Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
[/b]
2/ Men ingen av hans vänner beskriver honom som en "galning". Han kunde bli arg men inte så man blev rädd.
Han kunde kasta verktyg omkring sig när han blev frustrerad men inte på eller mot någon.
Det blev ju värre med det här efter hans fallolycka 2014. Med sämre impulskontroll och mer ilska.
Men jag tror inte att tex Djursing valt att "passa". Han har ju haft kontroverser med PM när han inte gillat vad D skrivit om honom. Men det publicerade D ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Men ett utsvävande sexliv säger väl ingenting mer än att personen har ett...utsvävande sexliv.
Enligt journalister, programvärdar,kollegor,personal fanns det ingen mer älskvärd,ödmjuk,humoristisk,sympatisk samt trevlig person än David Bowie. Bowie själv berättade ofta i TV-soffor om sitt promiskuösa leverne.
Tex den gången han tom blev erbjuden ett färskt lik pga att det var känt att han hade ett utsvävande sexliv.
(Vilket han självklart tackade nej till.) Han var dessutom känd som en väldigt omtänksam och generös person.
Eftersom KW var ambitiös samt intresserad av att göra ett porträtt av PM så har hon självklart läst Djursings bok.
För att förbereda sig och kanske även för att komma på frågor som ej varit ställda tidigare.
Men vad skulle fått henne, en ung kvinna 30 år att reagera på PMs sexliv? Jag hade inte reagerat iallafall.
Möjligtvis om det stod om klubben Manifest och vad som pågick där med faketortyr och fakemord.
Men det stod ju inte. Lite styggt sex med Half Maskin,fester och strippor,SM-sex som värst.
Tror du någon enda journalist "värt sitt salt" hade reagerat på det?
Hade de varit så inskränkta hade de nog inte kunnat försörja sig på sitt yrke.
Jag har inte följt den här tråden så mycket på sistone, men jag tycker att ottoplommon har mycket vettigt att säga i den.
PM var lite av en vild galning innan, men samtidigt sympatisk och omgav sig framförallt med väldigt sympatiska människor, där hans riktigt galna dubbelnatur, inte haft tillfälle att poppa upp.
Men av någon anledning så blev det ett tillfälle på u-båten, ett tillfälle som utlöste att han blev en sexualsadistisk lustmördare. Detta hade alltså legat latent i honom.
Med andra ord, att han var svår, det visste Kim Wall, men varken hon eller PM visste att hans dubbelnatur skulle utlösas på båten.
I videor ser man att PM omgav sig med riktigt vettiga människor, trots hans särart. Han skulle inte kunna samspela med dem, om han inte var vettig och sympatisk också.
På den här videon så ser man hur vettiga människor omgav honom
https://www.youtube.com/watch?v=U9CzS5DQ5AQ från 5,41
PS. Jag tror inte att han hade mord i sinnet, när han gav sig ut. Det verkar som att vissa nästan tror det här?
PS.2. Men naturligtvis kan jag inget veta.