Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Eller så vill de hämnas på amerikanerna för vad de gjorde på 50-talet. Det kanske du glömde fråga de om när du var där på besök.
Om de var tonåringar på 50-talet är de i 80-årsåldern nu .
De kanske fortfarande är hämndlystna.
Det hade jag varit om det kom några tusen amerikaner och tände eld på allt och mördade och våldtog alla inom synhåll för det var antagligen ungefär vad amerikanska FN-styrkor gjorde i både Nordkorea och Sydkorea innan Kina klev in.
Jo, den frågan ställde jag många gånger, och fick oftast,
(inte alltid) det hjärntvättade och programmerade svaret,
"USA mördar ju alla - Har Du varit i USA, blev Du inte mördad där osv".
Dom har inte kunnat följa eller bevaka utvecklingen i världen, under dryga 60 år, utan har blivit vaccinerade av regimen, att uttrycka sig så. I vissa undantagsfall kunde man mellan raderna skönja en viss ambivalens i uppfattning, men pga av rädsla, måste hatet klargöras, förstås!
Dessutom hade jag helt andra diskussioner med vissa av hög Songbun, det kommer jag ta i ett annat inlägg!
Vietnameser - Japaner - Kubaner - Indonesier mfl. går inte runt i sin vardag och hatar USA eller Amerikaner.
Dom har heller ej skol och sagoböcker med exemplifiering på hur man skall döda alla Amerikaner på bästa sätt.
Dom väcks heller inte varje morgon kl 05.00 av högtalare som spyr ut hatet år ut och år in.
Tyskar går inte 2017 och hatar Ryssar för att Ryska soldater våldtog och dödade oskyldiga civila.
Ryssar går inte 2017 och hatar Tyskar varje dag för att Tyskar gjorde gjorde samma saker.
Hur lång lista vill Du ha?