2017-12-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://www.sportbible.com/football/news-paul-pogbas-suspension-could-be-extended-by-the-fa-20171204?c=1512378735863

As if Paul Pogba being suspended for this Sunday's Manchester derby wasn't bad enough news for Manchester United, the French midfielder may now miss even more playing time than the three games he was originally suspended for.

But it could get even worse for Pogba.

The former Juventus man was seen to be sarcastically applauding referee Andre Marriner as he left the field, which could now lead to retrospective action from the Football Association based on whether or not Marriner included the incident in his match report.
Det mest sjuka i det hela är att samma sorts sammanstötningar i många andra matcher inte ens renderar gult kort och mer ofta enbart gult istället för rött.
Jag säger inget om färgen på kortet för oavsett om det är avsiktligt eller ej så är man ansvarig för var ens egna fötter utan mer om den totalt inkonsekventa bedömningen av samma eller t o m avsiktliga stämplingar.

Blir det dessutom extra avstängning för applåderna så borde Klopp aldrig få stå på sidlinjen mer och mängder andra spelare vara avstängda i parti och minut.
Citera
2017-12-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det mest sjuka i det hela är att samma sorts sammanstötningar i många andra matcher inte ens renderar gult kort och mer ofta enbart gult istället för rött.
Jag säger inget om färgen på kortet för oavsett om det är avsiktligt eller ej så är man ansvarig för var ens egna fötter utan mer om den totalt inkonsekventa bedömningen av samma eller t o m avsiktliga stämplingar.

Blir det dessutom extra avstängning för applåderna så borde Klopp aldrig få stå på sidlinjen mer och mängder andra spelare vara avstängda i parti och minut.

Vad har Klopp med Pogbas applåderande att göra? Eftersom du uppenbarligen vet vad Klopp sagt som förolämpat någon kan du väl berätta ?
Senast redigerad av Bastefallarn 2017-12-07 kl. 08:39.
Citera
2017-12-08, 12:33
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Firmino var ruggigt bra igår men jag måste även lyfta fram Salah. Hans aktion vid 3-0-målet var ju fotbollsgodis. Liverpool var giftiga i sina omställningar och det var väldigt kul att se laget spela igår.

Salah är ju helt klart årets värvning hittills. 12 mål på 25 matcher(!)

19 mål & 4 ass på 24 matcher. (3 träningsmatcher varav 1 inhopp).

17 mål & 4 ass på 21 matcher ( PL och CL, varav 2 inhopp).

Nu har väll Salah ett mer mål i CL sedan du postade, men du verkar ha uteslutit mål men inte matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Menar att att liverpool borde vinna ligan för att man till historiskt sett är större än de andra?

Han skrev ju att titelmässigt så lockar inte Lfc på samma sätt.
Senast redigerad av Imbaz 2017-12-08 kl. 12:41.
Citera
2017-12-08, 13:46
Avstängd
Halloween2s avatar
"Mycket kan komma att förändras rättighetsmässigt kring Premier League, i alla fall om man ska tro Telegraphs avslöjande.
Tidningen har kommit över dokument som bland annat redogör att det, från 2019, kommer sändas fulla ligaomgångar för första gången någonsin. 200 av 380 matcher kommer årligen att finnas tillgängliga för tv-publiken, 42 fler än tidigare."

Även att det kommer sändas en match 20:45 på lördagar, hiss eller diss? Tycker det låter som en bra idé då det redan spelas för många matcher samtidigt på eftermiddagarna.
Citera
2017-12-08, 15:56
Moderator
zanteras avatar
Vetefan, tycker charmen ligger lite i tipsomgången där det är avspark samma tid. Inga problem med en tidig lördagsmatch eller att två flyttas till Söndagen, men ska man börja sprida ut matcherna ännu mer blir det snart lite pajasliga som Allsvenskan där varje lag spelar olika dagar och man har ingen större koll på vilka som spelar var eller när.
Citera
2017-12-08, 17:27
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vetefan, tycker charmen ligger lite i tipsomgången där det är avspark samma tid. Inga problem med en tidig lördagsmatch eller att två flyttas till Söndagen, men ska man börja sprida ut matcherna ännu mer blir det snart lite pajasliga som Allsvenskan där varje lag spelar olika dagar och man har ingen större koll på vilka som spelar var eller när.

