2017-12-08, 17:16
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Jasså. Måste jag, eller någon annan observant kritiskt tänkande ha alla svar för att det skall finnas "ett case"? Såklart inte.
Då ni påstår att ett fenomen existerar anser jag att ni borde kunna framlägga åtminstone något rimligt argument eller indicium, vilket jag aldrig sett skymten av.
Citat:
Gör vad du vill med din tid. Varför skriver du själv här? Tror du att du gör någon en tjänst genom att tala om att de "nojjar ut"?
Jag låter inga dumheter stå oemotsagda.

Vidare vet jag att det inte går att övertyga någon troende att de har fel - jag vet av egen erfarenhet att jag lyckats skingra mina egna missuppfattningar endast genom skoningslös självgranskning.

Vilket är vad jag uppmanar dig till. Väg för och emot och dra din slutsats därefter.

Som det nu verkar cherrypickar du endast det som stödjer din uppfattning, och bortser helt från allt som talar emot densamma. Not so fuckin bright.
Senast redigerad av Psilosopher 2017-12-08 kl. 17:21.
Citera
2017-12-08, 17:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jasså. Måste jag, eller någon annan observant kritiskt tänkande ha alla svar för att det skall finnas "ett case"? Såklart inte.

Håll inte på med tramset om "kristiskt tänkande". Du är så långt från kritiskt tänkande man kan komma eftersom du okritiskt sväljer skit såsom att k-strimmor alltid förångas inom sekunder.

Om du vore kritiskt tänkande så skulle du i stället fundera en stund på varför iskristaller i cirrusmoln kan vara kvar i timmar. Är det rimligt att vissa iskristaller förångas snabbt medan andra inte gör det? Vad skiljer? Varför kan moln vara kvar i timmar medan k-strimmor alltid förångas på sekunder?

Hur långt har ditt "kritiska tänkande" tagit dig när det gäller ovan fråga? Förklara varför k-strimmor alltid förångas på sekunder.
Citera
2017-12-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Men det är förklarat väldigt många gånger att det är omöjligt att ta med ett moln från marken i nu existerande flygplan. Dessutom finns absolut ingen plats för en enda liter vätska i ett vanligt passagerarplan, vilka är de mest vanliga som lämnar trails. Det är inte detaljer, det är hela problemet med teorin. Du måste i alla fall komma med något vettigt som visar att det finns plan som kan ta 10.000 ton vätska på ett passagerarplan. Kom med en teori som inte är helt galen. Det räcker med ett uns av rimlighet.

Det är militära plan som generellt sköter besprutningen.
Vi vet inte vad skiten väger eller hur den är sammansatt.
Citera
2017-12-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Ska du kalla andra lögnare får du först bevisa att du har rätt. Sådana bevis lyser med sin frånvaro här.

Jag ifrågasätter dina påståenden. Jag nöjer mig inte med att bli kallad lögnare utan bevis.

Chemtrails är en myt bortsett från flygbesprutning på låg höjd och vissa experiment med seedning av regnmoln. Kemikalier för "kontroll av människan" är en myt.

Du får 'tro' vad du vill. Har inte tid med din typ mer. Läs Herndon och andras studier, läs vad t.ex. USA:s militär har att säga kring att "äga vädret". Jämför skiten på himlen med Fligthradar. Etc.

Tänk (lycka till).
Citera
2017-12-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur tänkte du nu?
Att det är vanligt med kvardröjande strimmor betyder inte att det alltid blir kvardröjande strimmor.

Självklart spelar temperatur och fuktighet in om det ska bildas k-strimmor eller inte. Är det kallt och fuktigt kan vattnet kondensera och bilda iskristaller. Är det varmare eller torrare passeras inte daggpunkten vilket betyder att vattnet inte kondenseras.

Det hela är inte konstigare än moln. Att det är mycket vanligt med moln betyder inte att temperatur och fuktighet inte har betydelse för när moln skapas.

Kvardröjande strimor anses vara extremt sällsynt. Förutom enligt dig.

Om dessa är så oerhört vanliga borde man se dem varje dag i princip. Och 30-40 år bakåt i tiden. Vilket inte har varit fallet.
Citera
2017-12-08, 17:36
Medlem
madtops avatar
Citat:

Hur vet det?
Och varför verkar så många människor se strimmor bakom vanliga passagerarplan?

Citat:

Vad vet du egentligen? Har du någon som helst fakta förutom att du ser strimmor i skyn?
Citera
2017-12-08, 17:39
Medlem
Citat:

Eller hur det ser ut eller luktar eller vad det gör.....

