2017-12-10, 16:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det jag tvivlar på är att den utlösande faktorn till mordet är sex. När hon väl är död däremot, då ska hon skändas pga nån upplevd oförrätt.

ÄÄÄÄÄNTLIGEN!!!!!! Har jag en själsfrände i denna åsikten!
Citera
2017-12-10, 16:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, dom blev lurade. Ved at åka ut i full öppenhet, mörda henne, "setta av henne på land" och sen åka hem hadde ju Madsen et slags alibi. Kim Walls säkerhetstenk med att ta med sin pojkven til bryggan failade. Det gav i verkligheten Madsen alibi.

Du får nog ta och läsa på om vad ordet Alibi betyder.
För det är precis tvärtom, genom sitt handlande har PM redan från början undanröjt alla möjligheter till ett trovärdigt alibi.
Citera
2017-12-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du får nog ta och läsa på om vad ordet Alibi betyder.
För det är precis tvärtom, genom sitt handlande har PM redan från början undanröjt alla möjligheter till ett trovärdigt alibi.

Ursäkta, men att avresan skedde så öppet fick kanske Kim och hennes vänner att invaggas i en (falsk) säkerhet. Dom kunde, som alla både till havs och land, följa deras seglats ovan ytan. För att helt plötsligt upptäcka att ubåten var puts väck ....
Citera
2017-12-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt hur avfärden gick till, vad som var uppgjort samt ev ändringar mm får vi nog veta först vid rättegången i mars. Övertygad att åklagaren nog kommer att presentera ett troligt händelseförlopp som inte lämnar något rimligt tvivel. Exakt vad som hände i detalj kan bara förövaren veta. Madsen blir dömd för mordet på Kim, oavsett.

Det enda som kan komma är möjligen om åklagaren nämner om Madsen anses frisk/sjuk samt ofarlig/farlig. Det kan säga lite om Madsens mentala status. Vi får se.

Att ha kontakter med sina vänner/kollegor är väl för de flesta helt normalt. Att ha omfattande nätverk socialt och kollegialt är mer eller mindre ett måste idag, särskilt om du arbetar professionellt.

Det skulle vara en katastrof om PM endast dömdes för brott mot griftefriden och kommer ut inom en snar framtid. Men jag tror inte det kommer ske. Som sagt; polisen vet en massa som inte vi vet och jag har fullt förtroende för den danska polisen.
Citera
2017-12-10, 17:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursäkta, men att avresan skedde så öppet fick kanske Kim och hennes vänner att invaggas i en (falsk) säkerhet. Dom kunde, som alla både till havs och land, följa deras seglats ovan ytan. För att helt plötsligt upptäcka att ubåten var puts väck ....

Vadå "ursäkta"? Säg mig, vad har det du säger med PM's alibi att göra?
Citera
2017-12-10, 17:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]

2/ Men ingen av hans vänner beskriver honom som en "galning". Han kunde bli arg men inte så man blev rädd.
Han kunde kasta verktyg omkring sig när han blev frustrerad men inte på eller mot någon.
Det blev ju värre med det här efter hans fallolycka 2014. Med sämre impulskontroll och mer ilska.
Men jag tror inte att tex Djursing valt att "passa". Han har ju haft kontroverser med PM när han inte gillat vad D skrivit om honom. Men det publicerade D ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men ett utsvävande sexliv säger väl ingenting mer än att personen har ett...utsvävande sexliv.
Enligt journalister, programvärdar,kollegor,personal fanns det ingen mer älskvärd,ödmjuk,humoristisk,sympatisk samt trevlig person än David Bowie. Bowie själv berättade ofta i TV-soffor om sitt promiskuösa leverne.
Tex den gången han tom blev erbjuden ett färskt lik pga att det var känt att han hade ett utsvävande sexliv.
(Vilket han självklart tackade nej till.) Han var dessutom känd som en väldigt omtänksam och generös person.

Eftersom KW var ambitiös samt intresserad av att göra ett porträtt av PM så har hon självklart läst Djursings bok.
För att förbereda sig och kanske även för att komma på frågor som ej varit ställda tidigare.
Men vad skulle fått henne, en ung kvinna 30 år att reagera på PMs sexliv? Jag hade inte reagerat iallafall.
Möjligtvis om det stod om klubben Manifest och vad som pågick där med faketortyr och fakemord.
Men det stod ju inte. Lite styggt sex med Half Maskin,fester och strippor,SM-sex som värst.
Tror du någon enda journalist "värt sitt salt" hade reagerat på det?
Hade de varit så inskränkta hade de nog inte kunnat försörja sig på sitt yrke.

