2017-12-09, 15:16
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Sandro Wagner är enligt vissa källor klar för Bayern.
Om detta stämmer så kommer jag spy och gråta mycket.
Delar din syn. Honom vill jag inte ha, som jag skrivit tidigare köp vem som helst (som Toivonen, Ishak, Modeste, Aubameyang, Finnbogason, Uth, Burgstaller, Pizzaro igen, t o m Jan Koller) bara inte denne.
Citera
2017-12-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Delar din syn. Honom vill jag inte ha, som jag skrivit tidigare köp vem som helst (som Toivonen, Ishak, Modeste, Aubameyang, Finnbogason, Uth, Burgstaller, Pizzaro igen, t o m Jan Koller) bara inte denne.

Hoppas perosnligen Ishak går till Hoffenheim. Hade vart grymt kul att ha honom under Nagelsmann, om Nagelsmann stannar
Citera
2017-12-09, 17:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Bra alternativ utom Auba han är ingen andre anfallare

Edit jävla telefon
Senast redigerad av cyberkalle 2017-12-09 kl. 17:51.
Citera
2017-12-09, 18:25
Medlem
motvalls avatar
Efter eftermiddagen så är Bayern Herbstmeister igen. Men denna höst är inte som vanligt, för andra året dessutom. "Titeln" vinns genom rent felspel i Frankfurt, säsongsstartens slåttermaskin/Panzer i Dortmund har fått mer än pyspunka, topplagen ser ut som de ska/brukar samtidigt som tyska lag totalfloppat i Europaspel efter en sommar med idel tyska vinster för olika landslag.
Citera
2017-12-09, 18:57
Medlem
motvalls avatar
Ja det där med målvakt. Sven Ulreich fick någon form av skada på uppvärmningen så Tom Starke stod i mål. Vad lite förvirring där, inte minst i mitt matchtrådsinlägg, innan allt stod klart. Starke har varit reservmålvakt Bayern i sex år och innan dess några år ordinarie hos Hoffenheim och Duisburg. Spelat knappt 10 matcher under tiden i München varav de flesta vid säsongsslutet. 36 år gammal gav han upp sin karriär i somras, var tredje målvakt i truppen och fick mest jobba som tränare för unga keepers.

Så blev Neuer skadad igen, Bayern med sitt säkerhetstänk hade Ulreich på bänken. Men skulle han bli skadad? Tom tillkallades, lojal som gubben är svarade han ja. Matchformen - gissar den var sådär - tog nog några månader att komma i. Idag fick han vakta stolparna, det för 100 gången i Bundesliga, att han inte fick göra detta i våras när ligan var vunnen är en av de sakerna jag verkligen ogillar Ancelotti för.

Tom Starke, reservmålvakternas reservmålvakt.
Citera
2017-12-09, 22:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Handlar väl om att hämta "hem" en gammal Bayern-produkt som inte misstycker att sitta på bänken en del. Flera flugor i en smäll. Så långt. Man behöver ju helt klart en backup till Lewandowski.
Citera
2017-12-10, 12:55
Medlem
Schmooves avatar
Peter Bosz sparkas från Dortmund och Peter Stöger tar över.

Citat:
Borussia Dortmund have sacked manager Peter Bosz after seven months in charge and appointed former Cologne boss Peter Stoger until the end of the season.

Bosz arrived in the summer after guiding Ajax to the final of the Europa League but leaves with Dortmund seventh in the Bundesliga.

They will enter the Europa League in February after finishing third in their Champions League group behind Real Madrid and Tottenham.

Stoger was sacked by Cologne last week.
http://www.bbc.com/sport/football/42300037
Citera
2017-12-10, 16:19
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove

Nu händer det grejer!!! Snacka om vilket uppköp för Stöger! Haha..Tycker det är rätt med. Han verkar vara en bra tränare. Och förtjänar att få chansen i rn riktig bra klubb. Kan nog bli en nystart för Dortmund. Inte hans fel att ledningen i Köln varit helt ute och cyklat. Han har inte fått att jobba med det han velat.

Och på tal om Köln. Finns ju en del bra spelare där trotsallt. Undrar var tex Hector hamnar nästa säsong? Någon av iaf dom tyska toppklubbarna bör väl rycka i honom.
Citera
2017-12-10, 16:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Inte direkt oväntat, utom då kanske att det blev Ströger som tar över. Han lär kunna sätta en defensiv i alla fall, gjorde ju det med Köln. Där var det anfallsspelet som brast denna höst utan en Modeste på topp. Hur han sedan kan hantera klubbledning och fans får vi se, inte den enklaste klubben att verka i.
Citera
2017-12-10, 18:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nu händer det grejer!!! Snacka om vilket uppköp för Stöger! Haha..Tycker det är rätt med. Han verkar vara en bra tränare. Och förtjänar att få chansen i rn riktig bra klubb. Kan nog bli en nystart för Dortmund. Inte hans fel att ledningen i Köln varit helt ute och cyklat. Han har inte fått att jobba med det han velat.

Och på tal om Köln. Finns ju en del bra spelare där trotsallt. Undrar var tex Hector hamnar nästa säsong? Någon av iaf dom tyska toppklubbarna bör väl rycka i honom.

Citat:
Inte direkt oväntat, utom då kanske att det blev Ströger som tar över. Han lär kunna sätta en defensiv i alla fall, gjorde ju det med Köln. Där var det anfallsspelet som brast denna höst utan en Modeste på topp. Hur han sedan kan hantera klubbledning och fans får vi se, inte den enklaste klubben att verka i.
Äntligen inte en dag för tidigt och jag säger som ni jag tror att Stöger kommer att göra ett bra jobb i klubben.

Angående Hector i Köln så är han välkommen till Augsburg
Citera
2017-12-10, 19:36
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Äntligen inte en dag för tidigt och jag säger som ni jag tror att Stöger kommer att göra ett bra jobb i klubben.

Angående Hector i Köln så är han välkommen till Augsburg

http://www.sueddeutsche.de/sport/trainer-beim-bvb-stoegers-ueberraschungsmission-1.3786109!amp?__twitter_impression=true

"Nagelsmann agreed to join Dortmund and the club is confident it'll happen in summer".

Som BVBare får man ju endå säga att detta är grymt sexiga nyheter ) Får man hoppas Isak blommat lite under våren så han kanske t.o.m kan dra nytta av Julian!
Citera
2017-12-10, 20:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
http://www.sueddeutsche.de/sport/trainer-beim-bvb-stoegers-ueberraschungsmission-1.3786109!amp?__twitter_impression=true

"Nagelsmann agreed to join Dortmund and the club is confident it'll happen in summer".

Som BVBare får man ju endå säga att detta är grymt sexiga nyheter ) Får man hoppas Isak blommat lite under våren så han kanske t.o.m kan dra nytta av Julian!
Jag tror att Dortmund är en lämpligare klubb än Bayern för Nagelsmann att ta ett kliv uppåt i karriären till att börja med i alla fall.
Men om Stöger nu gör succé i BvB då kan det bli svårt att bara kicka honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in