2017-12-10, 16:48
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jag tror knappast att den skolan du talar om är en gymnasieklass, som i deetta falet. Föräldrar brukar i regel inte närvara vid sina gymnasiebarn i skolan. Men oavsett vad så borde ju klasslärarna känna igen vem som är förälder och vem som inte är det. Kommer det fram helt främmande människor som som ingen vet vem det är så borde man ju bli en aning misstänksam så att säga.
Skolan är från förskola till gymnasium i samma byggnad om än i olika flyglar, men jag måste skämmas och säga att jag inte vet om det är samma lunchmatsal. Kanske inte... Bra påpekande av dig.

Frukosten är dock gemensam för alla klasser i en särskild sal som sedan blir "fritids", det sägs dock att det endast är yngre barn som äter där, min gissning är att det främst är några av de få barn som har resväg att tala om.

Jag kan dock än så länge inte lämna mitt barn själv i frukostsalen och tjänar därför ingen tid jämfört med att äta frukost hemma med familjen. Fast hela familjen kanske borde alltid äta i skolan för att tjäna pengar
Citera
2017-12-10, 17:04
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Vänta bara tills de ställer krav på hur maten ska vara, och de inte är nöjda och börjar att kasta knivar och bestick och porslin omkring sig och kallar personalen för rasister och svennehoror

Så hade det väl gått till på något annat ställe jag läst om
Några Z-ligor höll visst på i Spanien för några år sedan

Allt är väl inte Halal där, det blir väl ett ännu värre sjujäkla liv om det inte är Halal

Tex mjölk, är det Halal ? Senap då ? Vatten då ? Lingonsylt är det Halal ?

Du får väl vänta tills de som åtnjuter matsalens friskulösa mat ber om att också få betjänter och bli ledda in på en röd matta till matsalen och hur matsalens personal ska böja sig på sina knän inför dem och sedan lämna in förslag på hur den äckliga maten kan bli bättre. halalalalalalaal
Senast redigerad av .Hellraiser. 2017-12-10 kl. 17:07.
Citera
2017-12-10, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
FEl, FEL, FEL.
Det är benägenheten att INTE anmäla som ökat problemet...
Svenska mesigheten är gränslös!
Hur kan man låta detta pågå en hel termin och inget göra?
Har man inget som helst tanke på de elever som SKA äta där och som är de som i först hand SKA skyddas?

För h-e, ge mig ett schysst järnrör.. och problemet är löst (á la socker-Conny)
Skulle du dyka upp och yttra så mycket som en stavelse till matrövarna kan jag lova att skolledningen ringer farbror blå på studs.
Citera
2017-12-10, 17:36
Medlem
Skolmaten i Uddevalla är tydligen mycket bättre än sitt rykte och lockar därför till sig fler gäster än inbjudna men ta det som en uppskattning för god mat och trevlig miljö. Alla är tydligen inte helt nöjda med stans utbud av pizzerior och kebabställen.
Citera
2017-12-10, 17:49
Medlem
batakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Samma här men det blev aldrig rubriker av det eller såhär problematiskt. Det gjorde inte att en grupp fick sitta i personalrummet liksom. Något är annorlunda, gissningsvis inte minst åldern på snyltarna...
Kanske fler nu?
När jag gick på högskolan var det nog en "våg" av snyltande med. Tror inte jag gratisåt så många gånger, man fick köra en bit och roligare att äta med sina nya klasskompisar. Men kommer ihåg att samma personer som gratisåt också tog ut socialbidrag på sommaren(innan den luckan blev stoppad)... och blåste sitt studiebidrag/lån på studentpuben.
Citera
2017-12-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Konstigt detta var aldrig ett problem förr i tiden. Det sprang inte obehöriga och käkade gratis. Om det skulle kommit in säg ett par A-lagare så hade skolpersonalen direkt sparkat ut dessa. Men det hände aldrig. Numera verkar det behövas ID-kontroll för att eleverna ens ska kunna komma in i matsalen för att det inte ska slinka in sådana som inte är elever...

Definiera "for i tiden". Jag gick på gymnasiet -91 och man brottades med problemet redan då.
Citera
2017-12-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fast på 90-talet handlade det väl främst om 20-åriga WT-lösdrivarslynglar som varken pluggade eller arbetade, och som bara drog runt på stan och tyckte att det var lattjo att få gratis lunch medan man var ute och rännde?

På min skola var det fore detta studenter som läste på högskolan och förväntades betala sin mat själv. Eftersom dom bara vår något år äldre än oss var det svårt att upptäcka
Citera
2017-12-10, 18:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Definiera "for i tiden". Jag gick på gymnasiet -91 och man brottades med problemet redan då.

-97 så det var senare då. Men jag minns inget att man hade dessa probs då. Jag minns att det var något med att just A-lagare kunde smita in för att käka gratis men att man då hade tagit hand om detta och portat dessa fyllon. De kunde liksom inte smita in ens för de såg ut som väldigt äldre än 18 år fylla.
Citera
2017-12-10, 18:56
Medlem
Vi hade också A-lagare i stan när jag gick på gymnasiet men dom hade varit ganska utmärkande I matkön. Som sagt, i vårt fall var det före detta studenter som ville äta gratis. Ungefär samtidigt flyttade vuxenutbildningen in i samma skola (kunskapslyftet) vilket gjorde att det fanns vuxna i matkön.
Citera
2017-12-10, 19:11
Medlem
Bla bla era jävla fittor som skyller allt på ensamkommande skäggbarn. Jag är 90:a och det där problemet fanns redan när jag gick på gymnasiet. Flera dagar i veckan cirkulerade vakter i matsalen i jakt på obehöriga
Citera
2017-12-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Frågan är vilken gymnasieskola det är? Det finns ju flera stycken. Östrabo?

Jag vet att på en av gymnasieskolorna hade de problem med detta på sent 90-tal, de införde då fingeravtrycksläsare. Eleven sticker in fingret mot fingeravtrycksläsaren, och lyser det grönt får man sin mat. Undrar om det systemet är i drift än? (Och i sammanhanget, praktiskt för polisen att redan ha fingeravtryck...)

Det hade dom även för ca 10 år sen. Man satte fingret på avläsaren och sen fick man en tallrik.
Citera
2017-12-10, 19:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Så nu är det fler än tidigare.
De smyger inte längre in under radareb för ett gratismål mat utan tycks ta plats och ställa till bråk.

Varför polisanmäler man dem inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in