Vad vi däremot Vet är att ett normalt passagerarplan producerar ca:1500liter vattenånga i sekunden i marchfart och vi Vet även att moln är just vattenånga och vi Vet att antalet plan i luften har ökat enormt sen 70talet.
Vad kan man dra för slutsatser om mängden spår i himlen?

Om du fortsatt är övertygad att det sprids något, hur kan du vara säker på att det är illa?

Det Kan ju lika gärna vara ett försök att höja temperaturen för att hindra den kommande istiden så vi alla kan överleva, att hålla det hemligt är då enbart för att inte skapa panik bland befolkningen och alla larmrapporter om det skadliga co2 är till för att beskatta ut medel för att ha råd att rädda den civilicerade världen.
Som konspiration så håller jag nog min lika högt som din, jag har iaf ett tydligt motiv..
Citera
2017-12-08, 17:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Kvardröjande strimor anses vara extremt sällsynt. Förutom enligt dig.

Nej kvardröjande strimmor är ganska vanligt. Det tycker till och med du.

Citat:
Om dessa är så oerhört vanliga borde man se dem varje dag i princip. Och 30-40 år bakåt i tiden. Vilket inte har varit fallet.

Du läser aldrig svaren du får eller?

Att det är vanligt med strimmor är inte samma sak som att det alltid är strimmor.
Att det inte var lika vanligt med strimmor för 40 år sedan beror på
- det fanns färre plan då.
- de flög lägre
- de hade andra motorer
Citera
2017-12-08, 17:46
Medlem
Bongomans avatar
Citat:

Men i princip alla filmer du och alla andra religiösa uppvisar visar helt vanliga kärror från ett eller annat stort bolag som Thai, KLM, SAS eller Emirates. Ingen har visat några mystiska omärkta militärplan.

Vi vet däremot vad moln väger. En kilometer trail väger 10 gånger mer än max last på de största planen som finns. Slutsatsen är att en trail på 2 km kräver 20 plan tillverkade av Antonov. Har du sett en film med 20 plan som det bara finns 2 av i hela världen?
Citera
2017-12-08, 19:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Om kvardröjande strimmor är mycket vanligt borde temperatur och luftfuktighet ha mindre betydelse...

Varför reagerar människor på det som pågår på himlen?
Varför skulle temperatur och luftfuktighet inte ha betydelse?
Dom flesta vanliga människor reagerar inte på strimmorna och tror att dom innehåller avsiktliga kemikalieutsläpp.
Citera
2017-12-09, 23:39
Medlem
Chemtrails är debunkat!

Ett chemtraill program med utsläpp av aerosoler av olika ämnen i atmosfären, ett sådant program skulle resultera i en ökning av aerosol tätheten i atmosfären. Fakta visar att jordens aerosoloptisktjocklek (AOT) har minskat under den tid som chemtrails bluffen har funnits, och vi har sett en nedåtgående trend som har resulterat i den lägsta AOT tjockleken på 30 år.

Källa:
Science 16 March 2007:
Vol. 315 no. 5818 p. 1543
DOI: 10.1126/science.1136709
Long-Term Satellite Record Reveals Likely Recent Aerosol Trend
Michael I. Mishchenko*, Igor V. Geogdzhayev, William B. Rossow, Brian Cairns, Barbara E. Carlson, Andrew A. Lacis, Li Liu and Larry D. Travis
Citera
2017-12-11, 19:47
Medlem
Citat:
Du hävdar att kvardröjande strimmor är mycket vanligt. Andra menar att kvardröjande strimmor är något extremt ovanligt.
Kvardröjande strimmor är vanliga. Kvarliggande cirrusmoln är också vanliga, och de finns på ungefär samma höjd som kvarliggande strimmor.

Citat:
Om nu kvardröjande strimmor skulle vara något normalt - varför ser exempelvis himlen så olika ut, så ofta?
Därför att vädret är olika. Ibland är det solsken och molnfritt, ibland är det molnigt, ibland regnar det. Välkänt sedan årtusenden.
Av liknande skäl kan strimmorna ibland vara kvarliggande, ibland försvinna på kort tid.

Citat:
Varför reagerar människor på skiten överhuvutaget (varför har inte himlen sett likadan ut sista 30-40 åren)?
Vad du menar med "reagerar på skiten" framgår inte. Vad menas?
Strimmorna har sett likadana ut och burit sig åt precis likadant de senaste 30-40 åren, och även de senaste 50 åren. En skillnad är att de har blivit fler, eftersom flygtrafiken har ökat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in