2017-12-06, 09:54
Medlem
cyberkalles avatar
Är på resande fot och missade matchen mot PSG kan någon dra en kort sammanfattning.

Bra och viktigt med en seger
Citera
2017-12-06, 17:57
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=f-yxaRYfitc

Det är någonting med Bayern och Stephan Lehmann. Gåshuden är ett faktum..
Citera
2017-12-06, 22:46
Medlem
gato12s avatar
Leipzig och Dortmund till Europa League alltså.
Citera
2017-12-06, 23:04
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Leipzig och Dortmund till Europa League alltså.

Ja, så åkte då köpelaget från öst ur CL. Själv åker jag imorgon till det nästan västraste av Tyskland. Ska tillbringa en knapp vecka i Aachen. Synd att Allemania spelar borta medans jag är där. Visserligen nära till alla Ruhr-lagen men alla de arenorna har jag besökt förrut. Får bli en bra Sport-Kneipe i Aachen under helgen istället.
Citera
2017-12-06, 23:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Ja, så åkte då köpelaget från öst ur CL. Själv åker jag imorgon till det nästan västraste av Tyskland. Ska tillbringa en knapp vecka i Aachen. Synd att Allemania spelar borta medans jag är där. Visserligen nära till alla Ruhr-lagen men alla de arenorna har jag besökt förrut. Får bli en bra Sport-Kneipe i Aachen under helgen istället.
Mjo, tråkigt för Emil Forsberg bara, som jag vill se i toppslag i VM.

Hoppas du får gott om glühwein att värma dig med!
Citera
2017-12-07, 05:55
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Düsseldorf - Nurnberg på måndag kväll är väl ändå en sevärd match? Framför allt då det är en direkt toppduell och när en viss Ishak spelar på topp för gästerna.

Om du vill se något nytt kan du ju annars åka över gränsen och kolla på Standard Lüttich (eller Liege som fransoserna säger), osäker på om de spelar hemma i helgen dock.

Ha en trevlig resa och glöm inte att besöka julmarknaden.
Citera
2017-12-07, 12:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
RBL är trots allt nybörjare i dom stora sammanhangen så dom är ursäktade hur illa man än kan tycka om dom däremot är BvB ett enda stort skämt denna säsong nu hade dom tur att dom får fortsätta i EL men jag misstänker att dom gör bort sig även där.

Hoppas att vi får en någorlunda lottning i alla fall.

Edit: Jag ser att ditt Hansa Rostock ligger rätt hyfsat med i tabellen i Dritte fem poäng från att få kvala till zweite.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-12-07 kl. 12:07.
Citera
2017-12-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
RBL är trots allt nybörjare i dom stora sammanhangen så dom är ursäktade hur illa man än kan tycka om dom däremot är BvB ett enda stort skämt denna säsong nu hade dom tur att dom får fortsätta i EL men jag misstänker att dom gör bort sig även där.

Hoppas att vi får en någorlunda lottning i alla fall.

Edit: Jag ser att ditt Hansa Rostock ligger rätt hyfsat med i tabellen i Dritte fem poäng från att få kvala till zweite.
Det låter fan sjukt att säga men jag tror tamejfan att Östersund hade matchat bra mot detta Dortmund då deras still hade passat perfekt in i Dortmunds knackiga mittfält & horribla försvar haha. Vilka tider.

Med det sagt älskar jag Dortmund så det gör samtidigt ont att säga. Å andra sidan kanske de ökar Isaks chanser att få minuter mer och mer. Kan tänka mig att de blir lite svårare för Dortmund att ersätta Auba med en annan tung spelare med tanke på deras skick.

Sen vad gäller Leipzig, säga vad man vill om klubben men laget älskar jag. Vilken kul fotboll de spelar.
Citera
2017-12-07, 18:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det låter fan sjukt att säga men jag tror tamejfan att Östersund hade matchat bra mot detta Dortmund då deras still hade passat perfekt in i Dortmunds knackiga mittfält & horribla försvar haha. Vilka tider.

Med det sagt älskar jag Dortmund så det gör samtidigt ont att säga. Å andra sidan kanske de ökar Isaks chanser att få minuter mer och mer. Kan tänka mig att de blir lite svårare för Dortmund att ersätta Auba med en annan tung spelare med tanke på deras skick.

Sen vad gäller Leipzig, säga vad man vill om klubben men laget älskar jag. Vilken kul fotboll de spelar.
Alla lag som går vidare i EL har stor möjlighet att slå BvB tyvärr.
Jag håller med dig om att Leipzig spelar underhållande.
Citera
2017-12-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Alla lag som går vidare i EL har stor möjlighet att slå BvB tyvärr.
Jag håller med dig om att Leipzig spelar underhållande.

Det har du en poäng i haha.
Citera
2017-12-08, 09:14
Medlem
cyberkalles avatar
Sandro Wagner är enligt vissa källor klar för Bayern.
Om detta stämmer så kommer jag spy och gråta mycket.
Citera
2017-12-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjo, tråkigt för Emil Forsberg bara, som jag vill se i toppslag i VM.
Isåfall är det ju bara bra att han åker ur CL, och förhoppningsvis också EL med för den delen. Om vi ser det ur ett svenskt perspektiv alltså. Vi vill inte att han ska sitta inne med 60-65 matcher i kroppen när det vankas VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in