Citat:
Ursprungligen postat av
xtroverto
Förmodligen anmälningsplikt, spekulerar du? Troligen inget pass? Vad vet du egentligen?
Han kan resa utan pass, inom EU. Så jag säger som han ovan, att vara placerad i solen som straff med Europas bästa uteliv, sin nattklubb, ja vad kan man mer önska sig, så är han straff ganska komiskt.
Den som spekulerar, är ju du! Anmälningsplikten och reseförbudet är uppgifter ur Magasinetparagraf. Nu var det dock ett tag sedan det mig veterligt skrevs något om honom, men jag utgår ifrån att inget förändrats i det här avseendet.
Skulle han bege sig utomlands, vilet i och för sig går utan pass, skulle han ju bryta mot reseförbudet, så det tror jag inte han gör. Däremot fick han för ganska länge sedan dispens från reseförbudet för att hälsa på sin mormor i Sverige, enligt ovan nämnda källa.
Om du anser hans "straff" komiskt, är en annan sak. Glöm inte, att han satt häktad i 3,5 år - dock kom skadestånd därefter. Detta är ju dock inget straff, utan restriktioner m.a.a. pågående utredning. Jag vet inte om det finns någon tidsgräns i Spanien för hur länge man kan belägga någon med reseförbud.