2017-10-09, 11:59
Medlem
Mauritz sa aldrig det, han sa heller inget om vem som var uppdragsgivaren, i ren överlevnadsinstinkt som han sa
Citera
2017-10-09, 13:44
Medlem
Vad hände med Oredsson efter han blev utlämnad till Spanien, har helt missat det.
Citera
2017-10-10, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har missat det här med AN helt. Har bara lyssnat på podden, och minns inte att man nämnde honom där. I podden säger Mauritz att han inte vill avslöja vem "Paul Pott" är, men Mauritz har då alltså redan berättat för polisen att det var AN?
MA sa att det var AN som var bakom nicket Paul Pott, man hade ju redan siktet inställt på AN då han gjorde samma skrivfel (skrev dem på allt och kunde inte skillnaden på de och dem) på mailen med PP som i sina brev från häktet, så man var säkra på det men behövde något mer för att binda honom, det var MA som gjorde det med sin utpekning.
Senast redigerad av xtroverto 2017-10-10 kl. 03:49.
Citera
2017-12-09, 09:38
Medlem
ganghatarens avatar
Vad har hänt med oredsson? Sitter han kvar i Spanien? Har inte följt detta på ett tag men gjorde det mycket tidigare. Mvh/Ganghataren
Citera
2017-12-09, 10:30
Medlem
Han är en fri man sedan länge.
Citera
2017-12-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajmon
Hörde det från en god vän, och sökte lite snabbt på google.
Fick fram detta http://sportpressen.canews.fi/sv/node/609/?newsID=49584533.htm
men det är allt, står ej i artikeln att det handlar om en svensk, men det är de mängder jag hört om, och runt det datumet, så utgår ifrån att det är denna händelsen jag söker, där gm är svensk från västra götaland.

Någon som har mer info?

-------------------
Moderators tillägg:

Förundersökningsprotokoll. Länk 2012-10-02
Stämningsansökan. Länk 2012-03-28
Användarsammanfattning. per 2014-12-17

svensk eller "svensk". det finns massor med franska avskum och slödder med svenska pass.
Citera
2017-12-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han är en fri man sedan länge.

Nej!? Han är väl fortfarande brottsmisstänkt (penningtvätt), med reseförbud? Boende på spanska Solkusten. Passet är konfiskerat, och helt fri är han inte. Det var i alla fall det senaste jag läste.
Citera
2017-12-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej!? Han är väl fortfarande brottsmisstänkt (penningtvätt), med reseförbud? Boende på spanska Solkusten. Passet är konfiskerat, och helt fri är han inte. Det var i alla fall det senaste jag läste.
Vilka exakta misstankar som föreligger och som är kvar vet jag inte, men om han nu inte får resa till Sverige så är han nog bara jävligt glad, för han fick nog hyfsad avsmak efter 4 år i häktet.

Så jo, han kan sola och bada och roa sig på sin egen nattklubb, allt, och mer därtill, som en fri man kan önska sig.
Citera
2017-12-09, 11:33
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad

Jag har aldrig läst att han skulle ha flyttat till Solkusten.

Är du säker på det? (Vad har du fått det ifrån?)

Den senaste infon jag har är att han är bosatt utanför Barcelona och han efter återkomsten till Spanien inte har suttit frihetsberövad dock har han som nämnts reseförbud i väntan på att åtal skall väckas eller läggas ner.
Citera
2017-12-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Jag har aldrig läst att han skulle ha flyttat till Solkusten.

Är du säker på det? (Vad har du fått det ifrån?)

Den senaste infon jag har är att han är bosatt utanför Barcelona och han efter återkomsten till Spanien inte har suttit frihetsberövad dock har han som nämnts reseförbud i väntan på att åtal skall väckas eller läggas ner.

Solkusten är fel, sorry.
Citera
2017-12-09, 15:43
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Kan oredan vara inblandad i detta?

Beslaget var avsett att levereras till Barcelona och de inblandade som blivit gripna är alla från Barcelona-trakten.

Rena spekulationer från min sida men det skulle inte förvåna mig.

https://www.efe.com/efe/english/portada/spain-police-seize-5-8-tons-of-cocaine-hidden-in-colombian-shipping-container/50000260-3458929#
Citera
2017-12-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Vilka exakta misstankar som föreligger och som är kvar vet jag inte, men om han nu inte får resa till Sverige så är han nog bara jävligt glad, för han fick nog hyfsad avsmak efter 4 år i häktet.

Så jo, han kan sola och bada och roa sig på sin egen nattklubb, allt, och mer därtill, som en fri man kan önska sig.

Det handlar givetvis inte bara om reseförbud till Sverige, utan generellt reseförbud. Han lever i en form av "kommunarrest" på den spanska ort där han bor. Passet har han måst inlämna till polisen, och han har (tror jag) fortfarande anmälningsplikt hos polis någon gång per vecka. Brottsutrednigen har pågått i ett par år nu, avseende penningtvätt - och den kanske kan fortsätta hur länge som helst. Visst kan han leva gott i Spanien, men att tala som honom som "en fri man" är ändå helt fel. Det finns villkorligt frigivna efter fängelsestraff, som har mindre av myndighetskontroll och inskränkningar i rörelsefriheten än JF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in