Jag har inte följt den här tråden så mycket på sistone, men jag tycker att ottoplommon har mycket vettigt att säga i den.

PM var lite av en vild galning innan, men samtidigt sympatisk och omgav sig framförallt med väldigt sympatiska människor, där hans riktigt galna dubbelnatur, inte haft tillfälle att poppa upp.
Men av någon anledning så blev det ett tillfälle på u-båten, ett tillfälle som utlöste att han blev en sexualsadistisk lustmördare. Detta hade alltså legat latent i honom.

Med andra ord, att han var svår, det visste Kim Wall, men varken hon eller PM visste att hans dubbelnatur skulle utlösas på båten.
I videor ser man att PM omgav sig med riktigt vettiga människor, trots hans särart. Han skulle inte kunna samspela med dem, om han inte var vettig och sympatisk också.
På den här videon så ser man hur vettiga människor omgav honom https://www.youtube.com/watch?v=U9CzS5DQ5AQ från 5,41

PS. Jag tror inte att han hade mord i sinnet, när han gav sig ut. Det verkar som att vissa nästan tror det här?

PS.2. Men naturligtvis kan jag inget veta.
Senast redigerad av dialektiker 2017-12-10 kl. 17:50.
Citera
2017-12-10, 18:01
Medlem
Citat:
Vadå "ursäkta"? Säg mig, vad har det du säger med PM's alibi att göra?
Ursäkta, men det är kanske så här kogutt tänkte när han pratar om alibi ...

Skulle jag förstås skrivit.
Citera
2017-12-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har inte följt den här tråden så mycket på sistone, men jag tycker att ottoplommon har mycket vettigt att säga i den.

PM var lite av en vild galning innan, men samtidigt sympatisk och omgav sig framförallt med väldigt sympatiska människor, där hans riktigt galna dubbelnatur, inte haft tillfälle att poppa upp.
Men av någon anledning så blev det ett tillfälle på u-båten, ett tillfälle som utlöste att han blev en sexualsadistisk lustmördare. Detta hade alltså legat latent i honom.

Med andra ord, att han var svår, det visste Kim Wall, men varken hon eller PM visste att hans dubbelnatur skulle utlösas på båten.
I videor ser man att PM omgav sig med riktigt vettiga människor, trots hans särart. Han skulle inte kunna samspela med dem, om han inte var vettig och sympatisk också.
På den här videon så ser man hur vettiga människor omgav honom https://www.youtube.com/watch?v=U9CzS5DQ5AQ från 5,41

PS. Jag tror inte att han hade mord i sinnet, när han gav sig ut. Det verkar som att vissa nästan tror det här?

Intressant video. Den säger också lite om Madsens personlighet. Verkar som han har en entusiasm som även innehåller en illa dold vrede.

Tror som du: han hade riggat för att begå ett sånt här vidrigt brott, som ett slags "experiment". Han var ju intresserad av att spränga gränser. Men inte att det skulle ske just när KW var ombord. Jag tror inte heller att hon, med normala människors sätt att se på saken, triggade honom att överfalla och slakta just henne som några vill påstå. Men i hans hjärna och i.o.m hans innersta önskningar om den "ultimata sexakten", dök hans sjuka tankar upp och han triggade igång sig själv - och det som sen hände vet vi ju.
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-10 kl. 18:05.
Citera
2017-12-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Instämmer

Vilken fråga? Om du menar vilka slutsatser man kunde dra av M:s utsvävande sexliv redan innan händelserna den 10-11 augusti, så var det i alla fall att han inte hade några hämningar på den punkten, inte respekterade äktenskap, trohet eller ens vanlig anständighet. Är det klokt att bli ensam med en sådan person av motsatt kön (om man inte är likadan själv, samt tänd på just den mannen)? Svar: nej.
OK. Du förstod inte ens frågan. Whatever . . .
Citera
2017-12-10, 18:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursäkta, men det är kanske så här kogutt tänkte när han pratar om alibi ...

Skulle jag förstås skrivit.

Följaktligen mina svar. Alibi är raka motsatsen.
Citera
2017-12-10, 18:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
ÄÄÄÄÄNTLIGEN!!!!!! Har jag en själsfrände i denna åsikten!

Jag har också hela tiden sagt att jag inte tror att han dödade henne medvetet. MEN sticken i underlivet, även om de gjordes på en död person, måste betyda NÅGONTING sexuellt. Eller i alla fall någonting som har med det kvinnliga könet i allmänhet att göra. Annars hugger man väl inte någon DÄR, hur förbannad man än är? Jag känner att i normala fall så skulle det finnas en spärr där, t.o.m. om man fick för sig att gå lös på en död kropp med en kniv. Känns naturligare att hugga i bröstet eller ryggen, och kanske armarna...

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det skulle vara en katastrof om PM endast dömdes för brott mot griftefriden och kommer ut inom en snar framtid. Men jag tror inte det kommer ske. Som sagt; polisen vet en massa som inte vi vet och jag har fullt förtroende för den danska polisen.

Fast det skulle vara kul att se om han fick igång raketprojektet igen, och om han tog sig ut i rymden. Och det är många - på andra sidor - som har följt raketprojektet, som också har luftat den åsikten. De tycker att det är en skam för dansk rymdfart om han ska i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Vilka är det som är så väldigt vettiga, undrar jag nu. Bengtson som lider av något slags Tourettes - han har själv sagt att han ALLTID ser rymdskepp snurrande inne i huvudet, och att enda sättet att få kontroll över dem är att sätta sig ner och rita dom? B hade för övrigt ett sammanbrott och en lång sjukskrivningsperiod för några år sedan. Plus att han när samma orealistiska drömmar som M... Eller ungdomen på slutet, som tänder en cigarett bredvid en vätgasballong..?

...men visst önskar man, när man ser denna videon, att man haft en så engagerad lärare som han i naturvetenskap och teknik när man gick i skolan? Tänk så mycket man lärt sig då!

Nej som sagt, jag tror inte heller att det var planerat.
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-10 kl. 18:23.
Citera
2017-12-10, 18:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har också hela tiden sagt att jag inte tror att han dödade henne medvetet. MEN sticken i underlivet, även om de gjordes på en död person, måste betyda NÅGONTING sexuellt. Eller i alla fall någonting som har med det kvinnliga könet i allmänhet att göra. Annars hugger man väl inte någon DÄR, hur förbannad man än är? Jag känner att i normala fall så skulle det finnas en spärr där, t.o.m. om man fick för sig att gå lös på en död kropp med en kniv. Känns naturligare att hugga i bröstet eller ryggen, och kanske armarna...

Fast det skulle vara kul att se om han fick igång raketprojektet igen, och om han tog sig ut i rymden. Och det är många - på andra sidor - som har följt raketprojektet, som också har luftat den åsikten. De tycker att det är en skam för dansk rymdfart om han ska i fängelse.

Vilka är det som är så väldigt vettiga, undrar jag nu. Bengtson som lider av något slags Tourettes - han har själv sagt att han ALLTID ser rymdskepp snurrande inne i huvudet, och att enda sättet att få kontroll över dem är att sätta sig ner och rita dom? B hade för övrigt ett sammanbrott och en lång sjukskrivningsperiod för några år sedan. Plus att han när samma orealistiska drömmar som M... Eller ungdomen på slutet, som tänder en cigarett bredvid en vätgasballong..?

Om vi/ni är oense redan där, att PM inte omgett sig med en drös vettiga människor också omkring sig (förutom lite andra rymdamatör-galningar förstås) så är det klart att ni är oense om hur det kan gått till.
Jag har inte följt tråden så noga, men man får inte glömma att han PM omgett sig med massa vettigt folk. Han har gett inspiration och fått respekt från oerhört sympatiska människor, man får inte glömma att det berott på den vettiga sida han haft själv (vid sidan av sin dubbelnatur).
Jag tycker tjejerna i videon ser ut som mycket sympatiska tjejer ja.

Men jag har nog svårt att uttala mig så mycket mer om fallet.

BTW om jag vill se "Amateur in space" hur gör jag då? Jag vill betala för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in