara på nätter.
Exakt

"Sleep like a baby", jasså, du vaknar en gång i timmen/varannan timme och skriker i tjugo minuter, dygnet runt i sex månader?

Please...

Sedan skall det också tilläggas att när man är ur bebis- och småbarnsåren och ungarna klarar sig själva (ja, nåja, klarar sig och klarar sig...) så är man fortfarande helt uppbunden av de dagliga rutinerna.
Citera
2017-12-11, 16:25
  #78
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Exakt

"Sleep like a baby", jasså, du vaknar en gång i timmen/varannan timme och skriker i tjugo minuter, dygnet runt i sex månader?

Please...

Sedan skall det också tilläggas att när man är ur bebis- och småbarnsåren och ungarna klarar sig själva (ja, nåja, klarar sig och klarar sig...) så är man fortfarande helt uppbunden av de dagliga rutinerna.

Bor man nära skolan i ett riktigt bra område kan de börja uppträda lite självständigt utan att behöva följas och hämtas överallt någon gång under lågstadiet.

Bor man inte i bullerbyn får man nog räkna med att kunna släppa dem fria först när man inte längre törs av rädsla över att de ska supa sig medvetslösa eller göra en till världens yngsta morfar.
__________________
Senast redigerad av Ratoz 2017-12-11 kl. 16:27.
Citera
2018-01-25, 02:45
  #79
Medlem
Sasha08s avatar
Tycker det är rätt soft, min tjej tar hand om sonen och jag jobbar. Slipper blöjor och spyor men hinner leka lite med lillen innan han nattas, så jag säger : allt beror på mamman du valt
Citera
2018-03-12, 10:26
  #80
Medlem
Kort summert ,

Liker du at sove ? Glem det !
Liker du at slappe av ? Glem det !
Har du mange hobbies ? Glem det !
Liker du penger ? Glem det !
Liker du litt luksus ? Glem det !
Vil du oppleve en av livets største gleder og kjærligheter ? DO IT !

Det er det absolutt beste som finnes at få barn .
Citera
2018-03-12, 20:33
  #81
Medlem
Innan fru och barn:
Aktiv, cykla å löpning. Skumpa å bira på helgerna. Viss ensamhet, ju fler polare som skaffa barn ju mer isolerad blev man.
Efter fru och barn:
Mindre aktiv, knappt nån alkohol (saknar dock inte de), annan form av relation med polarna, fullt upp (barnen är 31/2 och 11/2).

Finns väl bara en sak jag saknar och det är min dedikation till cykling som var min hobby. Saknar inte långresor å fyllelivet. Men visst dom få gånger man varit ensam så har de blivit hängig kebabpizza i soffan å glo nån go rulle liksom å en cola typ.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback