Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-11, 12:26
Medlem
Grodriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Tinder-story:
Träff med förra helgens tjej på fredag. Nästa vecka inplanerad med två som jag skrivit med under dryga månaden; båda gångerna kunde de inte hålla sig utan frågade själva om träff. Text-game är allt på Tinder. Bilderna skapar bara möjligheter.

Jag ser att du följer Keith's råd från brittiska The Office.
Citera
2017-10-11, 12:44
Bannlyst
Att spela clown hjälper inte. Intresset måste finnas där ändå.

Ett hej räcker om hon är intresserad. Thats it. Tjejerna är inte på cirkus.
Citera
2017-10-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickyLate
Det om något är väl patetiskt? Man har inte ens fått ett svar och redan i inledaren ska man vara clown och få henne glad och intresserad

Kan man inte svara på ett Hej har man nog inget intresse iaf......

Däremot efter Hej är det bra att styra....

Vet du hur marknaden ser ut på tinder?? Tjejer matchar med 99/100 swipes. Av de killar som tjejerna matchar med skriver majoriteten ingenting eller Hej.... Ifall du inte är 10/10 så sänks din sannolikhet att få svär då tjejer får många såna meddelande. Du måste sticka ut.

Måste acceptera spelet fastän du inte gillar det om du vill ha nåt.
Citera
2017-10-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Vet du hur marknaden ser ut på tinder?? Tjejer matchar med 99/100 swipes. Av de killar som tjejerna matchar med skriver majoriteten ingenting eller Hej.... Ifall du inte är 10/10 så sänks din sannolikhet att få svär då tjejer får många såna meddelande. Du måste sticka ut.

Ok jag accepterar
Exempel : så om tjejen har en bild att hon spelar fotboll, ska man öppna med typ
"blir det några mål eller??"

Och vara "rolig" 2-3 mess SEN kan man fråga om dricka vin?

Dricka vin = Hint om knull
Citera
2017-10-11, 17:15
Medlem
Citat:
Skriv aldrig hej. Va kreativ och försök bygga en sorts reaktion i henne. Näm något i hennes bio, bilder, etc. Hon får inte tro att du copy paste till alla tjejer, gör det personlig för henne.

Citat:
Det om något är väl patetiskt? Man har inte ens fått ett svar och redan i inledaren ska man vara clown och få henne glad och intresserad

Kan man inte svara på ett Hej har man nog inget intresse iaf......

Däremot efter Hej är det bra att styra....

Citat:

Nej, det handlar inte om att försöka skapa en reaktion hos kvinnorna så att de ska börja gilla en och tycka man är så himla lustig, finurlig, alfa och fan och hans moster. Gör man som bubbbles menar eller sådana här RSD-typer, så har man fel inställning. Man sätter kvinnor på en piedestal ifall man försöker vara komiker enbart för att få brudar att gilla en.

Istället, använd humor i öppningsmeddelanden och genom konversationerna mer som ett sätt att roa dig själv och se vilka brudar du kan sortera bort direkt. Det är en väsentlig skillnad där skulle jag säga. Och brudar brukar också kunna se igenom sånt där PUA-tönteri.

Skulle säga att det är alltför många människor idag, som är för jävla stela och tråkiga. Många är nog helt enkelt för dumma i huvudet och tar sig själva på alldeles för stort allvar för att kunna förstå ironi eller sarkasm.

Själv har jag mycket energi och är normalt väldigt social, då passar det också att börja skriva någonting roligt och ha energi i konversationerna, bara för att se ifall tjejen är en typ som jag skulle kunna ha en bra vibe/kemi med när vi väl ses.
Ofta ger dock tjejerna intrycket av att vara för dumma för att förstå att man uppenbarligen skämtar eller är sådana som enbart kan kallprata och diskutera massa tråkigt skit om jobb, sin utbildning (som jag skiter i) eller Kardashians liksom.

Alltså att flörta är ju kul när man släpper tyglarna, inte bryr sig om resultatet och inkorporerar lite charm och retas lite med tjejen. Då kan man ha kul med Tinder faktiskt, och har kvinnan själv en skön personlighet och är attraktiv, så kan det bli sexuell spänning sen liksom. Men att fjanta runt som en clown för att desperat försöka få kvinnor att gilla en är inte sättet att göra det på.
Citera
2017-10-11, 18:40
Jag swipar höger väldigt sällan, är ju mest tråkiga, blåsta bodybuilders man ser.
Killar skriver mestadels inte hej först, eller så är jag en ointressant person (varför swipa om man inte vill lära känna en person. Ja, just det, killar brukar swipa höger på allt och alla).

