Citat:
Ursprungligen postat av
svenkolrot
Jag har med stort intresse följt den här tråden, då jag länge väntat på den här nedgången.
Den på 3% sedan Nov förra året som Nordea och Booli mätte upp?
Tja, väntar man tillräckligt länge kommer väl en sådan.
Citat:
Ursprungligen postat av
svenkolrot
Att det finns såna Bagdad Bob figurer som alpha och svenne är inte konstigt men tragiskt.
Ja, de religiösa gillar inte att få sin religion ifrågasatt. Därför blir det en massa gnäll när jag synar vidskepliga påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
svenkolrot
Om nu även Soros har blandat sig i leken så borde dom inse att bubblan nog är dömd att spricka.
Ser ut som du missade min kommentar om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
svenkolrot
Men enligt dom så har det väl aldrig funnits någon bubbla och hur skulle den då kunna spricka?
Bubbelpratarna har haft lite svårt att såväl definiera bubbla som att mäta upp den.
Flera svar är på Alpoxennivå. Dvs "öö priserna har öö stigit liksom. Då är det en öö bubbla".
Du kanske kan hjälpa dom. Dom behöver hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av
svenkolrot
En nedgång på 30% på ett halvår är ju inget att oroa sig för, eller? Men säg det till den som tecknat kontrakt på en nybyggd br med inflyttning nästa år och som nu hade tänkt sälja nuvarande bostad med bra vinst....
3% vill jag minnas Nordea skrev. Inte 30%.
Tja, jag har en kollega som (tidigare) köpte en nyproducerad BR för "överpris". Men det var bra läge tyckte han och han ville bo i nyproducerat. Hörde aldrig att han jämrade sig över att han betalade "överpris".
Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Sven-i-banan har nyligen erkänt att han jobbar på bank och Alpha101 är tydligt systemlojal och talar sig alltid varm om bank-branschen så i skenet av det är det inte konstigt att de förnekar boprisbubblan, slätar över prisras och alltid motiverar att köpa framför att hyra. Alpha är dessutom tydligt politisk av sig och påminner om en MUFare på 1980-talet. Borgerligheten i Sverige är emellertid inte sådan som den var för 30 år sedan utan nu är den elitistisk och nationellt opålitlig, för att uttrycka det milt.
Bara förvirrade personangrepp som vanligt. Detta är ett utmärkt exempel på det jag skrev ovan.