2017-12-08, 08:38
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du gav mig generaliserande egenskaper.
Dessutom så förenklade att det inte säger något.

Jag gav halva jordens befolkning generaliserade egenskaper, vad är det du inte fattar? Jag talar om män som grupp i väldigt grova drag! Ringer du till SVT också och klagar när du hör att män står för majoriteten av våldtäkter? VAAA JAG ÄR JU MAN MEN JAG VÅLTAR INTE DETTA ÄR FEEEEEL

Och åter igen, du klagar på mitt inlägg och kritiserar, men du kan inte förklara varför eller utveckla dina resonemang. Vad är det med mina påståenden som är såpass förenklade att de inte säger något?

Du behöver inte bemöda dig att svara om du inte kan höja nivån, gör oss båda en tjänst och lägg din tid på något vettigare, för här kommer du ingen vart när du sänder på den frekvensen.
Citera
2017-12-08, 08:38
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De blev gnälliga feminister och de stökiga tjejerna blev wt-horor. The End.
Ingen annan gruppering ?

Jo, jag tror att de kloka kvinnorna gömmer sig, utom några enstaka som är kända för de flesta. Jag vill inte peka ut dem, för det är subjektivt och skulle vålla en massa bråk.
Senast redigerad av Knivur-273 2017-12-08 kl. 08:41.
Citera
2017-12-08, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ingen skada för vem?
Den inkvoterade kvinnan kommer inte att repspekteras. Mannen som inte fick tjänsten då han besatt "fel" kön diskrimineras. Arbetsgivaren fick en mindre kompetent anställd.

Den enda som vann något var den ideologiska ärthjärnan till feminist på sidlinjen. Du.

Hur ska kvinnor kunna höja sin kompetens och få erfarenhet om de aldrig får chansen till det då?
Citera
2017-12-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.

Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.

Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?

Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.

Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.

Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?

När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?

Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?

Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?

Jag är ju en feminist. Jag känner att jag redan lever i den hårda verkligheten?
Jag arbetar och äger min bostad.
Jag betalar mina räkningar varje månad.
Jag tror att jag skulle klara mig bra.

Hur skulle du själv klara dig utan den sociala tryggheten i Sverige?
Hur skulle du själv stå dig i konkurrens med män som växt upp utan snälla dagis och fritids och skolfröknar. Utan skolunch och mellis och gratis gymnasie med studiebidrag.
Hur skulle en liten man som är uppväxt i trygga snälla Sverige stå sig därute i "den hårda verkligheten", i konkurrens med män som vuxit upp i andra kulturer utan det sociala trygghetssystemet.

Hur står ni er i konkurrens med "riktiga män?

Alla ni svenska antifeminister som hänger på flashback...HUR skulle ni klara er?
Citera
2017-12-08, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Jag är ju en feminist. Jag känner att jag redan lever i den hårda verkligheten?
Jag arbetar och äger min bostad.
Jag betalar mina räkningar varje månad.
Jag tror att jag skulle klara mig bra.

Hur skulle du själv klara dig utan den sociala tryggheten i Sverige?
Hur skulle du själv stå dig i konkurrens med män som växt upp utan snälla dagis och fritids och skolfröknar. Utan skolunch och mellis och gratis gymnasie med studiebidrag.
Hur skulle en liten man som är uppväxt i trygga snälla Sverige stå sig därute i "den hårda verkligheten", i konkurrens med män som vuxit upp i andra kulturer utan det sociala trygghetssystemet.

Hur står ni er i konkurrens med "riktiga män?

Alla ni svenska antifeminister som hänger på flashback...HUR skulle ni klara er?

De som det kommer att gå sämst för är "traditionella" konservativa kvinnor som inte förberett sig för ett arbetsliv.
Citera
2017-12-08, 08:53
Medlem
Citat:
Hur ska kvinnor kunna höja sin kompetens och få erfarenhet om de aldrig får chansen till det då?