Jag brukar säga hej först. Typ lite udda hej.
"Hej solstråle" osv. Tuffing skrev jag inatt till någon.

Palla vara opersonlig.
Citera
2017-10-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Nej, det handlar inte om att försöka skapa en reaktion hos kvinnorna så att de ska börja gilla en och tycka man är så himla lustig, finurlig, alfa och fan och hans moster. Gör man som bubbbles menar eller sådana här RSD-typer, så har man fel inställning. Man sätter kvinnor på en piedestal ifall man försöker vara komiker enbart för att få brudar att gilla en.

Istället, använd humor i öppningsmeddelanden och genom konversationerna mer som ett sätt att roa dig själv och se vilka brudar du kan sortera bort direkt. Det är en väsentlig skillnad där skulle jag säga. Och brudar brukar också kunna se igenom sånt där PUA-tönteri.

Skulle säga att det är alltför många människor idag, som är för jävla stela och tråkiga. Många är nog helt enkelt för dumma i huvudet och tar sig själva på alldeles för stort allvar för att kunna förstå ironi eller sarkasm.

Själv har jag mycket energi och är normalt väldigt social, då passar det också att börja skriva någonting roligt och ha energi i konversationerna, bara för att se ifall tjejen är en typ som jag skulle kunna ha en bra vibe/kemi med när vi väl ses.
Ofta ger dock tjejerna intrycket av att vara för dumma för att förstå att man uppenbarligen skämtar eller är sådana som enbart kan kallprata och diskutera massa tråkigt skit om jobb, sin utbildning (som jag skiter i) eller Kardashians liksom.

Alltså att flörta är ju kul när man släpper tyglarna, inte bryr sig om resultatet och inkorporerar lite charm och retas lite med tjejen. Då kan man ha kul med Tinder faktiskt, och har kvinnan själv en skön personlighet och är attraktiv, så kan det bli sexuell spänning sen liksom. Men att fjanta runt som en clown för att desperat försöka få kvinnor att gilla en är inte sättet att göra det på.

Nu äre så att majoriteten av killar är desperata och darför är de på tinder. De är viliga att gå mellan ”fan jag glömde uttrycket” för att få ligg. Jag skriver inget om att vara en clown, jag skriver om att skapa en reaktion i henne. Ex, Om hon har konstiga glassögon i en bild kan du skriva, ” Omg, du ser ut som största tönten i de glassögon. Men ändå gullig”. De ger henne både en negativ och en positiv reaktion. Det ökar chansen att hon svarar...
Senast redigerad av bubbbles 2017-10-11 kl. 19:28.
Citera
2017-10-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag swipar höger väldigt sällan, är ju mest tråkiga, blåsta bodybuilders man ser.
Killar skriver mestadels inte hej först, eller så är jag en ointressant person (varför swipa om man inte vill lära känna en person. Ja, just det, killar brukar swipa höger på allt och alla).

Jag brukar säga hej först. Typ lite udda hej.
"Hej solstråle" osv. Tuffing skrev jag inatt till någon.

Palla vara opersonlig.

Detta👆🏽. Ni som skriver ligger redan före, för många killar skriver inte äns något.

Citat:
Ok jag accepterar
Exempel : så om tjejen har en bild att hon spelar fotboll, ska man öppna med typ
"blir det några mål eller??"

Och vara "rolig" 2-3 mess SEN kan man fråga om dricka vin?

Dricka vin = Hint om knull

Inte skrivit något om att va clown utan att bygga reaktion i henne. Det jag skriver om handlar det om första meddelandet för att få henne att svara tillbaka. Istället för ett Hej som man aldrig får svar tillbaka.
Citera
2017-10-11, 19:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Detta👆🏽. Ni som skriver ligger redan före, för många killar skriver inte äns något.

Inte skrivit något om att va clown utan att bygga reaktion i henne. Det jag skriver om handlar det om första meddelandet för att få henne att svara tillbaka. Istället för ett Hej som man aldrig får svar tillbaka.
Typ som att skriva detta:

"Omg you have no idea what I've just found out"
"Vadå???"
"You can clickbait women into replying"

(låter konstigt på svenska, men bara exemplifiera här)

Man lär få reaktion på det... iaf om man skriver nåt liknande svenskt.
Citera
2017-10-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Typ som att skriva detta:

"Omg you have no idea what I've just found out"
"Vadå???"
"You can clickbait women into replying"

(låter konstigt på svenska, men bara exemplifiera här)

Man lär få reaktion på det... iaf om man skriver nåt liknande svenskt.

Jaa typ som det. Det kan vara vad som helst så länge det ger någon sorts reaktion. Tjejer går på känslor. Men såklart alla går på olika sorts känslor så darför är det bra att kolla deras bio och bilder för att få en ide... Ni gör det personlig för henne.

Tjejer chattar även inte med så många killar som ni tror. De swipar inte lika ofta för annars skulle de få 200 matchningar/dag. När du gör det personlig för henne så öppnar hon enklare för det blir som ni TVÅ och hon blir inte en i mängden som du copy paste på.
Citera
2017-10-12, 01:22
Medlem
eller så går ni bara ut på krogen
Fattar inte hur ni orkar, kan säga att efter två tre krogkvällar, så resultaten jag får där är betydligt mer solid än tinder någonsin varit.
Brudarna på tinder (majoriteten) letar efter en vis typ är det inte bad guy så är det en kille med "coolt liv", eller så är det kategorin jag stämmer in på "pojkvänsmaterial". Och då måste man fråga sig själv, vart vill jag vara?
Känns som majoriteten här inne vill pumpa.
Då rekommenderar jag att gå ut på krogen två tre helger irad, ensam (like i did).
Tro mig, resultat kommer att komma, sålänge du inte är socialt efterbliven. Få tjejerna att garva, bete dig töntigt, clowna omkring (tvärtom vad BrunoC säger faktiskt, men igen verkligheten är något annat än en chatt, tjejer vill ha kul). Tänk "toastmaster". Han som håller låda. Få allas uppmärksamhet. Sen är det kanske så att vissa har detta naturligt, kanske är jag en sån. Svårt att säga. Sen får du ju känna av energiflödet. Pumpa upp det med clownande, sen lugna ner sig, och blir det eferfest är det bara luta sig bak och prata på som du pratar med vem som helst. Tjejerna vet redan vem som är "störst i rummet". Om du gjort ditt jobb korrekt.
4-5 nummer på en utekväll, tre av dom var väldigt solid + efterfest där jag fortsatte och göra ett av nummrena ännu mer flake fri.
Citera
2017-10-12, 09:50
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
eller så går ni bara ut på krogen
Fattar inte hur ni orkar, kan säga att efter två tre krogkvällar, så resultaten jag får där är betydligt mer solid än tinder någonsin varit.
Brudarna på tinder (majoriteten) letar efter en vis typ är det inte bad guy så är det en kille med "coolt liv", eller så är det kategorin jag stämmer in på "pojkvänsmaterial". Och då måste man fråga sig själv, vart vill jag vara?
Känns som majoriteten här inne vill pumpa.
Då rekommenderar jag att gå ut på krogen två tre helger irad, ensam (like i did).
Tro mig, resultat kommer att komma, sålänge du inte är socialt efterbliven. Få tjejerna att garva, bete dig töntigt, clowna omkring (tvärtom vad BrunoC säger faktiskt, men igen verkligheten är något annat än en chatt, tjejer vill ha kul). Tänk "toastmaster". Han som håller låda. Få allas uppmärksamhet. Sen är det kanske så att vissa har detta naturligt, kanske är jag en sån. Svårt att säga. Sen får du ju känna av energiflödet. Pumpa upp det med clownande, sen lugna ner sig, och blir det eferfest är det bara luta sig bak och prata på som du pratar med vem som helst. Tjejerna vet redan vem som är "störst i rummet". Om du gjort ditt jobb korrekt.
4-5 nummer på en utekväll, tre av dom var väldigt solid + efterfest där jag fortsatte och göra ett av nummrena ännu mer flake fri.

Men då ska man verkligen ha gamet när det gäller att gå ut ensam på krogen och clowna till det som du själv skriver. Generellt tror jag att kvinnorna ser dig som udda om du är ute ensam en fredagkväll, då undrar de förmodligen innerst inne vad som är "fel" på dig om du inte har någon att gå ut med och går ut ensam. Jag hade gärna gått ut på krogen själv och krökat då de flesta av mina vänner är rena motsatsen till krögare. Men jag är tyvärr en sådan som är väldigt rädd om mitt egna rykte och minsta felsteg en utekväll och jag hade kanske sumpat det resten av den närmsta tiden. Jag menar hur kan du vara "störst i rummet" om du är helt själv? Om du sitter med en tjej på en efterfest och det är i hennes väns hus och hon frågar dig: Vem är du här med då? När du svarar att du är själv och att du gått ut själv tror jag hon skulle tycka det var rätt udda. Men i grunden har du väl rätt...Egentligen handlar det bara om att våga, att våga exponera sig själv och ta riskerna och inte bry sig om andras förmodade misstankar.
Senast redigerad av OvissFramtid 2017-10-12 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in