Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Jag tror knappast att den skolan du talar om är en gymnasieklass, som i deetta falet. Föräldrar brukar i regel inte närvara vid sina gymnasiebarn i skolan. Men oavsett vad så borde ju klasslärarna känna igen vem som är förälder och vem som inte är det. Kommer det fram helt främmande människor som som ingen vet vem det är så borde man ju bli en aning misstänksam så att säga.
Skolan är från förskola till gymnasium i samma byggnad om än i olika flyglar, men jag måste skämmas och säga att jag inte vet om det är samma lunchmatsal. Kanske inte... Bra påpekande av dig.
Frukosten är dock gemensam för alla klasser i en särskild sal som sedan blir "fritids", det sägs dock att det endast är yngre barn som äter där, min gissning är att det främst är några av de få barn som har resväg att tala om.
Jag kan dock än så länge inte lämna mitt barn själv i frukostsalen och tjänar därför ingen tid jämfört med att äta frukost hemma med familjen. Fast hela familjen kanske borde alltid äta i skolan för att tjäna pengar