De får jobba sig upp på stegen precis som män .
Citera
2017-12-08, 08:54
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Här alla lika god kompetens på en arbetsplats? Nej. Man ska ha den kompetens som krävs för att klara av jobbet.
Självklart kommer det alltid finnas de som har mer erfarenhet, men också de som har mindre erfarenhet.
Att kvotera in en kvinna utan större erfarenhet över en man utan större erfarenhet gör ingen skada.

Jag blir förbluffad av hur begränsat du tänker.

Jo, att implementera inställningen du har gör skada. På alla plan och alla nivåer och i förlängning.

I de väl fungerande samhällena i vår moderna värld ser det ut som följer: kompetens ---> auktoritet ---> utveckling ---> kompetens ---> auktoritet ---> utveckling.

Varför är du rädd för kompetens och auktoritet? Varför är dessa farliga saker, menar du? Jag hoppas att du förstår att det är det du ger sken av att tycka/känna...
Citera
2017-12-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
De får jobba sig upp på stegen precis som män .

Ja, som att starta ett konkurrerande företag.
Citera
2017-12-08, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Jag blir förbluffad av hur begränsat du tänker.

Jo, att implementera inställningen du har gör skada. På alla plan och alla nivåer och i förlängning.

I de väl fungerande samhällena i vår moderna värld ser det ut som följer: kompetens ---> auktoritet ---> utveckling ---> kompetens ---> auktoritet ---> utveckling.

Varför är du rädd för kompetens och auktoritet? Varför är dessa farliga saker, menar du? Jag hoppas att du förstår att det är det du ger sken av att tycka/känna...

Går man klart en utbildning som man fått godkänt i så har man kompetens.

Men visst låt bara de som har haft anställning få anställning. Det kommer ju hjälpa i det långa loppet.
Citera
2017-12-08, 09:10
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:

De ges inte chansen om det inte har kompetensen. Så...vad tror du om att människor som anser sig tillhöra det kvinnliga könet oförtrutet och genomgående tar ansvaret, jobbar aktivt för att stå fortsatt starka när det kommer motiga perioder d.v.s. inte ger upp, knyter nyttiga kontakter, fattar strategiska beslut, skapar förutsättningar, håller sig ā jour med diskursen, lägger familjen åt sidan när det verkar krävas, jobbar på sin psykologiska uthållighet, köttar, köttar, köttar.

Du vet, allt det där som kan borga för att ens kompetens håller en motsvrande hög nivå under förlängningen av tid.
Citera
2017-12-08, 09:10
Avslutad
Citat:
Om jag som människa (kvinna) skulle bli inkvoterad utan att ha lika god kompetens som de andra som har sökt jobbet, varför ska jag få jobbet? Varför ska just jag premieras? För att jag har ett kvinnligt könsorgan eller tycker mig tillhöra det kvinnliga könet?

"Hej, jag ska ha det här jobbet. Jag är inte lika väl lämpad som den och den personen, men jag är kvinna." Låter bra?

Till Statistenidittliv: Tror du att det är vad som efterfrågas i regel? Lol.
Om du söker ett jobb så anser du väl att du har den kompetens som behövs för jobbet, eller?

Att berätta att man inte är lika väl lämpad för jobbet som andra låter inte som nån bra jobbsökarstrategi, nej.
Citera
2017-12-08, 09:19
Medlem
Citat:
De ges inte chansen om det inte har kompetensen. Så...vad tror du om att människor som anser sig tillhöra det kvinnliga könet oförtrutet och genomgående tar ansvaret, jobbar aktivt för att stå fortsatt starka när det kommer motiga perioder d.v.s. inte ger upp, knyter nyttiga kontakter, fattar strategiska beslut, skapar förutsättningar, håller sig ā jour med diskursen, lägger familjen åt sidan när det verkar krävas, jobbar på sin psykologiska uthållighet, köttar, köttar, köttar.

Du vet, allt det där som kan borga för att ens kompetens håller en motsvrande hög nivå under förlängningen av tid.

Ja ja anställ bara de som har haft anställning de blir nice.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-12-08 kl. 09:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in