Citat:
Ursprungligen postat av
dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.
Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.
Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?
Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.
Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.
Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?
När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?
Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?
Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?
Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?
Jag är ju en feminist. Jag känner att jag redan lever i den hårda verkligheten?
Jag arbetar och äger min bostad.
Jag betalar mina räkningar varje månad.
Jag tror att jag skulle klara mig bra.
Hur skulle du själv klara dig utan den sociala tryggheten i Sverige?
Hur skulle du själv stå dig i konkurrens med män som växt upp utan snälla dagis och fritids och skolfröknar. Utan skolunch och mellis och gratis gymnasie med studiebidrag.
Hur skulle en liten man som är uppväxt i trygga snälla Sverige stå sig därute i "den hårda verkligheten", i konkurrens med män som vuxit upp i andra kulturer utan det sociala trygghetssystemet.
Hur står ni er i konkurrens med "riktiga män?
Alla ni svenska antifeminister som hänger på flashback...HUR skulle ni klara er?