Citat:
Fick du svar på varför man först raderar din text för att därpå be dig att publicera samma text igen? Verkar lite omständigt här ifrån sett?
Citat:
FEL. Jag skrev aldrig ”måste”, jag skrev att det borde utgöra utgångsläget i varje seriös utredning som seriöst försöker klarlägga vad som egentligen hände och vilka som egentligen ligger bakom.
Kan sammanfatta onoponos alla fel senaste tiden och försöka hålla det till on topic:
Påstående att 9/11 måste vara en fals flag eftersom det skulle vara ett historiskt undantag annars.
Påstående att 9/11 måste vara en fals flag eftersom det skulle vara ett historiskt undantag annars.
Du verkar ha stora svårigheter att korrekt tolka vad som verkligen skrivs. Eller så tolkar du kreativt in saker i syfte att fabricera halmdockor som ju förvisso är mycket enklare att ”vinna” över än verkliga motparter.
Citat:
Jag blev knappast ”överbevisad” utan erkände direkt att jag överdrev för effekt och backade genast från det påståendet. Istället stipulerade jag tidsperioden ”modern tid” och mer sprcifikt landet det handlar om, som ju är USA (9/11).
Blev överbevisad att false flag är undantag historiskt sett.
Med de modereringarna kvarstår kärnan i mitt påstående som ju handlar om att false flags i USA och i modern tid INTE tillhör undantagen utan tvärtom så föregår någon typ av false flag den överväldigande majoriteten av de krig USA har startat/gått med i under modern tid.
Ergo, det borde därför vara utgångsläget i varje seriös diskussion även i fallet 9/11.
Citat:
FEL. Jag erkände DIREKT att jag överdrev och backade lika direkt från påståendet. Att du biter dig fast i det här erkända lilla slarvfelet som om dit liv hängde på det, säger allt om den totala brist på substans som driver dig så här långt.
Antigen visste onopono att false flags var historiska undantag och ljög (erkände sen att han ”överdrivit”)
Så, frågan blir då, vad fanken gör du här egentligen?
Citat:
Ja, jag erkände som sagt DIREKT att jag överdrev och formulerade mig på nytt och då utan att överdriva och med fokus på just USA som ju är i det land 9/11 skedde.
eller så kan onopono inget om historia. Formuleringen ”alla krig” byttes då ut mot ”alla krig USA varit med i”.
Jag har inte räknat hur många gånger du har klagat på just det här nu, men det börjar bli rätt många nu, tycker du inte det? Tror du att mitt slarvfel blir större och mer graverande ju fler gånger du tar upp det och klagar på det?
Jag tror däremot att det är just det här som är skillnaden mellan dig och mig. Jag erkänner direkt när jag har fel i sak. Direkt. Jag ser inte samma nit hos dig. Långt ifrån.
Citat:
Slakt och folkmord på försvarslös urbefolkning och slavar som försöker bli fria är inte ”krig” enligt någon känd definition. Varken från Genève, FN eller domstolen i Haag. Att man trots det i diverse västerländska uppslagsverk kallar även den typ av aktivitet för ”krig” tyder i bästa fall på omedveten rasistisk förskönande omskrivning.
Onopono blev överbevisad igen och menade då att det stämde om man använde dennes alldeles egen definition av ordet ”krig”. Herregud.
USA är en nationalstat och när en nationalstat ”krigar” så är det mot andra nationalstater. Och, vi talar fortfarande om ”modern tid”. Samtliga de ”krig” mot urbefolkningar och slavar du räknar upp sker i brytpunkten till ”modern tid”.
Citat:
FEL. Jag påstår att det inte alls är omöjligt eller så svårt som du och NIST vill göra gällande. Jag listar en stor mängd skäl till det och till och med länkar till en animerad video som visar ett helt plausibelt scenario som stöd för min uppfattning. Och, där mitt viktigaste argument är att om det var just ett inside job så innebär det givetvis fri access till byggnadernas inre bärande stålstrukturer under en mycket lång tid utan att behöva bekymra sig över risk för upptäckt eller att någon höjer på ögonbrynen givet att det bara året innan 9/11 pågick ett antal stora och omfattande ombyggnader av hissystem och andra arbeten som gav just fri tillgång till strukturerna i fråga.
Onopono påstår att det är enkelt att i hemlighet aptera bomber i byggnader som WTC i städer som New York.
Både ditt och NIST’s argument går istället i princip ut på att det ju hade varit ”jättesvårt” och att man därför inte behöver genomföra gängse forensiska tester/studier av rasmaterial för att försäkra sig om att sprängmedel/incendiaries inte förekommit.
Dvs, det här ”jättesvårt” har enligt dig och NIST större epistemologisk och ontologisk integritet än väl beprövade vetenskapligt forensiska tester/studier av rasmaterialet när det kommer till avgörandet om sprängmedel/incendiaries har använts.
Var då? Albanien?
Citat:
Är det därför som du inte med ett ord har kommenterat videons innehåll? För att du tycker att den är så ”fantasifull”? Det torde väl i så fall vara synnerligen enkelt för dig att mer specifikt peka ut vad i videon som du menar är orimligt eller direkt felaktigt. Det enda mer specifika du så här långt har producerat i din kritik är att besökare och reguljära anställda MÅSTE har märkt något när material och apterare passerat in och ut ur byggnaderna.
En fantasifullt påhittad historia och en animerad (herregud) film räknas som goda argument enligt onopono (som tidigare påstått att man inte får tycka saker i en diskussion utan FAKTA). När man påtalar det orimliga i detta begär onopono att man ska länka motbevis till att denna fantasifulla teori inte skulle stämma. Länka vad? Hur? Och varför gäller inte onoponos regler för onopono?
Hur detta ”MÅSTE HA MÄRKT NÅGOT” står sig i ett sammanhang där hundratals byggjobbare från ett antal firmor och entreprenörer oavbrutet arbetar runt om i byggnaderna utan att någon för den skull behöver förstå vad de faktiskt jobbar med, har DanielDO fortfarande inte förklarat. Det liksom bara ”måste” vara så.
Senast redigerad av onopono 2017-12-10 kl. 18:50.
Senast redigerad av onopono 2017-12-10 kl. 18:50.