2017-12-08, 09:24
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om du söker ett jobb så anser du väl att du har den kompetens som behövs för jobbet, eller?

Haha. Ja...det kan man ju hoppas. Men du förstår kanske att det inte är jag som sökande som uppskattar/avgör om jag har den önskade kompetensen- det gör den som anställer...

Citat:
Att berätta att man inte är lika väl lämpad för jobbet som andra låter inte som nån bra jobbsökarstrategi, nej.

Eh. My god.
Citera
2017-12-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Går man klart en utbildning som man fått godkänt i så har man kompetens.

Men visst låt bara de som har haft anställning få anställning. Det kommer ju hjälpa i det långa loppet.
Kvinnor klarar inte viss kompetens som handlar om logik.Ett bra exempel är den nya vägen i sisjön göteborg ,hon som ritat den vägen är stendum ,ingen logig över hur filerna ligger beroende till vad man skall åka..Ett skämt att hon blev anställd..
Citera
2017-12-08, 09:31
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ja ja anställ bara de som har haft anställnibg de blir nice.

Eller: anställ de som hanterar att vara huvudrollsinnehavare i sina egna liv istället för statister i någon annans?

(Ta det inte personligt, det är inte personligt.)

Arga, kringpratande personer som försöker överskriva skuld (exempelvis feminister/genusvetare) är sällan kompetenta. Sådana går det enbart i undantagsfall bra för. Sällan långvarigt. Sällan på det allmängiltiga planet.
Senast redigerad av kanelkaka 2017-12-08 kl. 09:41.
Citera
2017-12-08, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Kvinnor klarar inte viss kompetens som handlar om logik.Ett bra exempel är den nya vägen i sisjön göteborg ,hon som ritat den vägen är stendum ,ingen logig över hur filerna ligger beroende till vad man skall åka..Ett skämt att hon blev anställd..

Finns hur många liknande exempel som helst fast med män. Ta Titanic som exempel.
Citera
2017-12-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Eller: anställ de som hanterar att vara huvudrollsinnehavare i sina egna liv istället för statister i någon annans?

(Ta det inte personligt, det är inte personligt.)

Om huvudrollen är en kanelkaka är jag nog hellre statist.
Citera
2017-12-08, 09:43
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Om huvudrollen är en kanelkaka är jag nog hellre statist.

Jag har inget med din huvudroll att göra. Den har enbart du ansvar för.
Citera
2017-12-08, 09:44
Medlem
Citat:
Jag har inget med din huvudroll att göra. Den har enbart du ansvar för.

Jag är nog fortfarande hellre en statist än en kanelkaka.
Citera
2017-12-08, 09:50
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Jag är nog fortfarande hellre en statist än en kanelkaka.

Hahaha...jag uppfattar din sorti.

Personligen skulle jag ju hellre vara ett sött "ingenting" än någon som drömmer om en huvudroll men år efter år fortsätter som statist. Det skulle bli för tungt i förlängningen. Det skulle beka ihop.
Citera
2017-12-08, 09:56
Medlem
Citat:
Hahaha...jag uppfattar din sorti.

Personligen skulle jag ju hellre vara ett sött "ingenting" än någon som drömmer om en huvudroll men år efter år fortsätter som statist. Det skulle bli för tungt i förlängningen. Det skulle beka ihop.

Du måste lida av någon svårartad form av autism för att hänga upp dig så mycket på ett användarnamn.
Citera
2017-12-08, 10:02
Avslutad
Citat:
Om du söker ett jobb så anser du väl att du har den kompetens som behövs för jobbet, eller?

Att berätta att man inte är lika väl lämpad för jobbet som andra låter inte som nån bra jobbsökarstrategi, nej.

Citat:
Haha. Ja...det kan man ju hoppas. Men du förstår kanske att det inte är jag som sökande som uppskattar/avgör om jag har den önskade kompetensen- det gör den som anställer...

Eh. My god.

I know.. Det är den nivån. Bob and weave, flytta focus, infantila motfrågor. Skrämmande låg nivå och de inser inte ens själva hur de underminerar sin egna sak.
Citera
2017-12-08, 10:02
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Du måste lida av någon svårartad form av autism för att hänga upp dig så mycket på ett användarnamn.

Ridå.
Senast redigerad av kanelkaka 2017-12-08 kl. 10:06.
Citera
2017-12-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ridå.

Är det något som du tror kommer att komma upp i en arbetsintervju eller vilken relevans har det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in