Möjligt, men nu är det ju större chans att man kan se en toppmatch klockan 4 och sedan en till bra match senare på kvällen som annars hade visats på samma tid
Citera
2017-12-08, 17:58
Medlem
Pochettino måste låta dele alli och eriksen vila. De är inte inform för tillfället. Låt Son, Lamela och Nkoudou få lite speltid. Det jag såg av Lamela senaste matchen han spelade var underbart. Son är alltid konsistent och gör mål. Kanske lite smått egoistisk ibland men kan vara en bra egenskap. Nkoudou behöver få lite speltid.
Citera
2017-12-08, 18:07
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
"Mycket kan komma att förändras rättighetsmässigt kring Premier League, i alla fall om man ska tro Telegraphs avslöjande.
Tidningen har kommit över dokument som bland annat redogör att det, från 2019, kommer sändas fulla ligaomgångar för första gången någonsin. 200 av 380 matcher kommer årligen att finnas tillgängliga för tv-publiken, 42 fler än tidigare."

Även att det kommer sändas en match 20:45 på lördagar, hiss eller diss? Tycker det låter som en bra idé då det redan spelas för många matcher samtidigt på eftermiddagarna.

vad menas med sända fulla ligaomgångar
Citera
2017-12-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
19 mål & 4 ass på 24 matcher. (3 träningsmatcher varav 1 inhopp).

17 mål & 4 ass på 21 matcher ( PL och CL, varav 2 inhopp).

Nu har väll Salah ett mer mål i CL sedan du postade, men du verkar ha uteslutit mål men inte matcher.

Han skrev ju att titelmässigt så lockar inte Lfc på samma sätt.
Som sagt, 12 mål och 25 matcher syftade på PL och var en felskrivning av mig. Korrekta siffrorna var 12 mål på 15 matcher. Jag citerade mig själv och rättade detta i ett andra inlägg på föregående sida

Hur som helst var det en fröjd att se Liverpool krossa Spartak i veckan. 7-0 och galet underhållande fotboll! Derbyt imorgon kommer nog visserligen inte bjuda på så mycket mål men likväl samma offensiva fotboll. Everton har fått en nytändning och ett derby är ett derby så jag tänker inte skriva av dem men om Liverpool spelar som man gjort de senaste matcherna kommer Toffees få det svårt
Citera
2017-12-09, 13:06
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Som sagt, 12 mål och 25 matcher syftade på PL och var en felskrivning av mig. Korrekta siffrorna var 12 mål på 15 matcher. Jag citerade mig själv och rättade detta i ett andra inlägg på föregående sida

Hur som helst var det en fröjd att se Liverpool krossa Spartak i veckan. 7-0 och galet underhållande fotboll! Derbyt imorgon kommer nog visserligen inte bjuda på så mycket mål men likväl samma offensiva fotboll. Everton har fått en nytändning och ett derby är ett derby så jag tänker inte skriva av dem men om Liverpool spelar som man gjort de senaste matcherna kommer Toffees få det svårt
Liverpool kommer pippa Everton. Tröstmål från Rooney dock.
Citera
2017-12-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Liverpool kommer pippa Everton. Tröstmål från Rooney dock.
Bättre lycka nästa gång
Citera
2017-12-11, 01:03
Avstängd
Halloween2s avatar
från twitter
Citat:
This bust-up in the tunnel at Old Trafford today. It wasn't handbags: Mikel Arteta was left with blood pouring down face. Bottles as well as punches thrown. Romelu Lukaku prominently involved, according to witnesses.

och Telegraph (ta det med en skopa salt)
Citat:
Mourinho ha gått in till City omklädningsrum och bett spelarna visa respekt, han ansåg att de firade för vilt och att musiken dånade högt i omklädningsrummet. Ett verbalt bråk ska då ha uppstått mellan Ederson och Mourinho, som uppges ha skrikit åt varandra på portugisiska.

Lol, Mou och säga åt folk som firar hehehehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in