2017-12-08, 16:51
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Du hävdar att kvardröjande strimmor är mycket vanligt. Andra menar att kvardröjande strimmor är något extremt ovanligt.

Om nu kvardröjande strimmor skulle vara något normalt - varför ser exempelvis himlen så olika ut, så ofta?
Varför reagerar människor på skiten överhuvutaget (varför har inte himlen sett likadan ut sista 30-40 åren)?
Att strimmorna ser olika ut olika gånger beror på att temperatur och luftfuktighet i atmosfären varierar.
Kondensstrimmor fanns redan då jag var barn på 70-talet och dom såg likadana ut då som idag. Däremot är det naturligtvis fler strimmor idag då det går oerhört mycket mer plan idag än för 40 år sedan.
Citera
2017-12-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du får göra som du vill.
Men sannolikheten för att någon ska tro på dig ökar ju såklart om du kan förklara hur det hela går till.

Jag har sett kvardröjande strimmor efter en SAS 737 på väg från Köpenhamn till Helsingfors. Förklara hur planet lastas med "chemtrails" i Köpenhamn utan att någon lägger märke till det. Förklara var på passagerarplanet "chemtrailsen" förvaras och förklara hur planet klarar den extra vikten.

Dom behöver inte 'tro' på mig, Herndon eller någon annan som har ögonen öppna. Dom kan tro på din typ istället! Riktigt kritiskt tänkande (eller inte).

Du har fått svar flera gånger att man varken kan eller behöver veta alla detaljer gällande t.ex. vikt (eller hur skiten är komponerad).
Citera
2017-12-08, 16:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du hävdar att kvardröjande strimmor är mycket vanligt. Andra menar att kvardröjande strimmor är något extremt ovanligt.

Vilka är dessa "andra"? En källa är nog på sin plats. Och då helst till en meteorolog som faktiskt är de som är utbildade inom området.

Citat:
Om nu kvardröjande strimmor skulle vara något normalt - varför ser exempelvis himlen så olika ut, så ofta?

Därför att vädret varierar. Ibland är det mulet och ibland inte.

Citat:
Varför reagerar människor på skiten överhuvutaget

Den frågan svarar du nog bäst på själv. Men gissning är en kombination av okunskap och faktaresistens.

Citat:
(varför har inte himlen sett likadan ut sista 30-40 åren)?

Därför att vi har mer k-strimmor nu än för 40 år sedan.
Senast redigerad av madtop 2017-12-08 kl. 17:04.
Citera
2017-12-08, 16:54
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Han är nog mer forskare än vad du någonsin kan stava till.
Det tvivlar jag på. Vem som helst kan kalla sig forskare men inte alla blir erkända av forskarkollektivet. Han kommer inte att bli det.
Citera
2017-12-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så din spontanreaktion är att alla som inte gör samma iakttagelser som dig är lögnare? Jag tror nog du kommer längre om du i stället försöker dig på en förklaring till att så många gör samma iakttagelser som jag. Hela världen dräller av flygledare, piloter och flygintresserade som vet att 99,9% av alla kvardröjande strimmor kommer från vanliga passagerarplan.

Det är inte min "spontanreaktion". Du är ständigt på denna tråd och sprider din desinformation så du förtjänar att kallas lögnare!

Din procentsats kan nog tas med ett par nypor salt. Därtill har majoriteten som bekant inte alltid rätt - detta oavsett vilket område man talar om.
Citera
2017-12-08, 16:58
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Är framgångsrik? Syftet kan till exempel vara att skapa en matta för (mobil)strålningen och/eller för radar. Att påvisa detta är dock inte helt lätt.
Men om du inte ens kan klargöra syftet med att de sprejar, och än mindre hur det går till och vilka som ligger bakom så är ditt case rätt klent, eller hur?

Du ser nåt på himlen och nojjar ut, helt enkelt. Ett jävla slöseri med både din och andras tid att du skriver om detta, således.
Senast redigerad av Psilosopher 2017-12-08 kl. 17:00.
Citera
2017-12-08, 16:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är inte min "spontanreaktion". Du är ständigt på denna tråd och sprider din desinformation så du förtjänar att kallas lögnare!

Din procentsats kan nog tas med ett par nypor salt. Därtill har majoriteten som bekant inte alltid rätt - detta oavsett vilket område man talar om.

Varför är min studie av strimmor desinformation?
Citera
2017-12-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att strimmorna ser olika ut olika gånger beror på att temperatur och luftfuktighet i atmosfären varierar.
Kondensstrimmor fanns redan då jag var barn på 70-talet och dom såg likadana ut då som idag. Däremot är det naturligtvis fler strimmor idag då det går oerhört mycket mer plan idag än för 40 år sedan.

Om kvardröjande strimmor är mycket vanligt borde temperatur och luftfuktighet ha mindre betydelse...

Varför reagerar människor på det som pågår på himlen?
Citera
2017-12-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Men om du inte ens kan klargöra syftet med att de sprejar, och än mindre hur det går till och vilka som ligger bakom så är ditt case rätt klent, eller hur?

Jasså. Måste jag, eller någon annan observant kritiskt tänkande ha alla svar för att det skall finnas "ett case"? Såklart inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du ser nåt på himlen och nojjar ut, helt enkelt. Ett jävla slöseri med både din och andras tid att du skriver om detta, således.

Gör vad du vill med din tid. Varför skriver du själv här? Tror du att du gör någon en tjänst genom att tala om att de "nojjar ut"?
Citera
2017-12-08, 17:06
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Dom behöver inte 'tro' på mig, Herndon eller någon annan som har ögonen öppna. Dom kan tro på din typ istället! Riktigt kritiskt tänkande (eller inte).

Du har fått svar flera gånger att man varken kan eller behöver veta alla detaljer gällande t.ex. vikt (eller hur skiten är komponerad).

Men det är förklarat väldigt många gånger att det är omöjligt att ta med ett moln från marken i nu existerande flygplan. Dessutom finns absolut ingen plats för en enda liter vätska i ett vanligt passagerarplan, vilka är de mest vanliga som lämnar trails. Det är inte detaljer, det är hela problemet med teorin. Du måste i alla fall komma med något vettigt som visar att det finns plan som kan ta 10.000 ton vätska på ett passagerarplan. Kom med en teori som inte är helt galen. Det räcker med ett uns av rimlighet.
Citera
2017-12-08, 17:08
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Ska du kalla andra lögnare får du först bevisa att du har rätt. Sådana bevis lyser med sin frånvaro här.

Jag ifrågasätter dina påståenden. Jag nöjer mig inte med att bli kallad lögnare utan bevis.

Chemtrails är en myt bortsett från flygbesprutning på låg höjd och vissa experiment med seedning av regnmoln. Kemikalier för "kontroll av människan" är en myt.
Citera
2017-12-08, 17:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Om kvardröjande strimmor är mycket vanligt borde temperatur och luftfuktighet ha mindre betydelse...

Hur tänkte du nu?
Att det är vanligt med kvardröjande strimmor betyder inte att det alltid blir kvardröjande strimmor.

Självklart spelar temperatur och fuktighet in om det ska bildas k-strimmor eller inte. Är det kallt och fuktigt kan vattnet kondensera och bilda iskristaller. Är det varmare eller torrare passeras inte daggpunkten vilket betyder att vattnet inte kondenseras.

Det hela är inte konstigare än moln. Att det är mycket vanligt med moln betyder inte att temperatur och fuktighet inte har betydelse för när moln skapas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in